HELP Cyste blijkt Ameloblastoom !!! wie weet waar ik hier

Author:
lucky
Posted:
wo, 04/23/2003 - 18:54
Een maand of twee geleden ontdekte mijn nieuwe tandarts(was zo`n 4 jaar niet geweest)een vreemde plek onder mijn onderste rechter verstands kies.
ze vertrouwde het niet en stuurde met onmiddelijke spoed naar een kaakchirurg die mij op 19 maart j.l. heeft geopereerd en de cyste heeft verwijderd. MIJN KAAK was NOG heel DUN , maar hij verzekerde mij dat het gelukkig goedaardig was maar natuurlijk zou opsturen.
ZIE ARTIKEL VAN MIJ EERDER.!!!!
vandaag echter hoorde ik dat ik nog JAREN REGELMATIG ONDER CONTROLE moest blijven, omdat het een AMELOBLASTOOM bleek te zijn , en dat dat maar HEEL ZELDEN voorkwam.Zo`n 20 keer per jaar !!!!
Het is wel goedaardig , maar verder weet ik niet veel WEL dat hij mijn 2 BOVENSTE verstandskiezen (de laatste die ik nog heb) ook snel wil verwijderen.
Ik ben direct op het internet naar deze aandoening gaan zoeken , maar vind alleen maar een artikel van een meisje uit afrika die dankzij een stichting aan dezelfde aandoening 2 keer geopereerd is door nederlandse kaakchirurgen 1x keer om haar kaak met een plaat te repareren en de 2e keer om een botstuk uit haar heup te transplanteren naar haar kaak , alles schijnt
nu goed te gaan met haar (artikel uit `2000)
wie weet meer va
n deze aandoening en/of weet waar ik meer informatie kan vinden.
ik zou hier heel dankbaar voor zijn , wie helpt mij aan informatie ???? PLEASE
A: groeit mijn kaak weer aan.
B: kan ik het ook krijgen waar geen elementen meer zittten Enz enz ....

bijvoorbaat hartelijk dank allemaal ,

Liefs , Lucky
ninaislief

hee lucky!
ik heb misschien wel een goede tip voor je tot de digitale tandarts zelf tijd heeft om te reageren.
'k weet niet of je een beetje handig bent met vreemde talen, maar op duitse sites is er erg veel info over te vinden!
je gaat naar http://www.google.com en geeft het woord in het duits weer.
dit is heel simpel, omdat je in dit geval alleen 1 O van het woord af moet halen.
uiteraard dan even opletten dat je niet "enkel nederlandstalig tonen" aanklikt.
ik wens je heel veel succes

liefs nina

p.s. ik hoop dat er meer mensen reageren, maar ik wilde je alvast een beetje op weg helpen
wo, 04/23/2003 - 19:10 Permalink
lucky


Op 2003-04-23 19:10, schreef ninaislief:
hee lucky!
ik heb misschien wel een goede tip voor je tot de digitale tandarts zelf tijd heeft om te reageren.
'k weet niet of je een beetje handig bent met vreemde talen, maar op duitse sites is er erg veel info over te vinden!
je gaat naar http://www.google.com en geeft het woord in het duits weer.
dit is heel simpel, omdat je in dit geval alleen 1 O van het woord af moet halen.
uiteraard dan even opletten dat je niet "enkel nederlandstalig tonen" aanklikt.
ik wens je heel veel succes

liefs nina

p.s. ik hoop dat er meer mensen reageren, maar ik wilde je alvast een beetje op weg helpen
bedankt nina ik heb wat gevonden en opgeslagen op mijn pc maar ik kan er niet veel wijs uit in het duits maar wel reuze bedankt vast,

