oversta[ppen

Author:
pet
Posted:
do, 05/28/2009 - 21:23
Hoi

Ik wil overstappen van tandarts omdat ik niet goed tevreden ben over mijn huidige tandarts.
Kan dat zomaar?
Zoja moet ik dat dan melden bij eigen tandarts?
En wat zeg ik dan?

Groetjes :smt006
pet

Hallo,

Ik wilde even laten weten hoe het gegaan is de afgelopen tijd tot nu toe.
Het heeft redelijk gegaan en ben ook vaak met dingen bezig en dan denk ik er niet altijd aan de tandarts.

Maar nu komt het toch wel heel erg dichtbij en dan hoor ik wat ze voor me kunnen doen.
NU vind ik het echt wel heeel spannend worden.
Hopen maar dat het vrijdag goed gaat met het onderzoek en dat ze nog wat voor me kunnen doen want ik heb het niet zo op kunst tanden.

NOu op naar vrijdag van de ene kant heb ik er eigenlijk wel zin in maar van de andere kant denk ik neee ik durf nog steeds niet maar ik moet en zal gaan.
Ik wilde dit gewoon even kwijt sorry!
groetjes
di, 08/25/2009 - 14:17 Permalink
pet

Hallo Jan

Hartelijk dank en het is nog niet te laat om me sterkte en succes te wensen
Ik lees het nog echt hartelijk dank.!
O de zenuwen gieren door me lijf laat morgen wel even een berichtje achter hoe het geweest is.
Ik ga nu proberen wat te slapen of me dat gaat lukken weet ik ook nog niet.


Groetjes :smt006
do, 08/27/2009 - 23:47 Permalink
pet

hallo.

Ja ik ben geweest en het viel gelukkig allemaal wel mee zei de tandarts.
En ze hoeven er niet allemaal uit hoor gelukkig maar.

We gaan oude vullingen verwijderen en zes gaatjes. tjeetje en in maart nog bij de oude tandarts op controle geweest heeft hij ze dan niet gezien? :smt017

Het kokhals probleem wat ik heb is eigenlijk weinig aan te doen maar we gaan het proberen om het rustig aan te doen en gaat het dan nog niet allemaal lukken dan is er nog altijd de narcose acher de hand.
Maar ik wil het wel zo proberen want onder narcose heb ik het idee dat ik niet van die angst af raak en dat de volgende keer er weer mee zit.
We zien wel we gaan de volgende keer weer 17 sept. is het zover dan gaan we beginnen met de behandelingen en dat gaat ook gewoon goed komen dat weet ik bijna zeker. :smt017
Ze waren ontzettend aardig en dat scheelt al een hoop. :wink:

groetjes en een prettig weekend
vr, 08/28/2009 - 11:39 Permalink
Marry1972

Hi Pet,

Hoe is het nu met je? Ben je vrijdag de 28e bij de tandarts geweest? Ik hoop zo van wel..
Ik ben ook angstig voor de tandarts, dit is nu wat gezakt omdat ik uiteindelijk een aardige tandarts heb gevonden die ook luistert naar mijn vragen en begrip toont voor de akelige situatie waar ik in was beland (horrortandarts).
Daarnaast heb ik 2x acupunctuur gehad tegen mijn angst, de behandelaar heeft een trauma vastgesteld, dus ook niet niets.

Ik wil graag een mooi gebit en alles eraan doen om dit te behouden/krijgen. De angst voor een lelijk gebit is groter als de tandarts. Tenminste zo denk ik als ik in de stoel zit.

