ruimte tussen 2 tanden waardoor eten ertussen blijft zitten

Author:
Jacko
Posted:
zo, 07/19/2009 - 14:38
Ik heb al een paar jaar problemen met 2 tanden ( de rechterbovenste 2 achterste kiezen). Deze 2 sluiten niet zo goed aan elkaar aan, zodat ik na elke maaltijd er iets tussen voel zitten. Sinds eergisteren ben ik er een lichte pijn beginnen voelen. Wanneer ik naar mijn tandarts ging en hem zei dat er vuil tussenkwam, zei hij mij dat er maar 1 mogelijkheid was : de tand waar ik pijn aan had te ontzenuwen (hij zag geen gaatjes) Is er geen andere mogelijkheid? bv de ruimte tussen de 2 tanden dichten? Anders zit ik binnenkort met 2 ontzenuwde en afstervende tanden...

M.a.w : Moet ik eens een andere tandarts bezoeken?
Spiegeltje

Ik geloof eigenlijk niet dat de ruimte tussen de tanden de oorzaak is van uw probleem. De tandarts sluit caries uit. Als dan geen oorzaak kan worden gevonden voor de klachten is een wortelkanaalbehandeling de enige optie (trekken even buiten beschouwing gelaten). Toch zijn de meeste tandartsen hier heel terughoudend mee omdat het element er door wordt verzwakt en de prognose op lange termijn minder is. Ik weet verder ook geen oplossing.

Overigens is de ruimte vaak wel te dichten met composietmateriaal (adhesieve tandheelkunde). Door te zoeken op 'spleetje' vindt je vast wel meer informatie..
zo, 07/19/2009 - 22:11 Permalink