implantaten

Author:
Martie
Posted:
wo, 01/02/2008 - 13:30
Hallo Allemaal

Ook ik heb nu een afspraak bij de kaakchirurg voor het plaatsen van 3 implantaten in mijn onderkaak
sinds ik het weet slaap ik al niet meer
ik heb het geluk dat ik geen botopbouw hoef,, maar bij mij moet er een randje vanaf geknipt worden anders is het te smal voor de implantaten
wie heeft daar ervaring mee HELP!!!!

groetjes van
Een bange Martie
JW Vaartjes

Na het verlies van tanden en kiezen wordt een kaak dunner en lager.

In de onderkaak in het gebied waar de implantaten voor een klikgebit geplaatst worden, wordt de kaak naar beneden toe steeds breder. Implantaten zijn minimaal drie tot vier millimeter breed en om goed in het bot te staan moet de kaak dus vijf tot zes millimeter breed zijn.

Soms is het bovenste deel van de kaak dat niet, maar kan de situatie verbetert worden door dat te smalle deel van de kaak weg te halen. Dit kan middels knippen met een tangetje en/of het frasen met een boortje. Ik kan me voorstellen dat dit naar klinkt, maar gelukkig is het een vrij simpele procedure die weinig tot geen nabezwaren geeft!

Heel veel succes en ook plezier toegewenst met uw nieuwe gebit.
wo, 01/02/2008 - 13:42 Permalink
Martie

Dit doet me goed te lezen .....heel erg BEDANKT voor uw snelle reactie
Kunt u me ook nog vertellen hoelang ongeveer zo'n behandeling duurt??
en hoe pijnlijk is het eigenlijk?
dan kan ik me daar ook op instellen..want ik zie er toch nog heel erg tegen op..
hopelijk krijg ik wat reacties van anderen die het al gehad hebben
of er ook voor staan
gedeelde smart is halve smart :P toch??

Groetjes Martie
wo, 01/02/2008 - 13:49 Permalink
joke50

Ik heb het net achter de rug, napijn is heel verschillend en jeweet waar je het voor doet.....bij moesten ze ook een randje wegboren en dat wist ik niet van tevoren. Ik heb best pijn ja maar zolang het uit te houden is? Gewoon doen denk ik! Joke
wo, 01/09/2008 - 13:23 Permalink
Martie

hoi Joke

Was de behandeling op zich pijnlijk of bedoel je na die tijd als de verdoving is uitgewerkt..

jij hebt het in ieder geval al achter de rug,, van harte beterschap hoor!

ik wou dat het bij mij al was gebeurt... ik slaap slecht en zie er bergen tegenop..

maar het moet toch gebeuren,,

Groetjes :smt006

Martie
wo, 01/09/2008 - 13:53 Permalink
joke50

Van de ingreep zelf heb ikniets gevoeld, ech helemaal niets..oke de verdovingsprikken maar das logisch. De napijn is bij mij behoorlijk maar dat komt waarschijnlijk omdat ik er te licht tegen aan keek. Ik had een pilletje van de tandarts gekregen om rustig te zijn en dat werkt ook. Ik heb mensen gehoort die nergens last van hebben gehad, maar ik denk dat ook de hechtingen napijn veroorzaken, daarbij zagen ze pas op het moment van de ingreep dat er aan het bot ook nog iets gedaan moest worden.........ik had alleen 2 implantaten verwacht maar nu moest ook het tandvlees open gemaakt worden en het bot afgeboort, dan de gaten voor de implaten en dan het tandvlees weer dicht naaien enz...nu mag ik nog een week zonder mn onderprothese........
do, 01/10/2008 - 09:34 Permalink
Martie

hallo Joke

Bedankt voor je bericht hoor,, doet me toch goed te horen dat je tijdens de ingreep niets voelt,,
dan nemen we maar wat meer pijnstillers in voor de napijn,,dan hebben we de ingreep waar ik veel meer tegen op zie achter de rug,, en kan ik de spanneing van me af gooien :smt005
een laatste vraag.....hoelang duurde de behandeling bij jou??

Maar jij bent al op de goede weg ,,nog even volhouden ,,
mijn vriendinnen hebben ook al hun nieuwe gebit op de implantaten en zeggen ...
dit hadden we 10 jaar eerder moeten doen.... WAT HEERLIJK!!! :lol:
dus het komt allemaal wel weer goed bij jou, en ook bij mij ,we blijven toch positief!

