tandvlees aan één tand doet raar

Author:
SBAT
Posted:
ma, 04/27/2009 - 14:39
de laatste maanden heb ik regelmatig pijn als ik iets eet of drink, ik denk dat het komt omdat één van me tandne het tandvlees naar boven gaat..

wat kan ik hieraan doen wat het begint me de keel uit te hange :smt009

zie foto

bedankt alvast
Attach
Lieneke

Volgens mij ben je nog aardig jong, dus ik denk dat dit veroorzaakt is door te hard poetsen. Het tandvlees groeit niet meer terug, je kunt enkel voorkomen dat het erger wordt. Dus..rustig aan met die borstel! Om de klachten tegen te gaan kan je een tandpasta voor gevoelige tandhalzen gebruiken.
ma, 04/27/2009 - 18:20 Permalink
Erreper

Het kan wel heel zinvol zijn om eens een bezoekje te brengen aan de mondhygienist, ze kunnen je alles vertellen (en vooral voordoen!) hoe je het beste je tanden en je mond kunt verzorgen. Waarschijnlijk poets je verkeerd en heb je een poetsgleuf boven je tand. Als je er na gebruik van een tandpasta voor gevoelige tanden nog steeds last hebt van zenuwpijn kun je ook je tandarts vragen of hij een vulling tegen de blootgelegen tandhals aan wil zetten.
di, 04/28/2009 - 13:29 Permalink
studente_b

Ik heb hetzelfde "probleem" bij één tand.
De oorzaak bij mij is best duidelijk. Ik heb bij die ene tand een paar jaar terug last gehad van ontstoken tandvlees met als resultaat dat mijn tandvlees nu in een "hoekje" is gegroeid.
Ook ik heb een tijd last gehad van die tand qua gevoeligheid, precies bij dat plekje waar geen tandvlees meer op ligt. Maar een tijdje poetsen met tandpasta voor gevoelige tanden zorgde er voor dat het goed over is gegaan. :smt001 Daar moest ik wel even geduld voor hebben, maar nu heb ik nergens meer last van.
di, 04/28/2009 - 14:21 Permalink
SBAT

ik poet elektrisch met colgate of signal, k probeer nu het tandvlees zo weinig mogelijk te raken..

in mijn onderkaak heb ik nog 4 melktanden zitte, waarvan er eentje (vlak onder deze 'van dit toipc') er al een aantal jaar met tandvlees problemen zit, is zeker al jaar of 5 zo en het blijft ook zo zitten

stuur me pb als je meer fotos wilt
Attach
wo, 04/29/2009 - 18:10 Permalink
Illuminus

Ik denk dat ze op een 'graft' procedure doelen. Hierbij wordt een stukje tandvlees (de graft) (vaak uit het verhemelte) over het defect geplaatst waarna het geheel wordt overhecht.

Maar er zijn verschillende procedures voor, hangt af van hoe groot het defect is, waar deze zich bevindt en met welke procedure de behandelaar de beste resultaten haalt. Dus als je dit overweegt even een consult bij de parodontoloog.
do, 05/28/2009 - 11:53 Permalink