Beste mensen,
Als eerste erg goed forum! Ik heb op vele vragen reeds antwoord gekregen.
Ik heb nog de volgende vraag:
3 maanden geleden is er paradontitis geconstateerd. Ik was zeer verbaasd omdat ik erg mooie tanden heb. Maar ik had idd de laatste tijd niet erg goed voor mezelf gezorgd en heb ontzettend veel stress gehad de afgelopen jaren.
Ik dus naar de tandarts geweest die alle kwadranten heeft behandeld.Toen ik 3 weken geleden terugkwam toen zei ze dat de pockets op 1 mm zaten dus het was goed. Het voelde ook goed, lekker strak en mijn tandvlees bloedde niet.
De tandarts zei dat ik geen perioaid meer moest gebruiken maar over moest gaan op gewone tandpasta en niet meer spoelen. Heb ik toen dus gedaan.
Ik merkte toen dat 1 van mijn kiezen steeds bij het ragen begon te bloeden, maar ik bleef het elke keer schoonmaken en vorige week heb ik 1 keer bij mijn voortand gehad dat het bloedde en vandaag helaas weer bij een andere voortand, het bloedde maar meer vanuit een klein wondje?.
- Ik ben een week geleden weer begonnen met perioaid tandpasta 0.12 en spoeling 0.05. Is dit goed?
- En mag je een gewone tandpasta gebruiken met de spoeling van 0.05: heeft de spoeling dan nog effect?
- Ik las ergens iets over een kweek? Is dit bij mij ook aan te raden? Zo ja: wat is de procedure hierbij en wat moet ik bij mijn tandarts aangeven? Wordt dit vergoed?
Mijn tandarts is helaas op vakantie, dus ik ben benieuwd hoe jullie er over denken en of dat jullie nog tips hebben.
Ik vind paradontitis echt een handicap, ik leef constant in angst hierdoor, voornamelijk omdat ik als voortand een implantaat heb en deze dus ook beinvloed kan worden!
Bedankt alvast voor jullie commentaar!
Als eerste erg goed forum! Ik heb op vele vragen reeds antwoord gekregen.
Ik heb nog de volgende vraag:
3 maanden geleden is er paradontitis geconstateerd. Ik was zeer verbaasd omdat ik erg mooie tanden heb. Maar ik had idd de laatste tijd niet erg goed voor mezelf gezorgd en heb ontzettend veel stress gehad de afgelopen jaren.
Ik dus naar de tandarts geweest die alle kwadranten heeft behandeld.Toen ik 3 weken geleden terugkwam toen zei ze dat de pockets op 1 mm zaten dus het was goed. Het voelde ook goed, lekker strak en mijn tandvlees bloedde niet.
De tandarts zei dat ik geen perioaid meer moest gebruiken maar over moest gaan op gewone tandpasta en niet meer spoelen. Heb ik toen dus gedaan.
Ik merkte toen dat 1 van mijn kiezen steeds bij het ragen begon te bloeden, maar ik bleef het elke keer schoonmaken en vorige week heb ik 1 keer bij mijn voortand gehad dat het bloedde en vandaag helaas weer bij een andere voortand, het bloedde maar meer vanuit een klein wondje?.
- Ik ben een week geleden weer begonnen met perioaid tandpasta 0.12 en spoeling 0.05. Is dit goed?
- En mag je een gewone tandpasta gebruiken met de spoeling van 0.05: heeft de spoeling dan nog effect?
- Ik las ergens iets over een kweek? Is dit bij mij ook aan te raden? Zo ja: wat is de procedure hierbij en wat moet ik bij mijn tandarts aangeven? Wordt dit vergoed?
Mijn tandarts is helaas op vakantie, dus ik ben benieuwd hoe jullie er over denken en of dat jullie nog tips hebben.
Ik vind paradontitis echt een handicap, ik leef constant in angst hierdoor, voornamelijk omdat ik als voortand een implantaat heb en deze dus ook beinvloed kan worden!
Bedankt alvast voor jullie commentaar!
Re: Paradontitis en weer ontsteking
Op eigen houtje weer naar het spoelmiddel grijpen, is niet verstandig. Ik raad dit dan ook af.
Heb je wel een nog een afspraak staan bij de tandarts? Vaak moet je elke 3 maanden terugkomen. Dan wordt er bekeken of alles goed gaat en of er iets aangepast moet worden. Ook wordt dan alles weer gereinigd. Kweken gebeurt pas al er echt onvoldoende resultaat is geboekt of als de ontsteking echt weer terug is gekeerd. Op dit moment kan je dat niet beoordelen. De vergoeding verschilt per verzekering.
De angst kan ik begrijpen. Het is in bepaalde zin ook goed dat je die hebt; dat zorgt ervoor dat je je gebit goed blijft onderhouden.
Hoi Lieneke,
Dank je voor je comments!
Ik zal met de spoeling stoppen. Op 7 aug kan ik weer een afspraak maken, dus ik stop wel even met het spoelen. Dat had de tandarts me namelijk me niet geadviseerd, ik moest nl stoppen hiermee.
Het bloeden bij de kies is alleen maar als ik raag. En het bloeden bij de 2 voortanden is niet extreem geweest, dus waarschijnlijk maak ik me veel te druk. Ik had bij de voortanden nog nooit bloeding gehad ook niet een klein beetje, daarom raakte ik in paniek.
Dank je!
mijn tandarts zei dat het mijn herstel in de weg kan gaan zitten, is dit zo of niet?
Maar zeg nou zelf...je kunt toch niet niet met je partner zoenen???
Hoi Hoi,
Ja ik weet het, niet niet met mijn partner zoenen, dat kan niet, maar doe het dus al een hele tijd bewust niet, omdat ik bang ben dat mijn hele behandeling voor niets dan is geweest.
Maar gisteren bij de tandarts geweest en die heeft mij een kweek aangeraden. Ik moet vandaag bellen om dit in gang te zetten.
Mijn man heeft wel tandvleesontsteking, waarbij een kies volledige paradontites heeft. In september wordt hij met paro behandeld. Is het toch maar goed om dan OOK hem te laten testen via een kweek? Anders doe ik de kweek voor niets toch?
DANK JE!
Ga deze eens proberen.
Ik ben vandaag naar een paradontoloog geweest en die geeft aan dat alles goed is en dat er geen kweek gedaan hoeft te worden. Mijn implantaat is safe en tandvlees is prima. Het mag idd een beetje bloeden.
En ook dat ondanks het feit dat mijn man paro heeft we gewoon met elkaar mogen zoenen. :smt008 :smt008 :smt008
Over 3 mnd terug voor controle en ondertussen goed onderhouden.
Bedankt allen voor jullie tips maar vooral mental support!!