Groetjes en Beterschap
Martie
do, 01/10/2008 - 12:09 Permalink
joke50

OOOO ja, jij kan gewoon een zwaardere pijnstiller nemen en je weet dat het ook mee kan vallen, was bij mij ook wat pech bij. Ik ben er nog steeds blij mee hoor, echt wel en leuk dat vrienidinnen van jou ook zo positief zijn. Wanneer moet jij? alvast veel sterkte want en beetje eng is het toch wel he? groetjes Joke..............
do, 01/10/2008 - 15:00 Permalink
Martie

Ik moet 13 februari dus nog even wachten

ik had liever morgen gehad ,,dan ben ik er gauwer af he????

al die spanning word je ook niet vrolijk van toch??

ik hoop dat jij je inmiddels wat beter voelt

laat nog eens wat horen

doei doei
do, 01/10/2008 - 15:09 Permalink
joke50

Ja hoor het gaat al beter met me gelukkig! Ik moet volgende week terug voor foto's en dan mogen de hechtingen er uit. Ook krijg ik dan mn onderprothese terug want nu moet ik zonder lopen...duurt idd nog ff voor het zover is bij jou, krijg je wel iets kalmerends voor de grote dag?
Dat vond ik nl wel erg prettig, die pil zorgde er voor dat ik er fluitend heen ging, voor de rest heb ik heel erg mn best gedaan er gewoon niet over na te denken....................joke
do, 01/10/2008 - 15:26 Permalink
Martie

ja ik heb hier een recept met daarop een flacon spoelmiddel en
ibuprofen maar dat zal wel verandert moeten worden in een ander
middel omdat ik bloedverdunners gebruik
en inderdaad een pilletje om rustig te worden dat is DIAZEPAM 10 MG
en die moet ik 1 uur voor de ingreep in nemen

ik hoop dat dit hetzelfde als jou is dan zit ik goed hahaha :lol:


Nou meid dit doet me wel goed er even over te kletsen
met iemand die het zelfde moet/heeft ondergaan
je wilt er thuis niet steeds over zeuren he??

hardstikke fijn dat jij je al wat beter voelt....

groetjes
doei doei
do, 01/10/2008 - 15:43 Permalink
joke50

Nou eeehhhhh, ik zeur niet maar lig wel enigzins uitgeteld op de bank, ik ben ook enorm moe, ik moet zeggen dat ik de laatste maanden op mn werk wel erg veel uren maakte, de laatste week 6 avonddiensten en dan gewoon weer vroeg op en opnieuw beginnen. Vannacht weer wakker geworden van de pijn en een pijnstiller en slaappil ingenomen, ik was het helemaal zat, toen door geslapen tot 8 uur vanochtend, iedereen was de deur al uit! Achteraf heb ik er idd wel erg makkelijk tegenaan gekeken, ook niet aan hechtingen gedacht tis dus ook wel een beetje eigen schuld dat het tegenvalt he? Ik ben ook al 2 kilo kwijt want eten gaat haast niet he, drinken doe ik door een rietje ( niet nodig hoor maar vind ik gewoon lekker) Ik voel alle plekjes ook waar ik verdovingspuiten heb gehad. ik heb daar altijd al last van gehad........ik denk dat ik geen hoge pijngrens heb en misschien heb jij die wel..............ben nog steeds blij dat ik het heb laten doen hoor......groetjes.
vr, 01/11/2008 - 10:44 Permalink
Martie

KLINKT ALLEMAAL NIET ZO LEKKER :cry:
en bij de één is het ook anders als bij de ander,,
ik zie er vreselijk tegenop, dus valt het misschien wel mee,,
ik wou dat ik het al achter de rug had,, ja die napijn die
neem ik dan ook maar op de koop toe , je weet dan waar het door komt
en dat dat ook wel weer beter word :lol:
het is toch ook wel wat hé als je ouder word
maar ja als het dan maar bij dit blijft zeg ik altijd
want er zijn veel ergere dingen die je kunnen overkomen
kijk maar eens om ons heen...

Laat volgende week als je hechtingen eruit zijn nog eens wat van je horen!
Hartelijke groeten en toch ondanks je pijn een fijn weekend toegewenst!