liefs ,lucky
wo, 04/23/2003 - 19:37 Permalink
Lieneke

Het komt voor bij ongeveer 1 per miljoen inwoners, dat wil zeggen dat er per jaar 1 nieuw ameloblastoom per miljoen inwoners wordt gediagnostiseerd. De tumor komt vaker bij kleurlingen voor dan bij blanken. het kan al op jonge leeftijd voorkomen. meestal wordt de diagnose rond het twintigste tot dertigste jaar gesteld.
Meestal is het in de onderkaak gelokaliseerd, vooral bij de achterste kiezen. Het kan zich presenteren als een zwelling die van uiteenlopende consistentie kan zijn. Het bedekkende slijmvlies blijft bijna altijd intact. Er treden zelden pijnklachten op, zelfs bij zeer grote. Er treedt vaak wortelresorptie op maar de tanden zijn meestal niet bewegelijk.
Ik ga even niet op de histologie in: dat is te ingewikkelt!
De behandeling: bestaat uit ruime chururgische verwijdering. wanneer er twijfel bestaat over eventuele doorgroei in de weke delen, dienst excisie van dit slijmvlies plaats te vinden. Bij de bovenkaak wordt unaniem een meer agrsessieve chururgische benadering aanbevolen omdat er doorgroei kan zijn in het bot.

Over de radicaliteit kan soms geen duidelijke uitspraak worden gedaan. Het probleem doet zich dan voor of direct een heroperatie noodzakelijk is of dat het verantwoord is af te wachten. Meestal wordt, wanneer het om de onderkaak gaat, voor het laatste gekozen. Zeker wanneer het om een unicysteus ameloblast gaat, lijkt een dergelijke afwachtende houding gezien de veel geringere kans op lokaal recidief in vergelijking met solide varianten van het ameloblastoom.
Hoewel hierover weinig gegevens voorhanden zijn, wordt algemeen aangenomen dat een ameloblastoom niet of weinig reageert op bestraling.
Het belangrijkste probleem can het ameloblastoom is het lokale recidief. Dit kan soms na 25 jaar nog optreden. Ook is het geen zeldzaamheid dat aich een recidief ontwikkelt in het bottransplantaat dat ter constructie van het botdefect is gebruikt. Het is bovendien mogelijk dat een aanvankelijk goedaardige ameloblast na onvolledige verwijdering alsnog kwaadaardig wordt.
Alles bijeen zijn er meer dan voldoende redenen een patient die voorr een ameloblasttoom is behandeld, langdurig te controleren. In het begin is dit halfjaarlijks en vervolgens om het jaar of om de twee jaar, zowel klinisch als rontgenologisch.
wo, 04/23/2003 - 20:06 Permalink
lucky

Lieve braces,
Bedankt voor je antwoord op mijn vraag , ik wil je eerst mij excuses aanbieden om je via prive berichten wat te vragen , maar ik was en ben eigenlijk nogal in paniek mag je best weten.
de link neesr duitse sites die ik van NINA kreeg heb ik al bekeken en proberen ui te komen , nou daar werd ik niet echt vrolijk van , tranplataties uit andere lichaamsdelen , buitenwaardse operaties en misvormingen aan het gelaat enz enz.
nu heb ik een engelse site gevonden , die alhoewel wetenschappelijk behoorlijk duidelijk was en ook omschreef wat jij vertelde , en ook dat er 4 soorten zijn verdeels in 2 groepen het Z.G. unicysteus amelobastoom of het Z.G. multicystic amelobastoom , (hezelfde als SOLIDE??).
Ik heb nu een afpraak gemaakt met de chirurg maar kan pas op 14 mei terecht voor wat meer duidelijkheid over B.V. wat voor soort ik heb en wat nu zo de prognose is , ik ben trouwens zo blank als maar zijn kan , niet dat het uitmaakt wat voor huidskleur je hebt maar omdat het meestal bij gekleurde mensen voorkomt.
Weten ze hiet in nederland er nu wel genoeg van denk je , omdat het zo weinig voorkomt.
En o ja nog wat , mijn arts heeft mij natuurlijk geopereerd met de ECHTE en VASTE veronderstelling dat her een simpele cyste was hè (ook Na de ingreep zei het nog!!, ik hoop dan maar dat hij ook (ruim) heeft weggehaald , maar ik denk alleen een Z.G curretage en verwijderen van de "cyste"en de verstands kies, DUS ????
Groeit mij kaak wel weer aan al heb ik dit .
Ik hoop dat je mij nog kan en natuurlijk wil antwoorden of anders iemand anders PLEASE!!!!

