implantaten

Author:
Martie
Posted:
wo, 01/02/2008 - 13:30
Hallo Allemaal

Ook ik heb nu een afspraak bij de kaakchirurg voor het plaatsen van 3 implantaten in mijn onderkaak
sinds ik het weet slaap ik al niet meer
ik heb het geluk dat ik geen botopbouw hoef,, maar bij mij moet er een randje vanaf geknipt worden anders is het te smal voor de implantaten
wie heeft daar ervaring mee HELP!!!!

groetjes van
Een bange Martie
Illuminus

Meestal wordt er voor drukknoppen gekozen of voor een staaf-huls constructie. U heeft het over 3 staafjes, waarschijnlijk 3 implantaten met een drukknop???. Een staaf-hulsconstructie is moeilijker toe te passen bij 3 implantaten. Maar uw tandarts kan u daar het beste in voorlichten. Wellicht was er een goede reden te kiezen voor wat u nu heeft in plaats van een staaf-huls constructie.

Met vriendelijke groet
wo, 04/22/2009 - 18:35 Permalink
Wil17

Meestal wordt er voor drukknoppen gekozen of voor een staaf-huls constructie. U heeft het over 3 staafjes, waarschijnlijk 3 implantaten met een drukknop???. Een staaf-hulsconstructie is moeilijker toe te passen bij 3 implantaten. Maar uw tandarts kan u daar het beste in voorlichten. Wellicht was er een goede reden te kiezen voor wat u nu heeft in plaats van een staaf-huls constructie.

Met vriendelijke groet


ik druk gewoon mijn ondergebit over die staafjes heen dan hoorde en voelde ik een klik. een drukknop zegt mij niets. ik heb wel 4 implantaten in mijn kaak maar die ene zit er voor niets want hij zei we proberen het eerst zo. (met die 3 dus) die 4e zit geen schroef in ik voel met poetsten dan ook de scherpe kantjes bij die ene die er nu voor jan doedel in zit.
dus ik heb 4 implantaten waarvan er 3 gebruikt worden, is het dan wel mogelijk om een staaf-huls constructie te nemen? en raakt die nooit lam?
wo, 04/22/2009 - 18:45 Permalink
Illuminus

4 implantaten en er worden maar 3 gebruikt??
Dan is er denk ik iets met de positie van de implantaten in de kaak. Kort gezegd schroef je er geen 4 implantaten in om er uiteindelijk maar 3 te gaan gebruiken .......daar moet dan een reden voor zijn.

4 implantaten wordt vaak gebruikt met een staaf, evt. met extensies, waarbij de prothese bijna in zijn geheel op de staafconstructie rust en bijna niet meer kantelt. Maar of een staaf kan ligt aan de plaatsing van de implantaten, het is niet altijd mogelijk. Nogmaals bij u heeft men maar 3 van de 4 implantaten gebruikt, daar moet een reden voor zijn....

Ik kan de situatie niet beoordelen, dat moet u eens met uw tandarts overleggen.
wo, 04/22/2009 - 19:30 Permalink
Wil17

4 implantaten en er worden maar 3 gebruikt??
Dan is er denk ik iets met de positie van de implantaten in de kaak. Kort gezegd schroef je er geen 4 implantaten in om er uiteindelijk maar 3 te gaan gebruiken .......daar moet dan een reden voor zijn.

4 implantaten wordt vaak gebruikt met een staaf, evt. met extensies, waarbij de prothese bijna in zijn geheel op de staafconstructie rust en bijna niet meer kantelt. Maar of een staaf kan ligt aan de plaatsing van de implantaten, het is niet altijd mogelijk. Nogmaals bij u heeft men maar 3 van de 4 implantaten gebruikt, daar moet een reden voor zijn....

Ik kan de situatie niet beoordelen, dat moet u eens met uw tandarts overleggen.


dat zal ik doen, bedankt voor u uitleg.
wo, 04/22/2009 - 19:32 Permalink
robinson

Waarschijnlijk te weinig ruimte voor de ruiter.Door nu 1 implantaat op te
"offeren" heb je nu meer plaats voor de ruiter.
Overigens kun je heel goed op 3 implantaten in de onderkaak een steg-dolder( gefraisde titanium steg met distale extensies) maken.
do, 04/23/2009 - 07:46 Permalink
theetje00

Na maanden met en noodprothese te hebben rond gelopen, heb ik nu eindelijk het eind resultaat in de mond.
Ik moet zeggen dat ik er weer prachtig uit zie.
Een tikkie licher dan ik altijd had, een mooi volle mond.
Het klikken op de twee implantaten gaat me al goed af.

Even wennen aan de nieuwe druk plekken, maar als ik daar erg last van krijg, laat ik het weer bij werken.
Wel wennen om nu mijn eten te kauwen, aangezien de onderste kiezen een soort holling hebben. Daarmee vijzel je als het ware je voedsel met je boven kiezen.

