Geen goede ervaringen met tandartskliniek

Author:
y.r.pen@planet.nl
Posted:
do, 04/24/2008 - 13:09
Beste allen,

Sinds jarenlang zonder tandproblemen het leven te hebben bewandeld zijn wij vanwege een verhuizing bij een grote kliniek in Lichtenvoorde terechtgekomen. Aldaar constateerde men bij mij maarliefst 8 gaatjes en bij mijn man 4 gaatjes. Grote alarmbellen hadden toen moeten afgaan, maar ik ben geen tandarts en heb die kennis ook niet in huis. Daarnaast verwacht ik alleen commerciële praktijken bij een kliniek dit ook de kreet "COMMERCIEEL" op de gevel heeft staan... Verder verwacht ik de normale procedure die bij de medische beroepsgroep hoort; namelijk een eerlijk advies. Een huisarts smeert je immers ook geen hernia aan als je last hebt van jeugdpuistjes...
Na het vullen van een 6-tal gaatjes kreeg ik, maar ook mij man, enorm veel last van pijn. We kunnen niet tegen koud en warm, we kunnen niet tegen hard of te zoet. Kortom, voor Bourgondiërs als ons is het wel vreemd om je gehandicapt te voelen tijdens het eten. Na dit te hebben aangegeven gaf men aan dat mijn kiezen zo geïrriteerd waren dat een wortelkanaal behandeling noodzakelijk zou zijn. Dus binnen een tijdbestek van slechts 3 maanden gingen we van probleemloos, naar één grote bak met ellende.

Het niet meer vertrouwende, hebben we een second opinion aangevraagd bij een andere tandarts. Omdat bij zowel mij als mijn man nog 1 zijde geboord diende te worden heeft de tandarts gekeken en zelfs nieuwe foto's gemaakt. Maar hij kan bij mij en bij mijn man geen aanleiding vinden om die niet geboorde kiezen te vullen. Daarnaast moet een van mijn net nieuw geplaatste vullingen eruit omdat deze slecht geplaatst is waarbij de ruimte tussen twee kiezen vol zit met witte vulling.