Martie
vr, 01/11/2008 - 12:52 Permalink
joke50

Hoi Martie, vandaag kwam ik een kennisje tegen en die heeft ook inplantaten, een uurtje na het inbrengen van die dingen zat ze met haar vriendin ergens aan de koffie, nog geen asperientje hoeven slikken...........zo kan het dus ook he!! joke
za, 01/12/2008 - 19:08 Permalink
Nicolien

07-01-2008 Heb ik 2 implantaten "gekregen''. Ook ik was heel zenuwachtig, dat lijkt me ook heel normaal!
Maar alles is me 100% meegevallen, dat had ik nooit gedacht. Nachten heb ik slecht geslapen en smoesjes liggen verzinnen om maar niet te hoeven gaan :-? ! Bij mij moest ook het bot wat aangepast worden, maar daar heb ik ook geen weet van gehad. Het is gewoon een eng idee als je na gaat denken wat ze allemaal aan het doen zijn. De ingreep was bij mij na ongeveer een klein half uurtje klaar!! Het ergste vond ik dat je niet normaal kan slikken, je hoeft niet te slikken want alles wordt netjes weggezogen, maar het slikreflex hou je hoe dan ook.
De na-pijn viel mij ook mee, ik heb (voor de zekerheid) maar 1 paracetamol geslikt, achteraf niet eens nodig!
Het eten is ook lastig, maar ook dat valt me mee. Ik peuzel op mijn gemak rustig mijn boterhammen weg hoor :smt003 .
Maandag krijg ik mijn oude prothese aangepast terug, totdat mijn nieuwe gemaakt zijn. Het zal mij benieuwen hoe dat gaat, want er zitten nog hechtingen in mijn mond en het tandvlees is ook nog dik. Hmm nou ja dan nog maar een weekje zabbelend eten.

Groetjes Nicolien
za, 01/12/2008 - 20:17 Permalink
Martie

Fijn Nicolien dat alles zo goed verlopen is bij jou , en dat je weinig last hebt ,
wat zul je blij zijn dat alles nu achter de rug is zeg ,,want ik weet die spanning
is verschrikkelijk voor die tijd,, ik zit er middenin
maar dat komt door mijn vroegere tandarts die mij als kind niet goed heeft behandeld
wat heb ik een pijn geleden, en toen ik 16 jaar was kreeg ik al een boven gebit
en toen ik 23 was mijn onder gebit ,,wat was ik blij dat ik voor altijd van de tandarts af was ,,ik
hoefde er NOOIT meer heen dacht ik hahaha en nu sta ik voor dit ,,dus kun je je voorstellen
hoe ik me voel?
Bedankt voor je reactie ben er erg blij mee hoor!!
want zo sta ik er niet alleen voor :lol:

Hartelijke groeten en SNEL BETERSCHAP toegewenst!!

Martie :smt006
za, 01/12/2008 - 21:17 Permalink
Nicolien

Hoi,
Ik laat je maar even horen hoe het maandag gegaan is met mij. Even jou een hart onder de riem steken want jij moet nog een paar weken voordat jij onder het mes gaat.
Afgelopen maandag moest ik dus terug naar de implantoloog, daar heb ik moeten happen. Als ik iets erg vind is het DAT!! Onder gaat nog wel, maar boven....................pppffff, ik braak dan alles bij elkaar en ik probeerde zelfs dat ding uit mijn mond te slaan (paniek!!!). Maar de tandarts was heel aardig en praatte mij er doorheen. Dus alles toch goed gekomen :smt003 .
Hij heeft de prothese aangepast zodat ik weer normaal kan lachen, het is de bedoeling dat je hem niet zoveel in doet omdat de wond nog moet helen en omdat ik nog steeds hechtingen heb.
Voor de rest geen klachten, alles gaat voorspoedig.

:smt006 Succes!
Groetjes Nicolien
wo, 01/16/2008 - 10:57 Permalink
Martie

Fijn dat je nog wat van je laat horen ,,ik heb maandag ook nog aan je gedacht,,
ja nu even rustig aan doen met het eten he?
fijn dat alles zo voorspoedig gaat :lol:
mijn buurvrouw heeft het ook allemaal al achter de rug en heeft haar klik gebit ook al en zegt.... ik had het 10 jaar eerder moeten doen ,,,wat heerlijk!!! en bij haar is het ook allemaal voorspoedig gegaan.
dus ja waar maak ik me ook druk om he? tís stom maar de aard van het beessie zeker :-?
het is ook het idee dat ze in je mond aan het sleutelen zijn en er ook nog een stuk af moet brrr
en bij mij inplaats van 2 ,,,,,3 implantaten ingaan en dat viel me ook al zo tegen.
maar vooruit 2 of 3 ,,moet ik me ook maar niet meer zo druk om maken, jullie zeggen allemaal
dat je er niets van voelt dus....