Laat me even weten hoe het met je is..
Wat betreft de psycholoog, de huisarts kan een verwijzing schrijven!
zo, 08/30/2009 - 20:21 Permalink
pet

Hallo
Ik moet dit even kwijt
Ik kan me al een dag of 4 niet over de angst voor donderdag heen zetten.
Ik heb voor mezelf alweer bedacht om af te bellen maar nog niet gedaan vanwege de buikpijn en hoofdpijn en misselijkheid ik denk van de angst voor wat er gebeuren moet oooooooooooo wat erg toch. :smt017

Maar ik moet gaan anders heb ik alles voor niets gedaan gebeld intake en dan nu weer af gaan bellen??????????
Ergens denk nee :smt018 niet afbellen want dan wordt het er niet beter op maar o die angst.
Help me a.u.b door de angst heen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
di, 09/15/2009 - 16:46 Permalink
rixt

Ik heb een tip voor je waar je voor morgen nog niets aan hebt, maar voor een volgende keer wel. Maak niet zelf een vervolgafspraak, maar laat dit doen door je man of iemand anders die op de hoogte is van tijden dat je vrij bent of vrij zou kunnen nemen. Vraag diegene je een halve dag van te voren te vertellen wanneer je naar je tandarts mag. Ik weet dat er meer mensen zijn die dit doen en het werkt.

Succes.

P.S. Dan hier toch nog maar even een tip voor morgen: lees de berichten nog eens door die je de afgelopen jaren hier zelf hebt geplaatst nadat je bij een tandarts was geweest en waarin je iedere keer meldde dat het toch weer erg was meegevallen. En je kunt ook je huisarts nog even vragen om wat valium of iets dergelijks.
wo, 09/16/2009 - 10:56 Permalink
pet

Hoi,

Dank je wel voor de tip zou ook kunnen om iemand anders de afspraak te laten maken maar ja ik ken me en blijf dan toch weer vragen en vragen wanneer die is.
Ik zie er nu op het moment erg tegenop om morgen te gaan.
Nu denk ik maar morgen middag ben ik er vanaf.
en hoop maar dat ik niet ga kokhalzen.
kortom de angst is zeer aanwezig en zal dan vannacht ook geen oog dicht doen.
dan morgen nacht maar weer.
o ja angst is erger dan wat dan ook dat kan ik je wel vertellen.
maar ik ben er elke keer heelhuids van terug gekomen denk ik dan maar weer o wat denk ik toch veel ( niet :smt018 doen)

bedankt voor de vele tips
en hoop maar dat ik het morgen red!!! :smt010

groetjes
wo, 09/16/2009 - 19:41 Permalink
10eke10

Jij gaat het zeker redden, Pet. En je gaat morgen!
Want ik wil hier morgen lezen dat je geweest bent en niet dat je afgebeld hebt.

Ik weet dat angst heel erg is, maar misschien kun je dat morgen ook gewoon tegen de ta zeggen. Ik was elke vreselijk zenuwachtig en zei dat gewoon. Dat scheelde echt al enorm, dat ze het wist.

Hoop toch dat je nog een beetje slaapt vannacht en heel veel sterkte morgen. Ik zal dan maar weer gaan duimen...
wo, 09/16/2009 - 22:07 Permalink
pet

Hallo 10eke10

Bedankt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik ga wel en zal zeker zeggen dat ik angstig ben en dat zullen ze denk ik ook wel aan me kunnen zien. :smt010
Ik laat morgen zeker weten hoe het gegaan is.

Om 11.50 lig ik in de stoel en het is een behandeling van 40 min. oooooooooooo wat lang! :smt010
Maar dan weet je dat hoef je niet de hele dag te duimen. wel fijn dat je weet dat iemand dat doet


groetjes
wo, 09/16/2009 - 22:48 Permalink
pet

Hallo

Zo ben weer terug en ik leef nog!!!!! :D
Het viel in principe wel mee maar ja de angst overwon het toch nog in de stoel. :smt010
Ik heb geen pijn of wat dan ook gevoeld.
We hebben eerst rechts onder 1 kies opnieuw gevuld en dat ging zo goed dat we links boven ook nog een kies opnieuw gevuld hebben. Dus dat ging niet slecht he?
Nu de verdovingen uit laten werken maar dat vind ik niet erg ze hebben goed verdoofd en ook dat heb ik niet gevoeld met inspuiten goed slap houden je mond dan voel je het minste.

Nu mag ik 6 oktober weer hoop maar dat dat net zo snel gaat als vandaag :smt017
De angst van te voren is erger als de behandeling zelf .