bedankt alvast en groetjes van een echt BANG
24 jarig meisje , die niet meer kan slapen ervan. Liefs Lucky

Op 2003-04-23 20:06, schreef braces:
Het komt voor bij ongeveer 1 per miljoen inwoners, dat wil zeggen dat er per jaar 1 nieuw ameloblastoom per miljoen inwoners wordt gediagnostiseerd. De tumor komt vaker bij kleurlingen voor dan bij blanken. het kan al op jonge leeftijd voorkomen. meestal wordt de diagnose rond het twintigste tot dertigste jaar gesteld.
Meestal is het in de onderkaak gelokaliseerd, vooral bij de achterste kiezen. Het kan zich presenteren als een zwelling die van uiteenlopende consistentie kan zijn. Het bedekkende slijmvlies blijft bijna altijd intact. Er treden zelden pijnklachten op, zelfs bij zeer grote. Er treedt vaak wortelresorptie op maar de tanden zijn meestal niet bewegelijk.
Ik ga even niet op de histologie in: dat is te ingewikkelt!
De behandeling: bestaat uit ruime chururgische verwijdering. wanneer er twijfel bestaat over eventuele doorgroei in de weke delen, dienst excisie van dit slijmvlies plaats te vinden. Bij de bovenkaak wordt unaniem een meer agrsessieve chururgische benadering aanbevolen omdat er doorgroei kan zijn in het bot.

Over de radicaliteit kan soms geen duidelijke uitspraak worden gedaan. Het probleem doet zich dan voor of direct een heroperatie noodzakelijk is of dat het verantwoord is af te wachten. Meestal wordt, wanneer het om de onderkaak gaat, voor het laatste gekozen. Zeker wanneer het om een unicysteus ameloblast gaat, lijkt een dergelijke afwachtende houding gezien de veel geringere kans op lokaal recidief in vergelijking met solide varianten van het ameloblastoom.
Hoewel hierover weinig gegevens voorhanden zijn, wordt algemeen aangenomen dat een ameloblastoom niet of weinig reageert op bestraling.
Het belangrijkste probleem can het ameloblastoom is het lokale recidief. Dit kan soms na 25 jaar nog optreden. Ook is het geen zeldzaamheid dat aich een recidief ontwikkelt in het bottransplantaat dat ter constructie van het botdefect is gebruikt. Het is bovendien mogelijk dat een aanvankelijk goedaardige ameloblast na onvolledige verwijdering alsnog kwaadaardig wordt.
Alles bijeen zijn er meer dan voldoende redenen een patient die voorr een ameloblasttoom is behandeld, langdurig te controleren. In het begin is dit halfjaarlijks en vervolgens om het jaar of om de twee jaar, zowel klinisch als rontgenologisch.
za, 04/26/2003 - 16:14 Permalink
de digitale tandarts

Er is in Nederland veel expertise op het gebied van orale pathologie.

De kaakchirurgen met de meeste ervaring hierin bevinden zich over het algemeen in de academische ziekenhuizen, het VU-ziekenhuis en het UMC staan goed aangeschreven.

Heel veel sterkte en hou ons op de hoogte!
za, 04/26/2003 - 16:35 Permalink
Lieneke

Lucky...alles wat ik heb op geschreven, is alles wat ik weet. Dus ik kan je andere vragen niet beantwoorden. Ik snap dat je ongerust bent en dat mag ook; het is geen schande; het is alleen geen prettig gevoel.
Ik wens je heel veel sterkte en we willen idd graag weten hoe het afloopt.

braces
za, 04/26/2003 - 17:26 Permalink
lucky

Ja ik denk dat er in een academisch
zieken wel bekwame arsten zijn , maar hoe zeg ik tegen mijn kaakcirurg dat ik daar persee heen wil zonder hem te denken te geven aan onkunde !! krijg ik het niet dan heb ik mij doede verstandhouding met hem kwijt (ben ik NOG verder van huis) en hoe kom ik anders aan zo`n doorverwijzing ???