jou wens ik van harte snelle beterschap
en laat nog eens wat van je horen want ik moet nog een poosje in de
rats :P zitten

groetjes Martie
doei doei
wo, 01/16/2008 - 12:02 Permalink
blauwtje

hallo,
ik heb afgelopen maandag 2 implantaten in mijn onderkaak gehad, en vanaf de volgende dag was het vreselijk dik en blauw. Het leek wel of ik een ei had ingeslikt!!
ik ben wat laat geweest met er ijs op te doen, maar van arnicadruppels had ik nog nooit gehoord en ik zijk nu pas voor het eerst op dit forum. De pijn is sinds vandaag een beetje over maar ook dat was niet mis. Ik baal ontzettend van die zwelling. Heeft het nu nog zin om naar de drogist te rennen voor die druppels? Wat kan ik nog meer doen?
Volgende week moet ik toch echt weer werken! Wie helpt??
vr, 01/25/2008 - 12:55 Permalink
joke50

Aaaahhhh, dus het viel jou ook tegen? Pffffff, ik voelde me al zo kinderachtig dat ik ziek van de pijn op de bank lag, inderdaad ook een paar dagen, de zwelling zal nu toch wel snel af gaan nemen???? Ik ben niet blauw geweest en ook geen zwelling maar ik kreeg daar wel direct een koud compres! Sterkte, wat is er bij jou precies gedaan? Ook nog iets aan het bot? groetjes Joke
vr, 01/25/2008 - 13:05 Permalink
Martie

Hallo
voor die druppels hoef je nu niet meer te gaan hoor die zijn voor,,,, het blauw worden ,,is mij verteld,,

en moet je een week van te voren mee beginnen
maar je kunt nog informeren of er nog iets anders is wat snel werkt..
ik zou wel blijven koelen hoor dat is dacht ik...het meest effectief!
heel snel beterschap toegewenst hoor

groetjes Martie
vr, 01/25/2008 - 13:24 Permalink
blauwtje

hallo, bedankt voor jullie medeleven. Het wordt nu iedere dag een stukje minder, maar het gaat onwijs langzaam. Het wordt nu ook mooi geel om het blauwe heen!! Bij mij zijn er in mijn kaakbot gewoon 2 gaten geboord en de pijlers erin gezet, meer niet, maar de boel moest wel gehecht enzo. Ik hoefde geen botopbouw, niet dat ik weet althans. De tandarts (implantoloog) heeft mij niets meegegeven, alleen een brief waarin stond dat ik er ijs op moest doen en een recept voor pijnstillers. Had ik het van te voren geweten dan was ik niet op de fiets gekomen (ruim een half uur fietsen) en daarna gauw even boodschappen doen en langs de apotheek. Ik was dus pas 2,5 uur later thuis of zo. Stom, maar wist ik veel.
Jullie ook allemaal sterkte,
groetjes,
Marlies
za, 01/26/2008 - 13:28 Permalink
Boterbloem78

Hallo allemaal,

Maandag 21 januari zijn er twee implantaten in mijn onderkaak geplaatst. Ondanks alles viel de behandeling erg mee. De kaakchirurg heeft twee stukjes huid uit mijn gehemelte gehaald en in mijn onderkaak gezet (weet iemand waarom??), ik was te nerveus om er naar te vragen. Ik heb antibiotica en spul om mee te spoelen mee naar huis gekregen. Ik vind de nasleep erger dan de ingreep zelf. Ik ben nu anderhalve week verder en nog zit ik aan de pijnstillers. Afgelopen maandag heb ik gebeld, omdat ik het niet vertrouwde, en mocht ik langskomen. Nu heb ik, voor een week, een spreekverbod gekregen. Klinkt dit bekend bij iemand?? Maandag 4-2 moet ik weer terugkomen en ik hoop dat ik dan mijn onderprothese weer in mag. Ik heb trouwens geen hechtingen, wel zitten er plaatjes op.