En ik weet van mezelf dat ik me daar weer ontzettend angstig voor ga maken zo zit ik in elkaar maar waar voor nou eigenlijk?? tja ik weet het voor het onbekende.

Ieder bedankt die mij hier door heen sleepte :wink:
Nog een fijne donderdag :smt006
Groetjes
do, 09/17/2009 - 13:36 Permalink
10eke10

*trots op jou* :P

Je hebt de eerste stap gezet. Dat je angstig blijft, oké. Hoort er bij.
Als je maar gewoon gaat.

7 oktober je volgende afspraak? Ik zal het onthouden. Kom ik de dag ervoor jou nog even moed inspreken. :wink:
do, 09/17/2009 - 23:53 Permalink
pet

Hallo
Dank je 10eke10 achteraf viel het allemaal wel mee. :wink:
ik mag 6 oktober weer terug niet 7!!!!!!!!! 7 dan ben ik er weer vanaf.
en ik hoop dat het dan net als gister gaat lekker snel en vlot want zo ging het .
2 tanden opnieuw gevuld oude eruit nieuwe erin ik ben ook wel trots op mezelf :D

Nou alvast een fijn weekend

Groetjes :smt006
vr, 09/18/2009 - 08:36 Permalink
pet

Hallo

even van me afschrijven want de schrik zit er alweer goed in voor aanstaande dinsdag bah die rotangst en vorige keer viel het allemaal zo mee denk ik dan maar toch komt die angst weer naar boven en slecht slapen en overdag moe zijn he die rotangst wordt me toch wat teveel hoor.

Ik probeer me er doorheen te slepen maar het lukt niet altijd ik blijf proberen en proberen maar goed ik ga ervoor en hoop maar dat het mee gaat vallen :smt017

zo ik moest dit ff kwijt gewoon ff van me afschrijven lucht een beetje op.
do, 10/01/2009 - 16:11 Permalink
pet

he he morgen is het weer zover om 11 uur zit ik weer in de stoel en ik ben zo bang dat ik weer misselijk ben en zoveel maagpijn maar ik moet me er doorheen zetten hoop maar dat het lukt allemaal :cry:

ben zo bang sorry moest dit weer even kwijt :smt010
ma, 10/05/2009 - 13:14 Permalink
pet

zo vandaag weer geweest het ging wel.
wel kokhalzen maar ja was ook een beetje ver achterin :smt010
ze hebben er een paar of te wel 3 gevuld op een rij.
nu heb ik wel last van een tand nu de verdoving eruit is het doet gewoon zeer :smt010
het is de voorste kies die pijn doet het is vervelend van te voren nergens last van en nu dit :smt013
hoop maar dat het gauw vertrekt die pijn.
anders zal ik weer heen moeten.
zo weer een verhaal ik lees wel eens vaker dat er geboord en gevuld is dat je er last van kunt hebben en soms dat het van zelf vertrekt de pijn :smt017
hoop maar dat dat bij mij ook zo is zal even afwachten anders trek ik toch maar weer aan de bel.

groetjes :smt006
di, 10/06/2009 - 18:52 Permalink
ZeroXX

Dat het een beetje pijn doet na een behandeling kan wel kloppen hoor. neem een ibuprofen en ga straks lekker op de bank of op bed liggen, dan voel je er morgen al stukken minder van :)

Heel normaal ook dat je wat voelt als verdoving uitwerkt!
di, 10/06/2009 - 21:49 Permalink
pet

hallo

vorige week dinsdag 3 tanden laten vullen maar blijf last houden tussen 2 kiezen
is dit normaal???????????????????? :smt013
of moet ik een afspraak maken om er naar laten te kijken??????????
o ik ben zo bang :smt010
groetjes
ma, 10/12/2009 - 19:01 Permalink
Chris888

Als de pijn iedere dag een beetje minder wordt zou ik me geen zorgen maken. Als het erger wordt zou ik een nieuwe afspraak maken. Misschien is één van de vullingen een pietsie te hoog?
ma, 10/12/2009 - 19:23 Permalink