Hartelijk dank voor uw moeite , en ik hou u zeker op de hoogte .

groeten , Lucky
Op 2003-04-26 16:35, schreef de digitale tandarts:
Er is in Nederland veel expertise op het gebied van orale pathologie.

De kaakchirurgen met de meeste ervaring hierin bevinden zich over het algemeen in de academische ziekenhuizen, het VU-ziekenhuis en het UMC staan goed aangeschreven.

Heel veel sterkte en hou ons op de hoogte!
za, 04/26/2003 - 17:27 Permalink
ninaislief

hee lucky,
ik begrijp uit je berichtje dat je het rottig vindt t.o.v. je huidige behandelaar om te zeggen dat je liever naar een andere kaakchirurg gaat.
ik vind het heel aardig en sociaal gedacht van je, maar ik denk echt dat wanneer JIJ het gevoel hebt beter behandelt te kunnen worden in een academisch ziekenhuis (omdat deze gekoppeld is aan een faculteit geneeskunde met z'n hoogleraren, nieuwe technieken of wat voor reden je daar ook voor hebt) je in dit geval enkel aan JEZELF moet denken.
hoe het precies zit met de doorverwijzing weet ik niet precies, daar kan braces je misschien wel wat over vertellen of de digitale tandarts.
iniedergeval kan ik me niet voorstellen dat wanneer jij met jouw klachten en ongerustheid aangeeft graag naar een academisch ziekenhuis te willen, er niemand is die je door wilt verwijzen.


groetjes nina
za, 04/26/2003 - 19:12 Permalink
janny1970

Kun je het niet via je huisarts regelen, ik neem namelijk aan dat hij ook op de hoogte is.
Mijn zus is zo ook in het umc terecht gekomen.

Sucses en groetjes, Janny
za, 04/26/2003 - 19:50 Permalink
lucky

lieve nina ,
Ik ga eerst wel voor een goed gesprek naar mijn huidige kaakchirurg en als hij mij voldoende kan bij in/voorlichten dan vraag ik denk ik aan inderdaad mijn tandarts (die ik ook gebeld had voor voorlichting)zij had nog niet HET bericht van het ameloblastoom alleen een bericht van 25 maart j.l. waarin stond dat er een cyste verwijderd was maar dat krijgt ze nog denk? ik gisteravond belde ze mij terug na wat informatie en vertelde mij dat ZIJ contact op zou nemen en hem het een of ander wilde voorstellen , b.v een operatie waarin mijn kaak opnieuw gwopend zou worden en dan wat bot af te schappen???!!! (ik heb al haast nix meer dus ) om het bot beter te laten doorbloeden??!! zei ze maar ik denk om zeker ervan te zijn of ALLE ev.t resten ECHT zijn verwijderd. maar hopelijk heeft de chirurg dit AL gedaan , ze heeft nog geen rapport hè van da chirurg, dus ik wacht nog even af , maar alvast bedankt hoor voor de sugggestie
en misschien vraag ik het zelf wel of de chirurg er al ERG bekend mee is.
maar bedankt allemaal voor het meeleven , ik hoop er maar het beste van , want anders zit ik al in een inrichting voor dat ik naar hem toe kan.