Groetjes

Boterbloem78
wo, 01/30/2008 - 17:59 Permalink
joke50

Goh joh, klinkt behoorlijk heftig, ik ben zelf een paar dagen later terug gegaan naar mn tandarts, ik had even ( gewoon vriendelijk hoor ) nog wat vragen aan hem, waarom ik niet gewaarschuwd was dat het dagen achter elkaar pijn zou kunnen doen, waarom waarom waarom. Ik heb antwoorden gekregen, allemaaal keurig en er is een foto gemaakt omdat ik het niet meer vertrouwde met zoveel pijn, ik raad jou hetzelfde aan, bel en vraag of je je tandarts even persoonlijk het een en ander kan vragen ( schrijf het desnoods even op) heeeeeeeel veelllllllllll sterkte, enuhhhh, het gaat over hoor, de pijn, ik ben nu 3 weken verder !!!!groetjes Joke
wo, 01/30/2008 - 18:23 Permalink
Boterbloem78

Hallo Joke50

Bedankt voor je reactie. Fijn om te horen/lezen dat de pijn ook weer minder wordt. Je hoort zoveel verschillende meningen. Nou ja, ik zal het beste er maar van hopen.

Groetjes

:smt006
do, 01/31/2008 - 09:36 Permalink
Martie

Hallo allemaal

Hoe gaat het met jullie? we zijn nu alweer een stukje verder en ik ben erg benieuwd.
Zelf krijg ik nu de kriebels ...want volgende week woensdag ben ik aan de beurt..
ik slaap al heel slecht en zie allemaal beren op de weg ,,,om wat er allemaal mis kan gaan..
het idee dat ze me een rand weg moeten slijpen of knippen is verschrikkelijk..
straks blijft er niets over en kunnen die dingen er niet in brrrrr nachtmerry's houd ik hier van over :oops:

hopelijk gaat het met jullie nu beter,
en kunnen jullie er alweer om lachen :P

Lieve groetjes Martie
di, 02/05/2008 - 14:43 Permalink
joke50

Hee, ik had gereageerd alleen werd het een nieuw onderwerp, bij mij gaat ook alles fout :D . Meid, kop op , niet bang zijn, gewoon doen! Je voelt er niets van en als het gebeurt is kan je toch niet meer terug! Dus gooi die bange gedachten uit je hoofd en gaan.................
wo, 02/06/2008 - 16:00 Permalink
Boterbloem78

Hoi Martie,

Nou, ik begrijp je angst maar al te goed hoor!! Ook ik was bloednerveus, maar ik had gewoon geen andere keus, het ondergebit klapperde in mijn mond en daardoor ging het praten en eten moeilijk. Ik ben zelf 21 januari "geholpen" en ik moet zeggen dat, als eenmaal de verdoving gaat werken je er absoluut niks meer van voelt. Ik heb ook ernorme steun gehad van de assistent. De 1 heeft er dagen last van (zoals ik) en andere helemaal niet. Ik heb 1 1/2 week toch wel flink last gehad. Morgen (vrijdag) moet ik terug en hopelijk gaan ze dan de prothese aanpassen en kan ik weer lachen :D

Ik wens je heel veel sterkte
:smt006
do, 02/07/2008 - 14:22 Permalink
joke50

Door zetten he Martie, vandaag mag jij als het goed is! Je zal wel een slechte nacht achter de rug hebben, kan je komende nacht weer in halen, veel sterkte en we horen wel van je! Joke :smt006
wo, 02/13/2008 - 06:22 Permalink
Martie

Hallo

Hier ben ik weer met 3 implantaten rijker :)
Bedankt Joke voor je berichtje ,dat je daar nog aan gedacht hebt..

Ik neem aan dat je ook nieuwsgierig bent naar mijn ervaring.
Gisteren middag voor ik wegging heb ik een zenuwtabletje ingenomen
dat had wel een dubbele dosis mogen zijn ,,want je wilt niet weten hoe ik daar lag te trillen,
Maar dat zakte even later wel af toen ze met me bezig waren en met me bleven praten,

Ja ik voelde zoals jullie al vertelden geen pijn, maar je hoort wel alles, er moest nogal een grote rand weggehaald
worden en dat klonk niet zo lekker en vond ik wel heftig, maar geen pijn.

