vulling vervangen en pijn?

Author:
DODO
Posted:
di, 02/19/2008 - 14:44
Beste forum bezoekers,

Al jaren ben ik bang voor de tandarts. Ga wel ieder jaar maar niet met plezier. Nu heb ik net een afspraak gemaakt omdat een vulling vervangen moet worden. Kan iemand me vertellen wat je voelt als het laat verdoven (hiermee bedoel ik niet de spuit maar de rest van de behandeling). Het is al zo'n 10 jaar geleden dat ik iets gehad heb dus ik weet het niet meer precies.

Groetjes DODO
DODO

Fijn dat er zo snel werd gereageerd. Ik knijp hem behoorlijk. Ik heb vrij veel vullingen in mijn kiezen maar er is nog nooit iets vervangen. Dit is een almagaan vulling beneden eerste grote kies. Het is volgens mij een grote 3-vlaks vulling en ik heb deze vulling al zeker zo'17 jaar. Het enigste voordeel is dat ik nu een witte vulling ga krijgen. Ik kan van mijn laatste vulling die ik jaren terug gehad heb alleen herinneren dat ik dit erg veel pijn vond doen vandaar dat ik nu een verdoving wil hebben. Waar ik mijn grote angst vandaan heb weet ik niet want ik heb alleen maar gaatjes gehad en nooit geen WKB maar toch vind ik het vreselijk.
di, 02/19/2008 - 19:42 Permalink
Mignon

Als de vulling die vervangen moet worden erg diep zit kun je het beter laten verdoven ja. Dan lig je ook rustiger in de stoel. Zoals scaredycat al aangaf zul je van de behandeling zelf niet veel merken. Je voelt hoogstens wat geduw en getrek. Met name in de bovenkaak kan het nog wel eens veel geluid in je oren geven aangezien je bovenkaak vlakbij de gehoorgang ligt. Naast het voordeel van een composietvulling dat hij wit is, is composiet ook adhesief. Dat wil zeggen dat het aan het tandmateriaal hecht en daarmee de structurele eenheid van de tand verstevigt ten opzichte van een niet-adhesieve amalgaamvulling.

Veel succes!

Grts, Mignon
do, 02/21/2008 - 16:23 Permalink