Ik ben nu blj dat ik dit hele proces heb doorlopen, het was het helemaal waard.
Dank ook voor diegene die me advies hebben gegeven en me sterkte hebben gewenst.


En nu een jaar aftellen, voor ik pas weer voor controle hoef te komen.
En NOOIT meer kiespijn.

Veel groeten,

Niki :smt005
do, 04/30/2009 - 11:01 Permalink
SBAT

idd plaatsen en naar huis. Zo is het bij mij wel gegaan. Stond met drie kwartier al weer buiten de deur.


Gr Niki


bij mij moeten er nog eerst een paar melktanden getrokken worden, en ze worden vervangen door 1 implantaat (volwassen grootte)

bedankt voor je info
vr, 05/01/2009 - 12:14 Permalink
rooosp

haay,
ik moest gister op gesprek bij de implatoloog.
Ik ben nu 16 bijna 17 en ik heb te horen gekregen dat ik 14 juli m'n implantaten krijg.
Dat vind ik best snel er werd daarvoor tegen me gezegd dat ik 19 moest zijn..
ik ben er ook heel erg zenuwachtig voor.. want ik ben zowieso al als de dood voor een prik
groetjes roos
do, 05/14/2009 - 13:45 Permalink
Cheyenne

Even een update:

Eindelijk mijn definitieve prothese, na ruim een half jaar noodprothese. De onderprothese is nu stevig verankerd op twee implantaten. Achteraf is alles met de implantaten enorm meegevallen. Geen pijn tijdens de behandeling en nauwelijks napijn (de pijnstillers die ik heb genomen waren meer preventief, geloof ik... :oops: ). Ik dacht dat ik met mijn noodprothese alweer alles kon eten, maar dat had ik mis. Wat een enorm verschil, deze nieuwe prothese. Hij past perfect, is vele malen mooier en nu kan ik pas écht weer alles eten! De drukplekjes zijn inmiddels verholpen en ik kan eindelijk weer stralend lachen :D

Iedereen hier nog bedankt voor de tips en de antwoorden op mijn vragen.
do, 07/09/2009 - 15:12 Permalink
Michelle1988

Hallo iedereen,

Ik ben vandaag naar de tandarts geweest en hij vertelde dat ik implantaten krijg.
In totaal krijg ik 5 of 6 implantaten. (boven en onder) Ik ben zelf nog maar 20 jaar en ik vind het heel erg eng! Ik zie er ook enorm tegenop.
Gelukkig krijg ik pas aan het eind van het jaar mijn implantaten, vanwege de wachtlijst.

Nu gaan ze ook een paar kiezen trekken om daar implantaten in te doen.
Weet iemand of ze dit op dezelfde dag doen kiezen trekken en daarna implantaten?
Nu heb ik nog een paar vraagjes, ik hoop dat ik niet als een zeur overkom maar ik vind dit heel erg eng! :oops:

Doet de behandeling pijn? Hoelang duurt zo.n behandeling? Zijn jullie plaatselijk verdoofd of door een narcose? Ik krijg zelf een plaatselijke verdoving, maar af en toe zit ik erook aan te denken om een narcose. (nou weet ik niet of ik dit nog kan veranderen)

Ik hoop dat iemand hier mij duidelijkheid over kan geven, want ik zie er erg tegenop! (vooral als je filmpjes gaat kijken over implantaten :( )



Ik dacht laat ik weer ff iets van mij horen. Ik ben nu inmiddels 21 jaar en alles is nu met de verzekering geregeld. Vanaf aankomende dinsdag gaan ze beginnen met de voorbereidingen.
Ik krijg implantaten in de bovenkaak en onderkaak, maar ik wilde niet alles in 1 keer dus ze gaan beginnen met de bovenkaak. Dinsdag gaan ze 4 tanden/kiezen trekken en dan na ong. 10 weken gaan ze de implantaten plaatsen en mijn kaak aan de linkerkant (boven) iets opbouwen. Na 3 maanden komen de kronen in 3 sessies. In mijn bovenkaak krijg ik linkseen 3delige brug op 2 implantaten en rechts krijg ik 2 implantaten.

Nou vroeg ik mij wel af of iemand weet hoe ze je bovenkaak opbouwen? Heeft iemand dit ook gehad? En wat gaan ze precies doen? Ik vind het nog steeds echt heel eng!!

Ik heb wel het geluk dat mijn vader meegaat (omdat ik het zo eng vind) en hij werkt zelf in de tandtechniek dus het is voor hem ook wel leerzaam om te zien. (hij gaat ook mijn implantaten, kronen en plaatje maken, dat vind ik zelf ook erg leuk!)
vr, 09/11/2009 - 20:14 Permalink
vaddie

Hallo iedereen,

Ik ben vandaag naar de tandarts geweest en hij vertelde dat ik implantaten krijg.
In totaal krijg ik 5 of 6 implantaten. (boven en onder) Ik ben zelf nog maar 20 jaar en ik vind het heel erg eng! Ik zie er ook enorm tegenop.
Gelukkig krijg ik pas aan het eind van het jaar mijn implantaten, vanwege de wachtlijst.

