dode tand, weer nieuwe facings, is er iets anders?

Author:
tamara2008
Posted:
do, 06/19/2008 - 18:40
Goedenavond allemaal,

Ik heb een vraagje. IK heb vroeger 1 tand gebroken door een plastic beker.
Deze tand is toen doodgegaan, hier hebben ze als het goed is een soort van facing op gedaan.
Dus een beetje van de tand boren, spul erop en dat blauwe lichtje erbij om het te laten drogen.

Omdat de tanden ernaast ook klein waren en dus kleiner dan die tand waren heb ik alle 4 mijn voortanden laten doen.
Nu is het dus de 3e keer dat ik er weer een facing op laat zetten en ik wordt hier niet echt blij mee.
Ik poets nu wel meer mijn tanden en verzorg het beter. :smt001 ik drink niet zoveel frisdrank en eet meerendeels alleen gezonde eten en poets minimaal 1 keer per dag mijn tanden.

Is er een ander goedkoop maar lang blijvend alternatief? Ik heb gehoord van kronen en implantaten, maar deze zijn zo duur.
Want ik ben bang dat ik zometeen geen eigen tand meer over heb. :smt022
Wouter82

Een beetje laat maar volgens mij iser ook nog een ander optie; je kan ook een wortelkanaalbehandeling laten doen (bij dode tand normaal geheel pijnloos) en de tand van binnenuit laten bleken om hierna te laten vullen, dit wordt erg veel gedaan bij "stifttanden", meer info over zo'n methode vind je hier:

http://www.ultradent.com/products/prodcatalog/whiten.pdf Pagina 10, Opalescence Endo

Suc6
ma, 08/04/2008 - 21:50 Permalink