Bezorgde ouder

Author:
richarddegroot
Posted:
ma, 11/17/2008 - 11:38
We zijn op zoek naar een orthodontist voor onze kinderen waar hopelijk iemand al een positieve ervaring mee heeft gehad (of nog steeds heeft). Mijn zoon is zeven en mijn dochter is drie jaar. Ik heb ons nu ingeschreven bij een Ortho bij ons in de buurt, maar heb geen leuke telefonische ervaring gehad (werkdruk misschien).

Kan iemand mij helpen aan een positieve ervaring bij een Ortho in de buurt van Rotterdam, Capelle aan den IJssel en omstreken? Waar ik dus met een gerust hart mijn kinderen onder behandeling kan stellen. Misschien ook iemand die zijn vak leuk vind en ondanks de werkdruk ook op normale wijze een nieuwe patient te woord kan staan.

Ik hoor graag jullie ervaringen van Orthos in de buurt van Rotterdan en omstreken.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Richard.
richarddegroot

Mijn tandarts heeft ons al doorverwezen naar een Ortho :smt017 !

Wachttijden zijn 6 maanden :-( Is dat normaal?

Het is overigens een plezier om naar onze tandarts te gaan. Ze is altijd vriendelijk en vooral voor de kinderen. Ze stelt hun op hun gemak en dat vind ik fijn. Ik wil graag een Ortho die mijn kinderen op hun gemak stelt. Niet dat ze, netzo als ik, een fobie voor de tandarts ontwikkelen :smt009

Kan iemand een goede Ortho aanbevelen?

Richard.
ma, 11/17/2008 - 21:18 Permalink
vV

6 maanden is niet schokkend, in de buurt hier zit er 1 met 2 jaar...
En dan stuur ik inderdaad ruim op tijd in, hoewel er voor dringende zaken altijd plaats gemaakt word.

Wat is de argumentatie van de tandarts nu al door te sturen?? meestal word er pas na uitwisselen (of tegen einde wisselen) gestart met correctie. op deze leeftijd weet je nog niet eens exact wat er mis is. Een ortho zal denk ik ook niets doen.

En een ortho die nu leuk en aardig is, is tegen de tijd dat er behandeld gaat worden (als dat al nodig is..) misschien wel opgebrand, of gestopt , of..., of..
ma, 11/17/2008 - 21:48 Permalink
richarddegroot

6 maanden is niet schokkend, in de buurt hier zit er 1 met 2 jaar...
En dan stuur ik inderdaad ruim op tijd in, hoewel er voor dringende zaken altijd plaats gemaakt word.

Wat is de argumentatie van de tandarts nu al door te sturen?? meestal word er pas na uitwisselen (of tegen einde wisselen) gestart met correctie. op deze leeftijd weet je nog niet eens exact wat er mis is. Een ortho zal denk ik ook niets doen.

En een ortho die nu leuk en aardig is, is tegen de tijd dat er behandeld gaat worden (als dat al nodig is..) misschien wel opgebrand, of gestopt , of..., of..

Argumentatie had iets te maken dat de achterkiezen niet al te ver uit het tandvlees staken en dat nu, op 7 jarige leeftijd, er al iets aan gedaan moest worden. Verder viel de bovenkaak bij het bijten ver over de tanden van de onderkaak heen.

De driejarige slist en heeft ook een gewoonte van duimen met een flinke overbijt (zo heet dat toch?)

Richard.
ma, 11/17/2008 - 23:55 Permalink
richarddegroot

Mag ik vragen om welke orthothondist het gaat?

Er zijn er maar 2 in jou buurt...


Mag ik vragen waarom u dat wilt weten. Ik zeg het namelijk liever niet. Ik wil niet op basis van een telefoongesprek met een receptioniste een misschien wel goede Ortho mogelijkerwijs in diskrediet brengen.

Het doel van mijn vraag was om meer informatie in te winnen over een nog onbekend onderwerp voor ons. Verder heb ik in de gaten dat de Ortho's in NL het werk niet aankunnen en als ik naar de auto's kijken waarin deze mensen rijden geen reden hebben om nog ergens voor te werken. Sorry voor mijn mogelijke misvatting, maar haal mijn stelling maar onderuit zou ik zeggen.