Al met al is het heel goed verlopen en stond ik een half uurtje later alweer buiten de deur,
thuisgekomen heb ik gelijk een pijnstiller ingenomen, en op bed gaan liggen,
toen ik weer wakker werd had ik wel veel pijn en weer een pijnstiller ingenomen
en gisterenavond weer een..
Toch vannacht redelijk goed geslapen ,en als ik wakker was had ik een zeurderige pijn
Vanmorgen 2 paracetamols ingenomen en ik begin me nu beter te voelen, hoplijk gaat het nu weer de goede kant op
Dik of blauw is het ook nog niet geworden
ik heb gisteren de hele dag goed gekoelt en die druppels neem ik nog steeds in.

Nu ga ik proberen wat te eten , ik krijg over 2 weken pas mijn ondergebit aangepast terug
dus dat word sabbelen :smt005
groetjes en ik laat nog wel eens wat horen over een paar dagen
:smt006
Martie
do, 02/14/2008 - 12:13 Permalink
joke50

Het eten is idd een ramp, veel aardappelpuree en vla :lol: :lol: Maar ik mocht zelfs toen ik mijn ondergebit terug kreeg er nog niet mee eten, de 1ste 2 maanden niet belasten, je hebt het alleen in voor het mooi..........dus ik eet nog zonder. Alles went joh, hoe ist nu met de pijn? Een zwelling zal je wel niet meer krijgen, tis meestal gelijk of helemaal niet...........Nou jij hebt het gelukkig ook gehad.groetjes Joke
vr, 02/15/2008 - 07:02 Permalink
Nicolien

Hallo Dames,

Als je zo zit te lezen hier op deze site zie je toch hoe verschillend een ingreep bij iedereen is.
Ik moet echt zeggen dat het bij mij gelukkig allemaal is meegevallen.
Na 7 weken heb ik afgelopen maandag 11 feb. mijn klikgebit gekregen. En dat zit toch lekker vast hahaha ik weet niet wat ik meemaak. Voorheen schoot er vaak eten onder het gebit, maar nu helemaal niks!!
Snap niet goed waarom bij jou Joke, dat zo lang moet duren, ik heb morgen mijn laatste bezoek aan de implantoloog en dan ben ik klaar!
Dat is dus 8 weken sinds mijn implantaten zijn geplaatst.
Ik vond het wel griezelig toen hij die schroefjes eruit ging draaien, maar je voelt helemaal niks en hij zat er echt aan te sjorren om dat klikgedeelte erop te krijgen.
Nou ik hoop dat bij jou Joke ook alles nog goed komt, het is echt een verademing om te eten met een vast ondergebit!! Maar ja dat heb je natuurlijk al zo vaak gehoord en gelezen...........
En Martie jij ook nog succes met je big smile!!!!!!!!! :smt003


Groetjes en eet smakkelijk hahaha 8)
Nicolien
zo, 02/17/2008 - 14:06 Permalink
Nicolien

Het gedeelte dat in je kaak zit is de implantaat, bij mij zaten daarboven op nog schroefjes. Om te zorgen dat het tandvlees er niet overheen ging groeien. Dus het gedeelte dat boven het tandvlees uitsteekt is een schroefje en dat gaat eruit om het ijzeren frame dan erop te schroeven.
Op dat frame klik je je gebit dan.
Heb ik het zo goed uitgelegd of is het nog niet duidelijk?

En vragen staat vrij he!! :wink:

Nicolien
zo, 02/17/2008 - 14:16 Permalink
Nicolien

Het gedeelte dat in je kaak zit is de implantaat, bij mij zaten daarboven op nog schroefjes. Om te zorgen dat het tandvlees er niet overheen ging groeien. Dus het gedeelte dat boven het tandvlees uitsteekt is een schroefje en dat gaat eruit om het ijzeren frame dan erop te schroeven.
Op dat frame klik je je gebit dan.
Heb ik het zo goed uitgelegd of is het nog niet duidelijk?

