Help ik krijg mijn boven klikprothese er niet uit

Author:
JakobusGerrit
Posted:
wo, 01/30/2008 - 19:34
Ik heb na meer dan een jaar behandeling nu eindelijk mijn onder-en boven prothese op implantaten gekregen.

Echter ik krijg de bovenprothese zeer moeilijk eruit, het kost me alle kracht en zie er elke dag weer tegenop.

Zijn er meer mensen die zoiets hebben? Heeft iemand een tip voor mij?
Mijn implantoloog is heel kortaf tegen mij en help mij er niet mee.

Ik hoop op lotgenoten die er al ervaring mee hebben.
Den Her

Hoi hier ben ik weer, bij mij zijn die conische toestanden verwijderd. En nu heb ik een klik gebit met drukkkertjes en ook een gehemelte plaat. Dat zit bij mij ook erg vast, als het mij niet lukt om het los te trekken gebruik ik vaak een handdoek dat is niet zo glad. Maar dan heb ik soms nog het idee dat ik alles er uit trek.( Inplantaten en zo) Maar ik denk dat dat zo maar niet gebeurd dat is stevig genoeg mag ik aannemen.
ma, 03/10/2008 - 11:23 Permalink
Ellen73

Ook ik heb veel problemen met mijn bovenprothese. Eerst gaat het er bijna niet in, komt het steeds los, maar dan ineens zit het zo vast dat ik het met geen mogelijkheid los krijg. Wat ik ook probeer, het lukt me niet. Daarstraks schoot het ineens los en had ik hevige bloedingen rondom 2 van de 4 implantaten. Ik heb de tandarts weer gebeld want zo kan het niet langer. Er werd ook gezegd dat ik eerst moest spoelen met water zodat de vaccuum tussen het gebit en de steg los zou laten, maar dat helpt ook niet.....Ik weet ook niet meer wat ik ertegen moet doen, ik heb het gebit nu uit gelaten, want ik durf het niet meer in te doen.....bang dat ik iets los trek of dat ik het er helemaal niet uit krijg........
ma, 06/27/2022 - 11:35 Permalink
Tandarts_Richa…

Zie mijn vorig antwoord: "Klik gebit moet net als het natuurlijk gebit 2 x p jaar laten nakijken. Belangrijk dat de implantaten 2x p dag gereinigd worden. Net als tanden ( parodontitis) kan je ook aan de implantaten peri-implantitis krijgen en de implantaten verliezen. Om de zoveel tijd x-foto om het bot niveau te controleren. Als er teveel beweging in het gebit komt, rebasen ( nieuw onderlaag net als nieuw schoenzool). Implantaten kunnen niet goed tegen teveel kantel krachten v e gebit. Wanneer bent u voor het laatst voor controle en reiniging geweest. Nu zo snel mogelijk laten nakijken. Door diegene die de prothese gemaakt heeft. Als u het gebit te lang niet draagt heb je kans dat het niet meer past. Dan als niet aangepast kan worden een nieuw gebit.". De drukknoppen kunnen gesteld worden. Strakker en minder strak.
ma, 06/27/2022 - 22:06 Permalink