Miradent Nanosensitive

Author:
Goblin
Posted:
di, 10/06/2009 - 02:08
Tot mijn spijt, heb ik wellicht tanderosie. Blijkbaar heb ik mijn tanden niet goed verzorgt. We moeten zuur vermijden, maar hoe kunnen wij nu zuur vermijden als we als sportmannen, suikers moet nemen + energiedranken drinken? Enfin, onze zorg. Nu las ik dat Miradent Nanosensitive de tanderosie kan weerstaan en naarmate de behandelingen kan genezen.

Ik zou het willen aankopen, hopelijk lukt dit bij mijn apotheek. Maar klopt dit wel? Want ik hoor altijd dat tanderosie niet te herstellen valt. Heeft iemand meer ervaring hiermee? Want als Miradent Nanosensitive inderdaad doet zoals de website het zegt, zou dit een oplossing zijn om toch mijn dranken en middelen te kunnen nemen om te gaan sporten. En zou dit ook mijn tanden kunnen herstellen. Ik hoef maar enkel een afgebroken stukje te herstellen en dan heb ik een zorg minder.

Groet.
Lieneke

Als je gewoon doorgaat met zuur consumeren, dan zal de tandpasta so wie so nauwelijks effect hebben. Of de tandpasta werkt...tja...ik had er nog nooit van gehoord, dus ik kan er geen uitspraak overdoen. Maar als de werkzame stof van deze tandpasta zo geweldig zou zijn, dan hadden wij tandheelkundigen toch echt al wel meer hierover gehoord. Maar als ik tijd heb, zal ik het eens proberen uit te zoeken.

Ook als sportman kun je zuur ontlopen. Tijdens het sporten kun je gewoon water drinken. Je doelt waarschijnlijk op je bloedsuikerspiegel die je niet in een hypo wilt laten schieten. Je kunt dit aanvullen door bijvoorbeeld fruit te eten. Dit is 8 a 10 keer minder erosief als een drankje met suiker en zuur. Wil je toch een drankje nemen omdat dit sneller werkt, dan kun je bijvoorbeeld suikerwater drinken (dat is niet zuur). Verder gewoon goed eten; veel (en dan bedoel ik echt veel; minstens 8) volkorenboterhammen. De pasta is uiteraard een bekende; koolhydraatrijk voedsel. Deze koolhydraten geven je heel lang energie, korte suikers geven je even oppepper en is dan weer foetsie. Wil je spiermassa opbouwen, drink dan veel melk en eet yoghurt. In de yoghurt kun je nog een lepel olijfolie doen voor extra energie.
di, 10/06/2009 - 09:18 Permalink
Goblin

Als je gewoon doorgaat met zuur consumeren, dan zal de tandpasta so wie so nauwelijks effect hebben. Of de tandpasta werkt...tja...ik had er nog nooit van gehoord, dus ik kan er geen uitspraak overdoen. Maar als de werkzame stof van deze tandpasta zo geweldig zou zijn, dan hadden wij tandheelkundigen toch echt al wel meer hierover gehoord. Maar als ik tijd heb, zal ik het eens proberen uit te zoeken.

Ook als sportman kun je zuur ontlopen. Tijdens het sporten kun je gewoon water drinken. Je doelt waarschijnlijk op je bloedsuikerspiegel die je niet in een hypo wilt laten schieten. Je kunt dit aanvullen door bijvoorbeeld fruit te eten. Dit is 8 a 10 keer minder erosief als een drankje met suiker en zuur. Wil je toch een drankje nemen omdat dit sneller werkt, dan kun je bijvoorbeeld suikerwater drinken (dat is niet zuur). Verder gewoon goed eten; veel (en dan bedoel ik echt veel; minstens 8) volkorenboterhammen. De pasta is uiteraard een bekende; koolhydraatrijk voedsel. Deze koolhydraten geven je heel lang energie, korte suikers geven je even oppepper en is dan weer foetsie. Wil je spiermassa opbouwen, drink dan veel melk en eet yoghurt. In de yoghurt kun je nog een lepel olijfolie doen voor extra energie.

Ik zal me proberen aan te houden. In iedere geval, bedankt voor de tips. Veel eten is geen probleem. Het is gewoon de vraag, hoe kan ik nu mijn suikers enz enz nemen, zonder teveel zuur op te lopen. En daarop kreeg ik een antwoord waaraan ik mij tracht zul aan houden. Ik zal toch eens die paste aankopen en proberen. Men zegt altijd, je kan het maar proberen.
di, 10/06/2009 - 11:55 Permalink
Goblin

Even nog een vraag. Ik drink veel Vanilivit. Jullie kennen wellicht Chocovit? Dit is hetzelfde maar dan met vanille. Zou Vanilivit een te hoge gehalte aan zuur hebben? Ik veronderstel dat deze geen of weinig zou moeten hebben, want het staat niet op de vrpakking en ik denk niet dat Vanille en melk zuur bevatten?
di, 10/06/2009 - 12:16 Permalink
Lieneke

Tja, wat is vanille...is een natuurlijke stof an sich maar het kan ook als smaakstof zijn toegevoegd: wel de smaak, geen echte vanille. Vanille an sich staat me niet bekend als zuur.

Ik heb inderdaad bijscholing voeding gevolgd en ik sport zelf behoorlijk veel.
di, 10/06/2009 - 12:35 Permalink
nanotech

Miradent Nanosensitive HCA is vanaf nu niet meer in de handel.
De tandpasta is vervangen door een pasta die "Mirasensitive hap" heet
en heeft een hoger percentage (30%) hydroxyapatiet, een biologisch glas dat
een nieuw laagje glazuur op de tanden bouwt. dit tegen tandgevoeligheid met als bijwerking
wittere tanden, en langer weg blijven van bakteriën.
wo, 09/28/2011 - 14:51 Permalink