Hevige pijn na vulling - al wekenlang

Author:
micky8
Posted:
za, 03/06/2004 - 10:41
Na het vullen van een gaatje ruim drie weken geleden slik ik continue pijnstillers en ben al 4 keer teruggeweest bij de tandars.

Ik had nergens last van. Liet bij de tandarts onder verdoving een gaatje vullen linksboven, achteraan. Toen de verdoving uitgewerkt was kreeg ik erge kiespijn, eigenlijk meer linksonder dan boven, met uitstraling door m'n hele kaak en naar m'n slaap. Ben teruggegaan en de tandarts dacht dat de vulling misschien te hoog was dus hij heeft er wat vanaf geveild.

De pijn ging niet over en ik ben na een paar dagen weer teruggegaan. Hij heeft onder verdoving de witte vulling eruitgehaald en er een amalgaam vulling voor in de plaats gezet. Dat was het probleem dus ook niet want de verdoving eenmaal uitgewerkt kreeg ik weer heftige kiespijn, nog erger zelfs dan daarvoor. Zowel boven als onder. Met uitstraling door m'n hele kaak heen naar m'n slaap toe en m'n voorhoofd.

Weer terug en op mijn verzoek foto's laten maken. Eigenlijk niks ernstigs te zien maar wel achter mijn laatste kies boven, waar de vulling gedaan was, nog een plek in m'n tandbeen, aan de kant waar vroeger m'n verstandskies heeft gezeten, die was er schijnbaar onzorgvuldig uitgehaald en deze kies aan de onderkant wat beschadigd. Maar de tandarts vroeg zich af of dat zoveel pijn kon veroorzaken. Met zware pijnstillers ben ik het weekend door gekomen.

Omdat de pijn nog steeds niet minder werd, heeft de tandarts toen, weer onder verdoving, de vulling doorgetrokken naar dat zwakke gedeelte, er eigenlijk helemaal overheen geplamuurd. Ik hoopte dat dat de pijn zou oplossen, maar helaas.

Nadat de verdoving uitgewerkt was kreeg ik alweer pijn. Dus ik zit nu al drie weken continue aan de Advil 400mg elke 6-8 uur. Als ik dat niet doe word ik gek van de pijn als de vorige Advil uitgewerkt is.

Ik weet niet meer wat ik moet doen, want de tandarts ziet niks. Ik kan toch niet voortaan door het leven gaan met alleen maar pijnstillers slikken?? Ik vraag me nu af of het wel die vulling/kies is of eerder iets met m'n zenuwen of spieren of zoiets, of misschien een overreactie op de verdoving? Maar ja, hoe lang kan dat duren??

Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? Want ik weet het niet meer!
minique

Kan je de pijn misschien beschrijven? Heb je de hele dag door pijn?

Ik heb zelf een zenuwontsteking (a.s. dinsdag wordt begonnen met een wortelkanaalbehandeling). De pijn bij mij is zeurend aanwezig, ook een soort dof gevoel in de wang. Ik heb flinke pijnscheuten een behoorlijk poosje blijven 'hangen' als ik iets warms eet of drink. Verder bouwt de pijn zich in de loop van de dag op. D.w.z. 's morgens bij het wakker worden niet of nauwelijks last tot 's avonds zeer nadrukkelijk aanwezig.
Gaat het bij jou ook zoiets?

Heel veel sterkte toegewenst!

Groetjes,
minique

[ Dit Bericht is bewerkt door: minique op 2004-03-06 12:11 ]
za, 03/06/2004 - 12:10 Permalink
Judith1978

Hoi Mickey8

Jou verhaal komt me bekend voor. Ik heb een paar weken geleden ook zo rondgelopen en uiteindelijk heeft de tandarts de zenuw er maar uitgehaald. Dat hielp, de constante pijn is nu weg maar kan de kies absoluut nog niet gebruiken. Lees mijn bericht maar eens op de tweede pagina van dit forum, 'wie weet raad'? Suc6 iig!
za, 03/06/2004 - 12:37 Permalink
micky8

Dank jullie wel voor de reacties tot zover.

De pijn vind ik moeilijk te omschrijven, het is in elk geval geen drukpijn en niet alleen aanwezig als ik kauw, maar gewoon continu aanwezig zodra de advil uitgewerkt is, beginnend als zeurende pijn achterin m'n bovenkaak die verder uitstraalt en heftiger wordt als ik niet gelijk een nieuwe pijnstiller inneem. Die kan dan zo erg worden (als ik te lang gewacht heb met een volgende advil) dat ik op dat moment nergens anders aan kan denken en alleen maar iets kouds tegen m'n wang aan wil houden om het minder te hoeven voelen. Niet met scheuten, maar gewoon aanhoudende pijn. Ik hoop dat dit het een beetje redelijk omschrijft.

