Aanhoudende pijn na trekken verstandskies

Author:
pauluslod
Posted:
ma, 03/24/2008 - 00:01
Vorige week dinsdag is mijn verstandskies (linksonder) getrokken en de wond is gaan ontsteken. Alveolitis schijnt de juiste benaming te zijn.
Zit nu halverwege een AB-kuur maar pijn is af en toe ondraagelijk. Heb al verschillende pijnstillers gebruikt maar niets lijkt echt goed te helpen. Ben begonnen met ibuprofen en paracetamol. Helaas nog steeds erg veel last. Gebruik nu paracetamol met codeine en diclofenac. Maar nog steeds doe ik nauwelijks een oog dicht 's nachts. (Overdag gaat nog wel.) Zou iemand mij misschien kunnen vertellen wat ik het beste gebruiken tegen de pijn? En weet iemand hoelang deze klachten veelal duren?
pauluslod

Dank voor je snelle reaktie!
Het klopt dat na 2 dagen de AB-kuur aansloeg (de wond werd minder gevoelig en de pus/wondvocht verdween) MAAR.... vandaag (dag 4 van de kuur) keren de klachten weer terug. (pijnlijke wond en vieze smaak van pus weer terug) Kan het zo zijn dat er opnieuw een onsteking is ontstaan? Of kan dat niet terwijl je AB gebruikt? En weet iemand hoelang deze klachten ongeveer kunnen duren? Begin redelijk radeloos te worden van de pijn en de slapeloze nachten...
ma, 03/24/2008 - 00:34 Permalink
marknoordijk

Hallo,
Ik heb zelf 6 weken geleden 1 ontstoken kies laten trekken en afgelopen woensdag all kiezen aan de rechter zijde en kan je vertellen dat je moet rekenen op minimaal 2 weken van gevoeligheid. Ik word er zelf erg moe van. Bij mij zijn er dan ook nog gaten gehecht en die verdraaide touwtjes lijken het tandvlees nog eens extra te irriteren.
Ik hoop dat het genezingsproces bij jou sneller verloopt.
ma, 03/24/2008 - 14:48 Permalink
Mignon

Als de ingreep groot is, bijvoorbeeld als er meerdere extracties per keer worden gedaan, kun je je voorstellen dat de nabezwaren ook groter zijn. Daarnaast is het trekken van ontstoken kiezen geen pretje. De ontsteking heeft de weefsels rondom de tand geirriteerd en de wondgenezing zal daarom ws ook meer tijd kosten.

Grts, Mignon
wo, 03/26/2008 - 02:54 Permalink