Gaatje in mijn bovenprothese

Author:
londoh
Posted:
za, 07/19/2008 - 12:27
Ik heb een probleem met mijn bovenprothese.
Al enkele weken heb ik het gevoel of er een knobbeltje op mijn tandeloze gedeelte(achterin )zit;elke keer ga ik er mijn tong overheen om het te verwijderen of met mijn nagel.
Gisteravond alweer en heb ik mijn gebit uitgenomen om te kijken wat het precies is.
Nu blijkt het een gaatje te zijn in het dunne gedeelte. Hebben meer mensen dit probleem?
Ik heb deze prothese nog geen jaar dus ik mag aannemen dat er nog garantie opzit.
In ieder geval ga ik maandag mijn tandarts vragen hoe dit kan verholpen worden of heb ik voor mijn €1200 euro een heel slecht exemplaar gehad?
vV

dit soort zaken valt niet onder garantie, hij is inmiddels al weer een jaar oud tenslotte, en een prothese kan ht best wel te verduren hebben (niet voor niets staat er een jaar of 6 tot 8 voor vervanging). Maar reparatie valt wel weer onder de basisverzekering.
za, 07/19/2008 - 14:40 Permalink
londoh

Als dit niet onder de garantie valt, dan vraag ik mij af hoe dit gerepareerd kan worden?
Blijft toch het feit dat ik mij bekocht voel voor veel geld.Als dit al gebeurd binnen een jaar wat zal er dan nog meer kapot gaan: inmiddels heb ik al een keer 1 kies laten vervangen omdat die afgebroken was en nu weer een gaatje.En dit alles zonder dat ik harde dingen eet.
Ik kom er net achter dat mijn tandarts vakantie heeft tot begin augustus,kan ik nu ook naar een vervanger voor dit probleem of moet ik wachten tot 10 augustus?
za, 07/19/2008 - 17:07 Permalink
vV

even overleggen met de vervanger lijkt mij, hoewel het natuurlijk geen echte spoed is, het bestaat immers al enkele weken, en zal enkele weken extra ook nog wel redden. De tandarts is verplicht 3 maanden gratis nazorg te geven voor dit soort zaken, en correctie drukplekken, daarna niet meer, en dat heeft een reden... Dat u meent geen harde dingen te eten zegt nog niet dat er geen andere dingen gebeuren die dit kunnen veroorzaken. Daarnaast heeft de tandarts deze regels zelf niet gemaakt, dus met uw klachten moet u bij de wet en regelgever zijn, in dit geval dus de minister..
mijn €1200 euro
correctie uw 300 euro, de rest valt onder de vergoeding basisverzekering (wellicht opgehoogd met de no-claim zoals die vorig jaar nog gold, en die hierdoor dus niet uitgekeerd werd, als er tenminste geen andere gezondheidszake speelden)
za, 07/19/2008 - 19:04 Permalink