Geen goede ervaringen met tandartskliniek

Author:
y.r.pen@planet.nl
Posted:
do, 04/24/2008 - 13:09
Beste allen,

Sinds jarenlang zonder tandproblemen het leven te hebben bewandeld zijn wij vanwege een verhuizing bij een grote kliniek in Lichtenvoorde terechtgekomen. Aldaar constateerde men bij mij maarliefst 8 gaatjes en bij mijn man 4 gaatjes. Grote alarmbellen hadden toen moeten afgaan, maar ik ben geen tandarts en heb die kennis ook niet in huis. Daarnaast verwacht ik alleen commerciële praktijken bij een kliniek dit ook de kreet "COMMERCIEEL" op de gevel heeft staan... Verder verwacht ik de normale procedure die bij de medische beroepsgroep hoort; namelijk een eerlijk advies. Een huisarts smeert je immers ook geen hernia aan als je last hebt van jeugdpuistjes...
Na het vullen van een 6-tal gaatjes kreeg ik, maar ook mij man, enorm veel last van pijn. We kunnen niet tegen koud en warm, we kunnen niet tegen hard of te zoet. Kortom, voor Bourgondiërs als ons is het wel vreemd om je gehandicapt te voelen tijdens het eten. Na dit te hebben aangegeven gaf men aan dat mijn kiezen zo geïrriteerd waren dat een wortelkanaal behandeling noodzakelijk zou zijn. Dus binnen een tijdbestek van slechts 3 maanden gingen we van probleemloos, naar één grote bak met ellende.

Het niet meer vertrouwende, hebben we een second opinion aangevraagd bij een andere tandarts. Omdat bij zowel mij als mijn man nog 1 zijde geboord diende te worden heeft de tandarts gekeken en zelfs nieuwe foto's gemaakt. Maar hij kan bij mij en bij mijn man geen aanleiding vinden om die niet geboorde kiezen te vullen. Daarnaast moet een van mijn net nieuw geplaatste vullingen eruit omdat deze slecht geplaatst is waarbij de ruimte tussen twee kiezen vol zit met witte vulling.

Wie o wie heeft ook negatieve ervaringen met dit soort zaken en wellicht wel dezelfde tandartskliniek? Naam van de kliniek kan ik per e-mail aangeven want we beraden ons op verder te nemen stappen. Ook omdat ondanks herhaaldelijke verzoeken om ons dossier naar de nieuwe tandarts te sturen deze die dossiers nog steeds niet ontvangen heeft.

Met dank voor jullie reactie!
vV

Als ik dit zo lees... maken ervaringen van anderen niet uit, die hoeven u er niet van te weerhouden actie te nemen. Dus : vraag bij welke klachtencommissie men is aangesloten, en dien daar formeel een klacht in. overigens is het aan te raden eerst de kliniek zelf om tekst en uitleg te vragen. Betreffende kliniek ken ik, en ik heb daar zelf toch ook wel enig minder frisse ervaringen van mensen op mogen tekenen, met name over kort door de bocht behandelen en indicatie stellen.
Maar dat is geen punt wat in uw geval bij uw klacht ter zake doet.
do, 04/24/2008 - 15:25 Permalink
Lieneke

Ik ken de kliniek. Ik kan alleen maar zeggen dat de 2 bazen veel koppie koppie hebben en absoluut goede tandartsen zijn. Ze hebben echter wel veel personeel en daar kan ik niks over zeggen. Ze kunnen daar heel veel en kunnen dus ook de meest geweldige oplossingen (lees kwaliteit)aanbieden. Dat kost natuurlijk wel geld. Het is maar net wat je met jouw eigen gebit wilt...Hoe perfect wil je het hebben? Misschien wordt er inderdaad minder gekeken (en dus ook niet aangeboden) naar een goedkoper alternatief en dan loop je met een ietsje pietsje minder perfect gebit rond. Ikzelf hou liever rekening met de wens en het te besteden geld van de patient...
Helaas biedt de praktijk cursussen aan waar ik het totaal niet mee eens ben...bijvoorbeeld de cursus voor paro-prev.ass die wel heeeeeel erg kort is...
di, 06/10/2008 - 20:26 Permalink