tandsteen op steg; hoe deze te verwijderen of voorkomen

Author:
pcml
Posted:
za, 08/29/2009 - 16:01
hoe kan ik tandsteen verwijderen rondom mijn steg (van titanium). OP twee van de vier implantaten vormt zig aan de steg kalk. Dat is op de plek waar er ook gemakkelijk voedselresten onderkomen. Er is daar een klein randje weggehaald omdat bij het inzetten van de prothese het tandvlees klem kwam te zitten (veel pijn) tussen steg en prothese. Dus nu veel last van tandsteen daar. Hoe dit te verhlepen. Ik probeer het nu met azijn en een ragertje.
mecánico para …

Vroeger zeiden ze dat je met een gaasje met wat azijn het tandsteen netjes weg kon houden. 2x per week deppen zou voldoende zijn. nooit met harde dingen gaan krassen in elk geval. ragers met metalen kern zou ik niet graag gebruiken ivm krasjes = nog sneller tandsteen.
In uw geval, maandag even navragen of dat (huishoud/consumptie)azijn verhaal niet haaks staat op de gebrukte materialen.
za, 08/29/2009 - 16:36 Permalink
MJPH

Die borsteltjes voor de electrische tandenborstel zijn over het algemeen alleen als setje te koop met een ander borsteltje, speciaal voor beugels. Ik heb ze nog niet los gezien en adviseer dan ook meestal een handmatig singletufted tandenborsteltje, die kun je desgewenst ook in azijn dopen. Op internet zijn deze borsteltjes wel te vinden, niet elke drogist heeft ze standaard in het assortiment.
za, 08/29/2009 - 19:11 Permalink
pcml

Die borsteltjes voor de electrische tandenborstel zijn over het algemeen alleen als setje te koop met een ander borsteltje, speciaal voor beugels. Ik heb ze nog niet los gezien en adviseer dan ook meestal een handmatig singletufted tandenborsteltje, die kun je desgewenst ook in azijn dopen. Op internet zijn deze borsteltjes wel te vinden, niet elke drogist heeft ze standaard in het assortiment.

Ik doe het met consumptie azijn. Ik neem aan dat het niet met schoonmaakazijn moet of mag. Verder bedankt voor de goede tip.
zo, 08/30/2009 - 12:03 Permalink