2weken geleden is een verstandskies getrokken door de tandarts. Het ging beetje moeizaam, kies brak af, maar na veel gewrik en getrek is alles eruit gehaald. Na een week zag ik iets wit aan de zijkant bij mn tandvlees. Het heeft ook een heel scherp randje.
De tandarts heeft gezegd dat dit een stukje botlamel is? En dit lost vanzelf op, stoot af of hij kon het zelf weghalen?? Ik vind dit een enge gedachte :o dat de tandarts aan bot gaat trekken/schaven.
Wie o wie heeft hier wel eens van gehoord en is het normaal dat een tandarts dit behandelt? Hoelang duurt het voordat dit oplost of afstoot? Kan er geen ontsteking oid bijkomen?
Ik hoop op reacties!
Groeten.
De tandarts heeft gezegd dat dit een stukje botlamel is? En dit lost vanzelf op, stoot af of hij kon het zelf weghalen?? Ik vind dit een enge gedachte :o dat de tandarts aan bot gaat trekken/schaven.
Wie o wie heeft hier wel eens van gehoord en is het normaal dat een tandarts dit behandelt? Hoelang duurt het voordat dit oplost of afstoot? Kan er geen ontsteking oid bijkomen?
Ik hoop op reacties!
Groeten.
Re: Botlamel?
Afwachten of bij overlast eventueel iets af laten halen.
Dat is alleen eng als je het niet aan een vakman overlaat.
Vaklui doen dat erg voorzichtig.
Waarom zou er een ontsteking bijkomen? Je bedoelt misschien een infectie. Gewoon poetsen/spoelen. Dan woekert er niks op. Je tong komt er zó vaak langs dat het over twee weken weggeschaafd is.