al 17 jaar niet naar tandarts geweest en hevige kiespijn wat

Author:
talleke1974
Posted:
ma, 05/12/2008 - 15:21
hallo,

ik ben chantal van geest uit leeuwarden en ben nieuw op dit forum.
ik heb al sinds enige tijd behoorlijke kiespijn uitrstralend naar mn oor en klier in mijn keel.
eerst waren het alleen maar aanvallen ben zelfs bij een kno arts geweest mdat er gedacht werdt aan speeklseklieren daar heeft de arts geconstateerd dat er 2 kiezen uit moeten en dat er bij 1 kies alleen de zenuw nog maar zat.afgelopen vrijdag is er een stuk van mijn anders kies afgebroken en heb daarna constante hevige pijn ook bij koud en warm drinken of eten, maar eigenlijk constant en voel me er ziek door. het grootste probleem is dat ik een erg slechte ervaring bij mn tandarts heb gehad nu zo'n 17 jaar geleden en daarna nooit meer ben geweest.ik ben nu echt radeloos omdat de kiespijn zo hevig is dat pijnstillers endergelijke niet meer helpen ook klopt mn kies heel erg.
hoe moet ik zonder dat ik nog een tandarts heb hulp krijgen? en hoeveel moet ik danzelf betalen want zit nogal krap bij kas :cry: wie weet de snelste weg?
wie weet raad?

liefs chantal
mecánico para …

Het is nu nog vroeg op de dag, dus ik zou een willekeurige tandarts bellen, dan staat er op zijn afwezigheidsmelding wie er voor calamiteiten dienst heeft. Dat nummer kan je dan bellen en vragen of er vandaag of anders morgen wat aan te doen is. Waarschijnlijk wete je het al, die kiezen zijn ver heen en is gelet op je tandartsvermijding behoud ook geen optie. Probeer het zo en bedenk voor later, welke kant wil je op: telkens een weekenddienst of iets dergelijks bezoeken of toch wat meer structuur in je tandartsen bezoek brengen? Misschien is het eruit halen van grote boosdoeners nu een korte termijnoplossing die ook nog wel te behappen valt financieel gezien. Dan kan je in een later stadium nog altijd bezien of en hoe het verder zal gaan. Je hebt in elk geval wel 17 jaar geen kosten gehad moet je maar denken, (al is dat dezelfde redentaie als geld overhouden als je stopt met roken => niet dus.

Dus wel gaan bellen, telefoonboek op schoot, pennetje erbij en doen. als je vanavond pas belt is de kans groot dat het spreekuur voorbij is en je zomaar weer een nachtje verder bent.

Succes
ma, 05/12/2008 - 15:42 Permalink