En vragen staat vrij he!! :wink:

Nicolien
zo, 02/17/2008 - 14:17 Permalink
joke50

nee, ik heb dat schroefje dus niet, alleen de inplantaten zover ik weet, de een zit iets hoger als de ander, van de hogere heb ik het gevoel dat tie los gaat zitten, doodeng, morgen even terug naar de tandarts, ze zitten nu 5 1/2 week en eigenlijk moet ik 7 maart pas terug. Ik durf niet eens mn ondergebit meer in, bang dat ik het teveel aan het belasten ben! :lol:
angsthaas dat ik ben!
zo, 02/17/2008 - 14:23 Permalink
Martie

Hallo

Hier gaat het goed nu ,,ik heb geen pijnstillers meer nodig.
ook ik heb er afdek plaatjes op die er later afgehaald worden om het frame (rekje er over heen )te plaatsen zoals bij Nicolien
neem ik aan
bij Joke lijkt het meer op zo'n drukknoop systeem ,dat hebben mijn vriendinnen ook,
maar het komt op hetzelfde neer dacht ik zo..
Mijn kin is nog gevoelloos ,,hebben jullie dat ook zolang gehad?
Ik moet over 2 weken terug voor aanpassing voor mijn ondergebit en over 4 weken contrôle bij de kaakchirurg
daarna kom ik weer bij terug bij mijn tandprotheticus om mijn nieuwe gebit te maken.
Mij is verteld dat het al met al 8 tot 12 weken kan duren ,,dat ligt natuurlijk aan ..hoe snel iemand geneest..

Nu Dames dat was weer even een berichtje van mijn kant,
Nicolien succes met je mooie gebit hoor geniet ervan!!ik sabbel voorlopig nog wel een poosje door :lol:
en Joke,, ik hoop dat het bij jou ook snel beter gaat en als je het niet vertrouwd,,gelijk even bellen hoor
het is jou mond en jij voelt het het beste!!
tot horens en groetjes
Martie
zo, 02/17/2008 - 17:30 Permalink
joke50

Fijn dat het zo lekker gaat joh en dat het geen zeer meer doet, nu op naar je klikgebitje! En een gevoeloze kin had ik niet meer nadat de verdoving was uitgewerkt. Ik ga morgen even langs de tandarts, foto maken en even laten kijken. Beter 1 keer teveel als 1 keer te laat.
groetjes
zo, 02/17/2008 - 17:38 Permalink
joke50

Ik heb er dus wel knopjes op, wist ik veel , en 1 was er los gegaan en er was wat tandvless tussen gekomen, vanmorgen is alles onder verdoving weer in orde gebracht! Ik ben helemaal blij, het implantaat zat stevig! :smt001 :D
ma, 02/18/2008 - 13:54 Permalink
Martie

ben blij voor je,, gelukkig komt alles goed!
ik kreeg net een telefoontje dat ik 9 april moet komen om met mijn nieuwe prothese te beginnen dat is dan precies 8 weken na het plaatsen van de implantaten
dus ik verwacht eind april klaar te zijn ,,dat is dus al met al een week of 10

groetjes Martie :smt006
ma, 02/18/2008 - 15:28 Permalink
Boterbloem78

Hallo allemaal,

Even een update. Alles gaat gelukkig weer goed. Ik ga weer door het leven zonder pijn. Ik ben wel al een paar keer terug geweest voor het aanpassen van de prothese. Doordat het tandvlees ging slinken ging de prothese ook los zitten en daardoor ontstonden er weer drukpunten. Ik weet nog niet wat voor een constructie ik ga krijgen, dat hangt af van hoe het geneest (volgens de kaakchirurg). Het wordt of drukknopjes of een soort van ijzer staafje. Herkennen jullie dat? Nou ja, ik moet 17 maart terug voor foto's en dan maar hopen dat het in het bot gegroeid is. Hopelijk gaat het met jullie ook weer voorspoedig.

Groetjes
do, 02/28/2008 - 21:23 Permalink
Martie

Hallo Allemaal

Hier ook weer even een berichtje van mijn kant,,
Woensdag ben ik weer terug geweest en hebben ze mijn oude gebit even aangepast over de implantaten
ik kan hem nog niet de hele dag in hebben want aan een kant doet het me nog zeer,
en hebben ze de hechtingen eruit gehaald ,,Ook heb ik nog een verdoofde kin waar ik me zorgen over maakte want het is nu toch dik 2 weken geleden
maar ik hoef me daar geen zorgen om te maken want dat komt vaker voor zeggen ze
nu moet ik poetsen :smt001 en dat vind ik... moet echt wennen zeg,,want dat is mijn tandvlees al 35 jaar niet meer gewend :P
maar alles en zal wel goedkomen het heeft zijn tijd nodig
over 4 weken moet ik weer voor controle naar de kaakchirurg,

als er nog vragen zijn..schrijf gerust :smt006
groetjes Martie
p.s. ik krijg ook een staafje over de 3 implantaten, ze noemen dat geloof ik een stent
do, 02/28/2008 - 23:03 Permalink
joke50