O ja, en op de foto's was niks te zien, geen ontstekingen ofzo. Ik heb ook een ander forumonderwerp gelezen waar iemand zo'n pijn had en dat kwam na een zenuwbehandeling gewoon weer terug. Ik heb ook twee erg slechte ervaringen met wortelkanaalbehandelingen dus als dat niet 100% de oorzaak is laat ik dat liever niet doen.

Ook was de pijn, lijkt het wel, altijd nog net iets heftiger net nadat ik terugkwam van de tandarts, dus ik sta niet te trappelen om weer (voor de 6e keer) terug te gaan...
zo, 03/07/2004 - 12:02 Permalink
Judith1978

Hoi mickey8
De pijn die je omschrijft is erg herkenbaar, had precies hetzelfde. Eigenlijk is de hele situatie hetzefde. Ging ook voor vulling oppervlakkig gaatje. Kreeg toen erge pijn, andere vulling erin, pijn nog erger... En vervolgens de zenuw er dus uit. Die erge pijn is nu weg en dat vond ik al een wonder opzich. Er moet iig wel iets gebeuren want dit hou je natuurlijk niet lang meer vol.
Suc6!!!

[ Dit Bericht is bewerkt door: Judith1978 op 2004-03-08 01:01 ]
ma, 03/08/2004 - 00:57 Permalink
minique

Hoi Micky,

Ik herken het ook, hoor. Bij mij is het ook zeurend aanwezig en alleen bij warm eten/drinken dus de scheuten die dan een tijdje blijven hangen.
Op een foto is niet altijd te zien dat er een ontsteking zit.
Verder vond ik het frappant dat je schreef over iets kouds tegen je wang houden, dat dat helpt. Afgelopen week vertelde de assistente mij dat koud nog weleens wil helpen als de zenuw ontstoken is. Dat komt omdat de zenuw door de kou weer iets krimpt en dat je dan de druk even kwijt bent. Moest er meteen aan denken toen jij het schreef.

Sterkte!

Groetjes,
minique
ma, 03/08/2004 - 07:47 Permalink
micky8

Nou, ik ben superblij dat ik gewoon gewacht heb en geen wortelkanaalbehandeling heb laten doen: de pijn is nu zo goed als weg. Het werd de laatste week steeds iets minder, ik hoefde steeds minder vaak en lagere doses ibuprofen te nemen.

De kies is nog wel gevoelig bij koud eten/drinken, maar daar kan ik mee leven. Ik kan in elk geval nu (vier weken na eerste behandeling) eindelijk weer zonder pijnstillers!

Ik denk dus dat het een erg geirriteerde zenuw was, die tot rust moest komen.

Natuurlijk is alles bij iedereen anders, maar misschien is het moraal van dit verhaal: als je wel pijn hebt maar er is niks aantoonbaars mis, dan geen overhaaste beslissingen nemen (wortelkanaalbehandeling bijvoorbeeld), en als je met pijnstillers een paar weken kunt overbruggen dan is het het misschien waard om te wachten. Het kan dus vanzelf over gaan!

Iedereen in elk geval nog hartstikke bedankt voor de tips en het meeleven!
di, 03/16/2004 - 13:49 Permalink
dj

Natuurlijk is alles bij iedereen anders, maar misschien is het moraal van dit verhaal: als je wel pijn hebt maar er is niks aantoonbaars mis, dan geen overhaaste beslissingen nemen (wortelkanaalbehandeling bijvoorbeeld)


Helemaaaal me eens! Dit kan best eens moeilijk zijn niet aleen vanwege de pijn maar ook vanwege de tijdsdruk tgv de wachtlijsten.
di, 03/16/2004 - 14:58 Permalink
sowouk

Hey mickey, bedoel je nou dat je na die 4 keer niet meer naar de tandarts ben geweest, ondanks de hevige pijn, en dat het na een aantal weken vanzelf genas?
Wat jij had heb ik een jaar geleden min of meergehad (gaatje, terug vanwege pijn, toen wortelkanaalbehandeling, uiteindelijk weer terug en toen kreeg in antibiotica en het ging weg) Nu heb ik weer spontaan pijn en de nachten worden steeds zwaarder omdat ik steeds meer pijn krijg. Afwachten, pijnstillers slikken zou dus missgien de oplossing kunnen zijn??
ik hoop gauw wat te horen

groetjes, roy
za, 03/27/2004 - 19:36 Permalink
micky8

Ja inderdaad, ik ben niet teruggegaan naar de tandarts en heb het afgewacht en die kant van m'n kaak zoveel mogelijk met rust gelaten. Na een paar weken kon ik met steeds minder pijnstillers af totdat het op een gegeven moment vanzelf over was. En nu, weer twee weken later, gelukkig nog steeds nergens last van. Maar dit is dus wel nadat de tandarts helemaal niks kon vinden, ook niet op foto's, dus het was alleen een geirriteerde zenuw, niet ontstoken. Succes!
zo, 03/28/2004 - 01:07 Permalink
Juanita

