4 gaatjes en pas over 3 mnd terug komen

Author:
renate35
Posted:
di, 02/10/2009 - 11:37
Hallo, Ik ben 37 niet een al te best gebit maar doe mijn best alles te behouden.
Al een paar x een zenuwbehandeling gehad en afgelopen donderdag werd er geconstateerd dat ik 4 gaatjes heb ( in verschillende kiezen) waarvan een grote(deze kies is al dood) Nu moet ik pas in mei terug komen voor een behandeling , nu mijn vraag...is dit normaal? Gaan zo mijn gaatjes niet erger worden? En moet ik nu met deze dode kies weer een zenuwbehandeling aan gaan of is het beter deze te laten verwijderen.

Alvast bedankt voor uw reactie

Groeten Renate
Spiegeltje

Als de tandarts gaatjes ontdekt is er al een lang proces aan voorafgegaan. Misschien heeft de tandarts ze al een tijdje in de gaten maar er nog niks over gezegd. Zeker als je goed poetst zal zo'n gaatje niet ineens snel veel erger worden, een en ander echter ter beoordeling van de tandarts. Maar drie maanden wachten is op zich, ongeacht het type behandeling, niet normaal, bij de meeste tandartsen kun je veel eerder terecht voor een afspraak (95% binnen twee maanden).

Trekken of wortelkanaalbehandeling? Als een wortelkanaalbehandeling een redelijke kans van slagen heeft is die behandeling de voorkeursoptie, simpelweg omdat je kies daarmee blijft behouden. Trekken kan altijd nog.
za, 02/14/2009 - 16:35 Permalink