abnormale angst voor tandarts

Author:
denise1984
Posted:
do, 11/05/2009 - 18:50
ik heb een fobie voor de tandarts, het vreselijke is dat ik 12 zo niet meer gaatjes heb, ik heb zoveel gaatjes omdat ik eigenlijk nooit naar de tandarts ga. ik vind het vullen en dan vooral het verdoven vreselijk. is er iets dat je onder narcose kan ofzo ? ik kan gewoon niet in woorden uitleggen hoe bang ik ben, begin spontaan te hyperventileren als ik er aan denk. angst tandarts is ook niks voor mij omdat die eigenlijk gewoon hetzelfde doen als een gewone tandarts. ben bij verschillende tandartstenpraktijken geweest omdat ik eigenlijk nog nooit een goede praktijk heb gevonden waar ik me op me gemak voel terwijl het toch echt wel goede praktijken zijn, ik heb een afspraak staan voor in december en dan gaan ze dus vullen en misschien trekken of wortelkanaalbehandelingen uitvoeren. ik weet nu al dat ik niet ga. is er echt niks anders ? net wat ik zeg bijvoorbeeld onder narcose ? wil iemand me alsjeblieft antwoord geven. deze angst is te erg om het aan te gaan.
Danco

Ik snap helemaal hoe het is om zo bang te zijn, want dat ben ik ook. Deze week ben ik naar de tandarts geweest voor het eerst in bijna 20 jaar. En ja, het is vreselijk. Maar soms moet het echt.

Ik weet dat er tandartsen klinieken zijn die de behandeling onder narcose kan uitvoeren. Er is een in Limburg, en ook een in Nijmegen (denk ik). Zoek op deze forum naar 'narcose' en jij zullen ze vinden.

Ook, als je naar een kaakchirurg in een ziekenhuis gaat dan kan de behandeling onder narcose zijn.

Sterkte!

(excuses voor mijn gebrekkige Nederlands)
do, 11/05/2009 - 20:03 Permalink