Heej, dit is precies wat ik ook bedoel volgens mij. Ben van de week ook nog naar de dokter geweest en die denkt ook geïrriteerde zenuw dus ik ga er nu ook maar even vanuit dat het over gaat. heb weer hoop!
zo, 03/28/2004 - 15:10 Permalink
Kevin

Ik kwam dit onderwerp toevallig tegen en ik herken het ook..

Ik had rechtsonder last van mijn kie(s)(zen) en er bleken dus 2/3 gaatjes te zitten. Deze zijn (onder verdoving) gevuld. Ik voelde het echter nog wel behoorlijk toen er geboord werd.

Dit is gister (woensdag) gebeurd, maar ik heb nog steeds hetzelfde irritante gevoel als voorheen!

's Ochtends als ik wakker word, is er niks aan de hand, maar 's middags begin ik het al steeds meer te voelen!

Ik moet per dag wel 2 keer een paracetamol nemen, anders doet het echt pijn!

Maar omdat ik hetvolgende zinnetje zag: "Je kan beter wachten, als je het met pijnstillers niet voelt, dan dat je gelijk bv. een wortelkanaalbehandeling laat uitvoeren".

Mooi zinnetje vond ik dit en ik kijk het denk ik ook nog even aan.. Op dit moment heb ik er ook behoorlijk last van, dus ik ga nog even een paracetamolletje nemen..

Met vriendelijke groet,

Kevin :wink:
do, 04/29/2004 - 18:59 Permalink
Jennifer_25

Wow, wat herken ik veel in de voorgaande berichten..
Ik ben in 2 weken tijd nu 5 keer bij de tandarts geweest..
Ik heb een zeurderige pijn in mn kaken vooral s avonds.. en hevige pijnscheuten in mn kies linksonder bij het eten..
In deze kies zat een oude vulling, die is vandaag vervangen door een nieuwe witte..
Ik blij tot dat ik vanavond aan tafel zat te eten.. Weer die pijnscheut en nu ook boven :-?
Boven is ook pas gevuld met een witte vulling..
Ik ben zo langzamerhand goed gefrustreerd hierdoor :(
wo, 06/24/2009 - 18:49 Permalink
peppie

Wow, wat herken ik veel in de voorgaande berichten..
Ik ben in 2 weken tijd nu 5 keer bij de tandarts geweest..
Ik heb een zeurderige pijn in mn kaken vooral s avonds.. en hevige pijnscheuten in mn kies linksonder bij het eten..
In deze kies zat een oude vulling, die is vandaag vervangen door een nieuwe witte..
Ik blij tot dat ik vanavond aan tafel zat te eten.. Weer die pijnscheut en nu ook boven :-?
Boven is ook pas gevuld met een witte vulling..
Ik ben zo langzamerhand goed gefrustreerd hierdoor :(


Nou hier nog zo,n pijnlijk geval.
Heb 5 weken geleden verschillende kiezen laten vullen (witte vulling) en heb daarna alleen nog maar pijn gehad, slik ook al die tijd paracetamol,ibuprofen en naproxen, anders is de pijn niet te harden.
Ook bij mij zijn de klachten s,morgens minder hevig en s,avonds en s,nachts het ergst.
Verschillende keren bij ta geweest, niets op fotos te zien, besloten om wortelkanaalbehandeling te starten bij de kies die het meest klachten geeft.
Nu na 2 dagen is de pijn er nog steeds, trekt door mijn hele kaak , hals en oor.
Om gek van te worden, heeft iemand tips of advies ik weet het even niet meer.
wo, 06/24/2009 - 22:06 Permalink
Saffa