Nu gaan ze ook een paar kiezen trekken om daar implantaten in te doen.
Weet iemand of ze dit op dezelfde dag doen kiezen trekken en daarna implantaten?
Nu heb ik nog een paar vraagjes, ik hoop dat ik niet als een zeur overkom maar ik vind dit heel erg eng! :oops:

Doet de behandeling pijn? Hoelang duurt zo.n behandeling? Zijn jullie plaatselijk verdoofd of door een narcose? Ik krijg zelf een plaatselijke verdoving, maar af en toe zit ik erook aan te denken om een narcose. (nou weet ik niet of ik dit nog kan veranderen)

Ik hoop dat iemand hier mij duidelijkheid over kan geven, want ik zie er erg tegenop! (vooral als je filmpjes gaat kijken over implantaten :( )



Ik dacht laat ik weer ff iets van mij horen. Ik ben nu inmiddels 21 jaar en alles is nu met de verzekering geregeld. Vanaf aankomende dinsdag gaan ze beginnen met de voorbereidingen.
Ik krijg implantaten in de bovenkaak en onderkaak, maar ik wilde niet alles in 1 keer dus ze gaan beginnen met de bovenkaak. Dinsdag gaan ze 4 tanden/kiezen trekken en dan na ong. 10 weken gaan ze de implantaten plaatsen en mijn kaak aan de linkerkant (boven) iets opbouwen. Na 3 maanden komen de kronen in 3 sessies. In mijn bovenkaak krijg ik linkseen 3delige brug op 2 implantaten en rechts krijg ik 2 implantaten.

Nou vroeg ik mij wel af of iemand weet hoe ze je bovenkaak opbouwen? Heeft iemand dit ook gehad? En wat gaan ze precies doen? Ik vind het nog steeds echt heel eng!!

Ik heb wel het geluk dat mijn vader meegaat (omdat ik het zo eng vind) en hij werkt zelf in de tandtechniek dus het is voor hem ook wel leerzaam om te zien. (hij gaat ook mijn implantaten, kronen en plaatje maken, dat vind ik zelf ook erg leuk!)


Kan je helaas nog niet echt helpen. Zit zelf met ongeveer dezelfde vragen.
Ik heb een aangeboren afwijking waardoor ik mijn melktanden nog heb. Deze beginnen erg slecht te worden. Ook mijn kaakbot wordt steeds slechter. Daarom ga ik 26 oktober onder het mes.
Ze gaan al mijn tanden trekken. Botopbouw boven en onder. Tussen de 10 en 12 implantaten plaatsen, ook boven en onder. Vanwege die erfelijke afwijking ben ik zeer vatbaar voor ontstekingen. Daarom word ik waarschijlijk enkele dagen opgenomen in het ziekenhuis. Daarna nog een maand of 2 tandloos voor ik een tijdelijke prothese in kan. Na ongeveer 6 tot 12 maanden gaan ze beginnen met een nieuw gebit. (een combi van kronen, bruggen en nog veel meer)
Ben zo bang voor de na pijn. Vooral de pijn op je heup (waar het transplantatiebot vandaan komt) schijnt behoorlijk te zijn. (en je kan niet lopen)
Weet iemand hoe lang je niet kan lopen? Hoe lang komen jullie niet eten?
Ben ook super zenuwachtig voor de ziekenhuis opname. Ben nog nooit geopereerd en ben super preuts. En er komt een hoop bloot bij kijken (+ buizen en slangen op genante plaatsen)
ma, 10/19/2009 - 14:49 Permalink
Michelle1988

Ik moet volgende week dinsdag naar de implantoloog en dan gaan ze mijn implantaten plaatsen. Ik vind het echt nog steeds erg eng, maar het wordt wel een verbetering. Bij mij gaan ze de bovenkaak opbouwen door middel van kleine bot/kraakbeen stukjes ofzo. Ze gaan gelukkig bij mij niet bot ergens anders van afhalen. Dus ik kan je daarmee ook niet mee helpen.

Ik vraag mij alleen wel af hoelang het implanteren van 4 implantaten in mijn bovenkaak ongveer duurt?
di, 11/03/2009 - 20:47 Permalink
Ellen004

Als antwoord op door JW Vaartjes

Hallo, heeft iemand al ervaring met implantaten en een beugel ? Dus implantaten waar kronen opstaan. Wordt de operatie dan eerst gedaan omdat de implantaten niet meebewegen? Hier serieuze open beet en overbeet van 10 mm. Alvast bedankt ,
zo, 05/07/2023 - 22:21 Permalink