Liefs van Lucky

Op 2003-04-26 19:12, schreef ninaislief:
hee lucky,
ik begrijp uit je berichtje dat je het rottig vindt t.o.v. je huidige behandelaar om te zeggen dat je liever naar een andere kaakchirurg gaat.
ik vind het heel aardig en sociaal gedacht van je, maar ik denk echt dat wanneer JIJ het gevoel hebt beter behandelt te kunnen worden in een academisch ziekenhuis (omdat deze gekoppeld is aan een faculteit geneeskunde met z'n hoogleraren, nieuwe technieken of wat voor reden je daar ook voor hebt) je in dit geval enkel aan JEZELF moet denken.
hoe het precies zit met de doorverwijzing weet ik niet precies, daar kan braces je misschien wel wat over vertellen of de digitale tandarts.
iniedergeval kan ik me niet voorstellen dat wanneer jij met jouw klachten en ongerustheid aangeeft graag naar een academisch ziekenhuis te willen, er niemand is die je door wilt verwijzen.


groetjes nina

za, 04/26/2003 - 20:44 Permalink
ninaislief

heel veel sterkte en succes meissie!
dat wilden we namens ons ook nog even zeggen.
laat je even weten hoe het gesprek verlopen is?
za, 04/26/2003 - 21:04 Permalink
lucky

beste allemaal ,

natuurlijk laat ik iets weten zodra ik wat meer weet van de kaakchirurg of tandarts,
Bidden en/hopen jullie allemaal voorbij dat het allemaal goed afloopt??
bedankt vast voor he meeleven.

liefs Lucky


Op 2003-04-26 21:04, schreef ninaislief:
heel veel sterkte en succes meissie!
dat wilden we namens ons ook nog even zeggen.
laat je even weten hoe het gesprek verlopen is?






za, 04/26/2003 - 21:20 Permalink
barttjeee

Eey lucky. Ik heb het zelf ook gehad. Toen ik 12 jaar was vond de tandarts dat mijn tandvlees er raar uitzag en stuurde mij naar de kaakchirurg in hem UMC radboud. Nadat ik een röntgerfoto gemaakt had bleek er een gezwel in te zitten. Ik had er niets van gemerkt en had dus ook geen pijn. Na wat puncties bleek het om amelo blastoom te gaan. Een half jaar daarna werd het bij mij via de binnenkant weggehaald. Er werdt toen een verstandskies en een gewone keis weggehaald. Helaas bleek een jaar erna dat het niet goed weggehaald was omdat er een heel klein beetje weefsel toch was blijven zitten. Toen werden er een hoop röntgenfoto's gemaakt. Er werden toen foto's gemaakt waar een half jaar tussen zat. Uit de foto(alleen van voren genomen) bleek de amelo blastoom niet meer te groeien. Toen wou de chirurg toch een drie-dimensionale fotomaken. Daaruit bleek dat de amelo blastoom toch groeide. Ook werd er een kies als het waren door het gezwel opgelost. Ook de tand ernaast werd aangetast. Toen besloten de artsen om mij toch te opereren. In maart 2008 (15 jaar) werd ik geopereerd. Deze keer werd er van buiten geopereerd. Ze zaagden als het ware het stuk kaak eruit om er bijna zeker van te zijn dat het niet meer terug zou komen. Uit mijn heup haalden ze bot wat ze tot een soort papje maakten. Dat stopten ze in mijn kaak met 2 titanium staven. Door het gezwel was mijn kaak net als jou ook maar een paar milimeter dik. Daarom moest ik minstens 6 weken een beugel die mijn kaken op elkaar hield. 6 weken dus alleen maar vloeibaar voedsel. Daarnaast mocht ik een half jaar niet sporten omdat er anders gemakkelijk een breuk zou kunnen komen. De operatie was goed gegaan en na een week mocht ik uit het ziekenhuis. Nu ben ik goed hersteld. Heb alleen twee grote littekens. Ook moeten er bij mij minstens nog twee implantaten komen. Maar dat kan pas als ik 18 of 21 ben. De doctor vertelde mij ook(mischien niet waar maar om mij gerust te stellen maar dat denk ik eigenlijk bij deze doctor niet) dat dit niet op meerdere plekken kon komen(uitzaaingen). Ik heb in de tijden dat ik in het ziekenhuis lag ook best veel studenten om mijn bed gehad. In totaal heb ik ook 3 artsen gehad die mij behandelden. Ik hoop dat deze mail nog door jou beantwoord kan worden na zoveel jaar. En dat ik je nog met een paar dingen kan helpen. Zelf heb ik ook bijna niets erover kunnen vinden. Ik heb zelfs nog met de arts gezocht maar dat leverde ook niet veel op. Hij vertelde wel dat toen hij stage liep in afrika dat ze zo groot als voetballen werden. Is trouwens bij jou het gevoel in je lippen er nog steeds. Bij gelukkig wel want er werd gezegt dat ik een grote kans had om mijn gevoel kwijt te raken. (heb trouwens wel bij kou weinig gevoel) Ik hoop dat je nog reageert, groetjes bart
di, 05/12/2009 - 20:53 Permalink
egni