Ik heb al jullie berichten gelezen, het is vreselijk al die pijn.
Ik heb al bijna een jaar last van overgevoelige tanden, al 6 keer bij de tandarts geweest.
Hij heeft 2 kiezen opnieuw gevuld, verder wilde hij niets doen omdat er niets te zien was.
De laatste keer dat ik daar was heeft hij mij doorverwezen naar de ACTA. Een Academisch Centrum voor de Tandheelkunde. Daar ben ik helemaal onderzocht, conclusie.
De oorzaak is een overactieve mond, genoemd parafuncties. Dus klemmen, knarsen, persen met tong tegen tanden, zuigen op lippen en wangen, spelen met de tong, lipbijten, nagelbijten en vacuumzuigen met de tong.
Nu moet ik zeggen dat ik dit nooit verwacht had, maar nu ik erop let doe ik wel een aantal van bovenstaande genoemde "functies". Maar dat dat zoveeel pijn kan geven. De afgelopen
dagen is de pijn onhoudbaar geworden, paar keer gebeld met het centrum, maar ze kunnen niets doen. Ik moet wachten tot mijn bitje aangemeten en klaar is (voor de nacht), tegen het klemmen en eventueel knarsen.
Misschien herkent nog iemand dit?
vr, 07/03/2009 - 12:03 Permalink
LinsRich

hallo ik heb dit zo allemaal is gelezen hier!
en ik zit zelf dus ook met zn probleem:(
het is nu anderhalve week geleden dat ik me kies heb laten vullen rechts onderin!
en het is een witte vulling
ik slik al vanaf de dag dat ie gevuld was 4 maart tot nu nog steeds elke dag ibuprofen dam gaat het wel maar zodra het uitgwerkt is heb ik zn zeurende pijn en dan is het weer weg en dan komt het weer..en soms als het egt hevig is net of het ook boven is maare daar heb ik nergens last van
ik ben dus vandaag terug gegaan naar de tandarts ze vertelde me dat het gewoon nog napijn is omdat het best een diep gat was en dus ook de zeenuw flink bloot lag en dat ik maar gewoon even aan moest zien en ze heeft me gewoon naar huis gestuurd niks gedaan !
nu heb ik sinds vanochtend even geen iboprofen meer gepakt en heb ik net een puddingkje op en dat was koud nadat ik t puddingkje op had had ik eeen pijn niet normaal :smt013 ik kan wel huilen! dat was even nu is het weer minder wat moet ik doen??
wortelkanaalbehandeling doe ik niet daar heb ik al genoeg mee meegemaakt ben er ziek van geweest en als ik zo mensen hoor die er niet meer op kunnen eten ofzo vind ik het vreselijk..maar moet ik gewoon naar de tandarts bellen vrage of se er tog iets aan doet en er uit trekt ofzo?want ik word gek oik ga aankomende donderdag na disney en zo heeft dat geen zin!!


graag hoor ik van iemand!!

Groetjes :roll:
ma, 03/15/2010 - 20:00 Permalink
ron1

Goed om dit allemaal te lezen.
Vandaag lijkt het wat minder geworden, laatste ubrofen 600 mg ! gisteren om 2330 uur ingenomen, dagen daarvoor moest om de 4 uur , er waren dagen bij dat hij helemaal niks deed !!!!!!!

Verhalen hierboven zijn herkenbaar.

Ik hoop op een geirriteerde zenuw dan maar die vanzelf bijkomt.

Met drinken geen pijn, ik kan er echter niet op eten !!
wo, 06/09/2010 - 11:21 Permalink
liulhrjje

Hoi, o
Hoe gaat het?
Ik heb goed nieuws voor je. Vorige week heb ik om een paar schoenen van Dsquared van deze website: http://www.shoes-trader.com. Ik heb het item ontvangen vandaag. Het is verbazingwekkend! Het item is origineel, gloednieuw en heeft een hoge kwaliteit, maar het is veel goedkoper. Ik ben blij om dit goede nieuws met jullie delen! Ik denk dat u vindt wat je er wilt hebben en een goede ervaring op winkelcentrum van hen.

Groeten

New Dsquared schoenen : http://www.shoes-trader.com/brand-shoes/dsquared

Cheap Dolce & Gabbana schoenen :
http://www.shoes-trader.com/brand-shoes-dolce-gabbana-shoes-c-53_672

Adidas suit :
http://www.shoes-trader.com/clothings-men-suit-c-143_717?sort=20a&a…

Redbull hats : http://www.shoes-trader.com/others-hats-c-464_704

Wholesale Gucci shoes : http://www.shoes-trader.com/brand-shoes-gucci-shoes-c-53_730

2010 new arrivel Nike air max shoes : http://www.shoes-trader.com/brand-shoes/nike-air-max

Cheap ED hardy shoes : http://www.shoes-trader.com/brand-shoes/ed-hardy-shoes

Converse shoes : http://www.shoes-trader.com/brand-shoes/converse

Prada shoes : http://www.shoes-trader.com/brand-shoes/prada-shoes
di, 06/15/2010 - 18:24 Permalink