Tandarts gezocht in de stad Groningen

Author:
Elanor
Posted:
vr, 01/09/2009 - 21:19
Ik ben op zoek naar een tandarts in Groningen. Op dit moment ben ik nog steeds bij de tandarts in het dorp van mijn ouders, terwijl ik toch al jaren in Groningen woon. Het zoeken van een tandarts in mijn woonplaats heb ik heel lang tegengehouden, omdat ik nogal een geschiedenis heb met mijn gebit. Echter, de laatste tijd ben ik niet meer tevreden over mijn huidige tandarts (wegens hoge rekeningen voor mijns inziens onnodige behandelingen). Daarom zoek ik een prettige tandarts in de stad Groningen. Ik zoek een tandarts die mij altijd precies verteld wat hij gaat doen, en die me op mijn gemak stelt. Er zijn zo te zien veel tandartspraktijken in de stad, dus misschien kunnen jullie me hier helpen met wat advies. Alvast bedankt!
zeerover

Hallo allemaal,

Ik heb precies dezelfde vraag als Hermina.

'k had een hele prettige tandarts, met ook een prettige assistente. Zij zijn er helaas mee gestopt en zijn vervanger bevalt me niet echt. 't komt op mij allemaal heel glad over en heb het idee dat het vooral om geld verdienen gaat.

'k heb geprobeerd een plek te krijgen bij de tandarts waar mijn eigen oude tandarts zich laat behandelen (ga ervan uit, dat dat dan wel een goede is ;) ) maar die zit in elk geval tot januari vol.

Als iemand tips heeft voor een goede tandarts die ook prettig in de omgang is voor angsthazen zoals ik, heel graag!

Alvast bedankt :~)
ma, 10/26/2009 - 11:03 Permalink
zeerover

Iedereen bedankt voor de reacties, ik heb net (vertoon nogal uitstelgedrag als het om tandartsen gaat, vanwege de angst... :oops: ) een afspraak gemaakt met één van de getipte tandartsen.

Mijn oude tandarts net gebeld om te vragen of het dossier opgestuurd kon worden en ze vroegen niet eens waarom ik wilde overstappen. Nou ja, voordeel is dat ze ook niet moeiljk deden... Maar erg betrokken of gemotiveerd komt het niet over.

Volgende maandag ga ik voor controle bij de nieuwe tandarts. Spannend!

Nogmaals, iedereen bedankt voor de berichtjes :~)
ma, 11/09/2009 - 09:25 Permalink
susy

Elke tandarts zou kundig moeten zijn, elke wielrenner zou dopingvrij moeten zijn, het IPCC zou betrouwbaar moeten zijn... Laten we zeggen dat een slechte ervaring met een vorige tandarts me niet in de koude kleren is gaan zitten en de kwalificatie 'kundig' mijns inziens niet van toepassing was.

Ik heb geen wensen vwb specifieke behandelingen. Al dat ik zoek is wat positieve feedback om de keuze voor een nieuwe tandartsenpraktijk met vertrouwen te maken. De eerste stap om weer naar de tandarts te willen gaan was al lastig voor me, vandaar dat ik voor het zetten van stap 2 een klein beetje bevestiging zoek. Dat is alles.
wo, 02/10/2010 - 23:06 Permalink
hermina

Het klinkt nogal geagiteerd, laat ik dan maar denken dat er nogal, laten we zeggen, minder fijne dingen zijn voorgevallen.
De reden voor mijn vraag: ik heb mijn tandarts via pb wel vaker aanbevolen, en mijn ervaring is dat er steeds wel specifieke wensen waren. Zo kunnen meerdere mensen een gepaste reactie geven.
Maar ik stuur je een PM met een mogelijke keuze voor jou.
wo, 02/10/2010 - 23:43 Permalink