Wiebel wiebel?

Author:
Lilybilly
Posted:
vr, 05/22/2009 - 23:19
Ik ben eind april naar de tandarts geweest en toen heeft hij met zo'n schrapertje een klein beetje tandplak (of tandsteen, ik weet het verschil niet) verwijderd op een paar boventanden. Dat was het enige wat moest gebeuren, gelukkig :)

Mijn tandarts had het heel erg druk die dag, dus de afspraak ging zeer gehaast, waardoor hij ietwat uitschoot met de schraper bij één tand, dit deed behoorlijk pijn.

Sindsdien voel ik die tand wiebelen en "knakken". Dat merkte ik al kort nadat ik de praktijk verliet. Als ik met m'n tong over m'n lippen ga of ik bijt in een stuk fruit o.i.d. dan voel ik een "knak" in die tand.

Ik dacht dat het misschien wiebelde omdat er tandplak verwijderd is waardoor er misschien een beetje ruimte is ontstaan?

Maar het is nu een maand later en die tand begint sinds gisteravond pijn te doen. Dus ik maak me nu echt zorgen. Ik heb er nog nooit eerder problemen mee gehad.

Wat zou er mis kunnen zijn? Ik bel sowieso maandag gelijk naar mijn tandarts, maar ik zou graag ook een andere mening horen.
Lieneke

Dat klinkt niet goed, eerlijk gezegd...Dat uitschieten vind ik ook wel behoorlijk kwalijk. Tuurlijk, kan een keer gebeuren, maar zo hard...Hij had je beter even kunnen laten terugkomen om het tandsteen rustig en fatsoenlijk te verwijderen. Ik zou er toch eens naar laten kijken. Misschien heb je last van parodontitis (gebruik zoekfunctie).
za, 05/23/2009 - 11:49 Permalink
Lilybilly

Dat klinkt niet goed, eerlijk gezegd...Dat uitschieten vind ik ook wel behoorlijk kwalijk. Tuurlijk, kan een keer gebeuren, maar zo hard...Hij had je beter even kunnen laten terugkomen om het tandsteen rustig en fatsoenlijk te verwijderen. Ik zou er toch eens naar laten kijken. Misschien heb je last van parodontitis (gebruik zoekfunctie).

Oh jeetje :o Dat is nogal wat. Maar dan moet je toch ook ontstoken tandvlees hebben? Want dat is niet het geval voor zover ik weet. Het voelt en ziet er niet ontstoken uit. Ik voel alleen steeds een steek in de tand zelf.

Het is overigens niet zo dat de tand net zo erg wiebelt als een kindertand die aan het wisselen is of zo hoor. Maar elke keer die "knak" en lichte wiebel voelt zo raar.
za, 05/23/2009 - 19:19 Permalink