2 x betalen voor een WKB???

Author:
FVE
Posted:
wo, 08/20/2008 - 19:55
Voor mijn vakantie had ik last van mijn kies.
Er werd door een vervangend arts een WKB geconstateerd.
(1 kanaal)
Deze arts is 45 minuten bezig geweest met rontgenfoto,boren,noodvulling etc.
Rekening van dit consult 76.-Euro.

Na de vakantie moest ik terug gaan naar mijn eigen tandarts.
Deze heeft de noodvulling verwijderd,2 minuten staan boren een lengtebepaling gedaan en een drievlaksrestauratie uitgevoerd.
Dit heeft bij elkaar nog geen 15 minuten geduurd.
Rekening van dit consult 167.80 Euro.

Ik stond verstelt dat de volledige WKB in rekening werd gebracht terwijl al een groot gedeelte in een eerder stadium was uitgevoerd en betaald.

Bij navraag zei de assistent dat dit heel gebruikelijk is.

Nu de vraag:Is dit normaal of klopt dit niet?
Wanneer dit niet het geval is:waar kan ik klagen?
mecánico para …

klopt. de noodhulp staat los van of iets daarna sneller afgemaakt wordt. overigens is 15 minuten voor afsluiten en kanalen vullen plus 3vlaksvullig erg snel. AL is het bij 1 kanaal ook niet onmogelijk. Maar waarschijnlijkheeft de eerste tandarts wel erg veel werk van de opening en het schoonmaken gemaakt, en het daardoor ook erg makkelijk gemaakt voor je eigen tandarts om af te sluiten.
Dat maakt niet dat de declaraties niet zouden kloppen. Al blijft het natuurlijk veel geld als je het door noodhulp in de waarneming, door twee aparte mensen hebt moeten laten uitvoeren.
Eigenlijk zou die eerste tandarts gevoelsmatig meer moeten rekenen, maar bij de tweede telt ook de vulling weer mee. Dus het is een beetje appels/peren om die nota's te vergelijken.
wo, 08/20/2008 - 20:34 Permalink