Fijn dat het allemaal lekker gaat zeg, ja raar he, je hebt weer iets in je mond wat gepoetst moet worden en goed ook! Ik moet de 7de weer terug, ben nog nooit zovaak bij de tandarts geweest als de laatste 2 maanden........... :P En dat voor iemand die eigenlijk doodsbang is voor tandartsen! nee wennen doet het niet helaas! groetjes Joke
vr, 02/29/2008 - 07:44 Permalink
Martie

Hallo Allemaal

Hier nog even een berichtje van mij
het heeft me niet mee gezeten, toen mijn gebit voor tijdelijk was aangepast had ik binnen de kortste keren een blaar achter de middelste implantaat,
dus heb ik weer 14 dagen lang zonder gebit gelopen,,eten en poetsen deed echt pijn
woesdag ben ik weer bij de mondhygieniste geweest , en ik had veel kalkaanslag, doordat ik natuurlijk niet goed kon poetsen, daar schrok ik van in zo'n korte tijd
het gaat nu goed,, ik heb geen pijn meer , maar kan niet eten met dat tijdelijk aangepaste gebit,dus eet ik zonder
deze week ben ik voor het laatst bij de kaakchirurg geweest en die was ook zeer tevreden
nu moet ik over 3 weken naar de tandtechnicus en dan beginnen ze met de nieuwe prothese
de verwachtingen zijn dat alles klaar is eind april begin mei,,maar dan heeft het ook 3 maanden geduurd,,
hopelijk gaat het met jullie allen ook goed, en kunnen jullie alweer heerlijk eten met de paasdagen!

hartelijke groeten en hele gezellige paasdagen toegewenst!
Martie :smt006
vr, 03/21/2008 - 17:04 Permalink
joke50

Zo heeft iedereen wat :-)........fijn dat de blaar in ieder geval weg is, ik had vorige week terug gemoeten voor een nieuwe prothese maar ik was ziek, dinsdag maar weer even bellen!
Tis waar dat je goed moet poetsen, tis net of je weer 2 nieuwe tanden hebt ze moeten goed worden onderhouden! Prettige dagen nog.............
zo, 03/23/2008 - 15:43 Permalink
Nolles

Hoi allemaal. ±15 jaar geleden zijn er bij mij 4 Hati implantaten geplaatst. Waarop een uitneembare overkappings brug werd gezet. 2 jaar later werden er 2 Brannemark implantaten links en rechts achter bij gezet waarop toen een vaste brug is geplaatst. Beide operaties op wat napijn na dat eenvoudig met paracetemol kon worden verholpen geen enkel probleem. Echt niet! Nu moet echter wegens slijtage de brug vervangen worden, maar blijkt Hati niet meer op de markt te zijn en zijn er dus geen onderdelen meer. Weet iemand misschien of er nog ergens Hati onderdelen te verkrijgen zijn. Anders moeten deze implantaten er uit en vervangen worden door Brannemark. Daar zie ik vanzelfsprekend erg tegen op. Momenteel heb ik veel last. Iemand die mij kan helpen=
nolles2@planet.nl
ma, 03/24/2008 - 17:38 Permalink
joke50

He he, net terug van de tandarts, sinds ik verteld heb dat ik doodsbang ben en alle informatie wil is tie stukken liever! Gehapt en we gaan snel verder, dinsdag weer een afspraak, het wordt een klikgebit en over de kleur en de lengte van de tanden enz wordt nog gesproken. Mooi he dat je zomaar jeeigen tanden uit kan kiezen :-)......begin nu blij te worden met de beslissing om dit allemaal te doen! Iedereen verder ook veel succes en weinig narigheid ................joke
do, 03/27/2008 - 13:57 Permalink
Martie

Fijn dat alles er weer zonnig voor je uit ziet, ik heb ook wel eens gezegt..wat heb ik aangehaalt.. maar het gaat ook steeds beter hoor al ben ik de pap soep e.d. goed zat,, dacht af te vallen maar ben ook nog aangekomen door dat rare eten
zal blij zijn als ik ook weer goed kan kauwen :P en normaal kan eten
9 april moet ik voor de eerste keer naar de tandarts dus dat schiet ook al weer lekker op..
Hartelijke groetjes en veel succes!!!!

Martie :smt006
do, 03/27/2008 - 14:50 Permalink