"hergebruik" implantaat

Author:
remcoh
Posted:
za, 02/28/2009 - 12:48
er zijn al hele discussies hier gevoerd over "brug of implantaat"
gekeken werd vooral naar kostenaspect en de noodzaak tot beschadiging buurelementen bij een brug.

ik heb echter een andere vraag die wellicht belangrijk kan zijn.
Stel dat ik nu zou kiezen voor een implantaat met kroon, en over een aantal jaren verslechterd de situatie zodanig dat er grotere
" kunstwerken" nodig zijn. Kan zo'n implantaat, oorspronkelijk bedoeld voor een kroon dan ook ingezet worden als peiler bij een brug?
als dat zou kunnen, is dit dan geen extra argument om voor een implantaat te kiezen?
vV

wel afhankelijk van plaatsing en misschien een aantal andere factoren, maar ik denk dat het slechts in een zeer klein aantal gevallen niet mogelijk is. Dat is tevens een voordeel van de techniek, je blijft toch flexibel op de lange termijn.
di, 03/03/2009 - 10:24 Permalink
remcoh

wel afhankelijk van plaatsing en misschien een aantal andere factoren, maar ik denk dat het slechts in een zeer klein aantal gevallen niet mogelijk is. Dat is tevens een voordeel van de techniek, je blijft toch flexibel op de lange termijn.


Bedankt voor de reacties,
die flexibiliteit is idd de reden van mijn vraag. dan zou een implantaat wel eens een verstandige "investering" kunnen zijn.
In mijn geval gaat het om element 36, strategisch gezien lijkt me dat wel een interessante plek voor een implantaat,
maar dat is puur gevoelsmatig, ben benieuwd of dit gevoel klopt ?
wo, 03/04/2009 - 09:23 Permalink