Lucky, bij mij is gisteren een biopt genomen, dit omdat mijn linker onderkaak vol blijkt te zitten met cysten. Gedacht wordt een keratocysten of ameloblastoom. Ik ben bang dat mij hetzelfde traject te wachten staat als Bart heeftt moeten doorstaan. Over 2 weken krijg ik de uitslag van het biopt en wordt er een CTscan gemaakt. Misschien kan een van jullie nog reageren op dit bericht. Er is inderdaad weinig te vinden op het net van mensen die dezelfde diagnose hebben. Gr. Inge
do, 12/03/2009 - 21:32 Permalink
barttjeee

Dag Inge,

Mijn eerste vraag is wat een biopt is:P Maar wel vervelend voor u dat u dit te horen heeft gekregen. Hoeveel zitten er uw kaak? Bij mij zat er eentje. Van keratocyten heb ik nog nooit gehoord maar het is wel geruststellend om te weten dat ameloblastoma "goede" kanker is. In welk ziekenhuis wordt u eigenlijk behandeld? Bij mij is na de terugkeer van de tumor een ct scan gemaakt(de 3d scan). Zonder die Ct scan hadden ze niet gezien dat de tumor groeide dus het wel handig dat dat gedaan wordt bij u. Ze hebben inmiddels bij mij enkele weken terug de schroeven voor inplantaten erin geschroeft. Maandag gaan ze er weer verder aan 'werken'. Maar als ik op alles terugkijk is het geen pretje geweest. Maar je moet je bedenken dat je veel geluk hebt dat je in NL woont want als je in een 3e wereldland had gewoond dan had je een groot probleem gehad. Op Youtube had ik trouwens een filmpje gevonden waar een vrouw van rond de 20/30 een verslag heeft geplaatst van haar ervaringen met Amelo blastoma: http://www.youtube.com/watch?v=fvynRzIKiKo . Maar zo erg heb ik het niet ervaren. Misschien wel het ongemak enzo maar ik heb in totaal maar 3 operaties gehad. Pijn heb ik trouwens nooit echt gehad. Als ik pijn had dan was het omdat mijn wang zo opgezwollen was na een operatie dat het erg gaat kloppen. Het meest erge vond ik nog wel de frustratie dat je niet normaal kunt eten erna (vanwege herstel kaak en zwellingen). Dus alles door een rietje in het kort gezegt. Ik vroeg mij trouwens af hoe u het gemerkt heeft en of u pijn heeft. Want ik heb nooit ergens last van gehad en had ook niets in de gaten bij de 'ontdekking'. Ik hoor het wel.. ,

groetjes en succes ,

bart
do, 12/03/2009 - 22:05 Permalink
egni

Bart,

Uit het biopt is gebleken dat het om een keratocyste gaat en niet om een ameloblastoom. Dat scheelt gelukkig weer in de behandeling. Ik had inderdaad nergens last van. Eea werd bij toeval ondekt door de tandarts.
Hopen dat de operatie meevalt. Hoe lang heeft u door een rietje moeten eten??
Waarschijnlijk volgt in Februari de operatie.