Kan iemand mij meer informatie geven over:
1. Waar ik op moet letten om een goede/slechte Ortho te herkennen;
2. Wanneer moet ik naar een Ortho? Ben ik te vroeg doorverwezen?

Alvast bedankt voor uw reacties.

Richard.
di, 11/18/2008 - 00:02 Permalink
Spiegeltje

Verder heb ik in de gaten dat de Ortho's in NL het werk niet aankunnen en als ik naar de auto's kijken waarin deze mensen rijden geen reden hebben om nog ergens voor te werken. Sorry voor mijn mogelijke misvatting, maar haal mijn stelling maar onderuit zou ik zeggen.


Ach, wat maakt het uit? Bovendien: misschien hebben ze zich wel zwaar in de schuld gestoken om zo'n auto te kunnen rijden. Of kunnen ze het betalen omdat ze zich uit de naad werken? Wie zal het zeggen?

Ik rijd ook een dikke Toyota Landcruiser :D maar ben toch goed in mijn werk hoor :D :D :D
di, 11/18/2008 - 00:24 Permalink
richarddegroot

Verder heb ik in de gaten dat de Ortho's in NL het werk niet aankunnen en als ik naar de auto's kijken waarin deze mensen rijden geen reden hebben om nog ergens voor te werken. Sorry voor mijn mogelijke misvatting, maar haal mijn stelling maar onderuit zou ik zeggen.


Ach, wat maakt het uit? Bovendien: misschien hebben ze zich wel zwaar in de schuld gestoken om zo'n auto te kunnen rijden. Of kunnen ze het betalen omdat ze zich uit de naad werken? Wie zal het zeggen?

Ik rijd ook een dikke Toyota Landcruiser :D maar ben goed in mijn werk hoor :D :D :D

Klopt ook wel. 'k Ben van nature visueel ingesteld. Mijn beeld is ook een beetje verkapt :oops: , maar toch blijf ik verstoken van een goed beeld en probeer dit terug te vinden op wat voor manier dan ook (bijv. dit forum) :-) Met mensen te praten, meningen te zoeken, ervaringen te vragen etc...

Ik wil gewoon weten waar ik op moet letten en wil graag goed voorbereid zijn voordat ik met de Ortho in gesprek ga :-)

Richard.
di, 11/18/2008 - 00:30 Permalink
Spiegeltje

Ik kan met u meevoelen. Maar u zult uiteraard toch voornamelijk op uw eigen oordeel moeten afgaan. Niettemin hoop ik dat u een paar goede tips krijgt. Vaak werkt het ook goed te informeren bij buren of bekenden uit de buurt en dan eens kennismaken.
di, 11/18/2008 - 01:06 Permalink
robinson

Verder heb ik in de gaten dat de Ortho's in NL het werk niet aankunnen en als ik naar de auto's kijken waarin deze mensen rijden geen reden hebben om nog ergens voor te werken.

Richard.


Bekrompen ,calvinistisch en bovenal onnodige opmerking.
di, 11/18/2008 - 12:38 Permalink
richarddegroot

Verder heb ik in de gaten dat de Ortho's in NL het werk niet aankunnen en als ik naar de auto's kijken waarin deze mensen rijden geen reden hebben om nog ergens voor te werken.

Richard.


Bekrompen ,calvinistisch en bovenal onnodige opmerking.


Misschien wel. Een antwoord op mijn vraag heb ik vooralsnog niet.
di, 11/18/2008 - 20:32 Permalink
robinson

Heb ik u gegeven.
Even "tussen de regels" doorlezen.
Uw kinderen zijn veel te vroeg doorverwezen.

Misschien kan de orthodontist van het forum ook nog even reageren.
heeft overigens ook een dure bak. :smt003
di, 11/18/2008 - 21:06 Permalink
richarddegroot

Heb ik u gegeven.
Even "tussen de regels" doorlezen.
Uw kinderen zijn veel te vroeg doorverwezen.

Misschien kan de orthodontist van het forum ook nog even reageren.
heeft overigens ook een dure bak. :smt003


hahaha :D

Ok bedankt voor zover.
di, 11/18/2008 - 21:30 Permalink