Gr. Inge
Dag Inge,

Mijn eerste vraag is wat een biopt is:P Maar wel vervelend voor u dat u dit te horen heeft gekregen. Hoeveel zitten er uw kaak? Bij mij zat er eentje. Van keratocyten heb ik nog nooit gehoord maar het is wel geruststellend om te weten dat ameloblastoma "goede" kanker is. In welk ziekenhuis wordt u eigenlijk behandeld? Bij mij is na de terugkeer van de tumor een ct scan gemaakt(de 3d scan). Zonder die Ct scan hadden ze niet gezien dat de tumor groeide dus het wel handig dat dat gedaan wordt bij u. Ze hebben inmiddels bij mij enkele weken terug de schroeven voor inplantaten erin geschroeft. Maandag gaan ze er weer verder aan 'werken'. Maar als ik op alles terugkijk is het geen pretje geweest. Maar je moet je bedenken dat je veel geluk hebt dat je in NL woont want als je in een 3e wereldland had gewoond dan had je een groot probleem gehad. Op Youtube had ik trouwens een filmpje gevonden waar een vrouw van rond de 20/30 een verslag heeft geplaatst van haar ervaringen met Amelo blastoma: http://www.youtube.com/watch?v=fvynRzIKiKo . Maar zo erg heb ik het niet ervaren. Misschien wel het ongemak enzo maar ik heb in totaal maar 3 operaties gehad. Pijn heb ik trouwens nooit echt gehad. Als ik pijn had dan was het omdat mijn wang zo opgezwollen was na een operatie dat het erg gaat kloppen. Het meest erge vond ik nog wel de frustratie dat je niet normaal kunt eten erna (vanwege herstel kaak en zwellingen). Dus alles door een rietje in het kort gezegt. Ik vroeg mij trouwens af hoe u het gemerkt heeft en of u pijn heeft. Want ik heb nooit ergens last van gehad en had ook niets in de gaten bij de 'ontdekking'. Ik hoor het wel.. ,

groetjes en succes ,

bart
ma, 12/28/2009 - 14:32 Permalink
egni

Bart,

Uit het biopt is gebleken dat het om een keratocyste gaat en niet om een ameloblastoom. Dat scheelt gelukkig weer in de behandeling. Ik had inderdaad nergens last van. Eea werd bij toeval ondekt door de tandarts.
Hopen dat de operatie meevalt. Hoe lang heeft u door een rietje moeten eten??
Waarschijnlijk volgt in Februari de operatie.

Gr. Inge
ma, 12/28/2009 - 14:47 Permalink
gewooneu

wie weet waar ik men zich het best kan laten behandelen voor een ameloblastoom? Zit bij mijn pa in de bovenkaak.
Wil de beste zorg voor 'm hebben, maar weet niet waar men in deze aandoening het meest gespecialisseerd is.
Momenteel is de diagnose trouwens vastgesteld in het UMCU, maar heb ik momenteel een second opionion staan bij het AMC.

Ben benieuwd naar de reacties

Alvast dank!

Groet Eumir
vr, 05/21/2010 - 12:11 Permalink
barttjeee

Beste Eumir. Ik ben zelf behandeld in het UMC st Radboud. Daar ben ik goed behandeld maar ik denk dat het ook niet aan de beste zorg ligt want het kan overal wel fout gaan denk ik zo. Maar in het radboud heb ik goede zorg gehad. Daar ben ik ook behandeld door een arts die al (2008) 20 mensen behandeld heeft met Amelo Blastoma. En het komt niet zo vaak voor in nederland. Maar ik denk dat elk ziekenhuis wel goed kan opereren. Misschien dat je moet googelen welk ziekenhuis het beste uit de bus komt als je met beste zorg, goed behandeld met verzorging enz, bedoeld. Maar ik wens je vader veel succes.

groetjes bart
vr, 05/21/2010 - 19:27 Permalink