overstappen naar andere tandarts.

Author:
IkkeLinnie
Posted:
vr, 11/30/2007 - 14:42
Even een kort vraagje vanaf hier:
Kan er iemand mij vertellen hoe het nou ookal weer zit met het overstappen naar een andere tandarts? Je zoekt er natuurlijk eerst een uit die nog patiënten aanneemt, en dan? Moet je je eerst uitschrijven bij je oude tandarts, voordat je naar de andere gaat? Of bel je eerst naar de nieuwe om je daar in te laten schrijven, en dan pas de oude praktijk? En mag je eerst bij de andere/nieuwe tandarts gaan kijken hoe het daar is? Of is dat niet de bedoeling?
Groetjes Linnie.
robinson

Praktijk zoeken, aanmelden.
Bellen bij oude praktijk voor gegevens, deze stuurt ze op naar nieuwe tandarts.
Vervolgens afspraak maken bij nieuwe tandarts.
Op deze manier heeft de tandarts al enig inzicht in de voorgeschiedenis van de patient.
Zo doen wij het althans.
vr, 11/30/2007 - 14:49 Permalink
vV

niet moeilijker maken dan het is..

en ja je mag eerst een kennismakingsbezoek brengen, maar geef dat dan ook aan dat het dat voor jou is, oftewel dat de tandarts het risico loopt dat je toch naar een ander gaat. Bedenk dat dat in principe niet gratis is (hoewel er tandartsen zijn die dat wel doen omdat ze graag een lange termijn relatie opbouwen) en dat de tandarts natuurlijk geen trek heeft in veel administratie als dat vervolgens voor niets blijkt te zijn. Oftewel ook een risico dat aan de hand van het bezoek de tandarts zelf zegt ik zie het met jou niet zitten. Kan ookl je bent immers nog niet ingeschreven..

En het is wel zo netjes even uit te schrijven bij de vorige tandarts..(hoewel dat helaas tegenwoordig meer uitzondering dan regel is dat mensen dat uit eigen initiatief doen....)
vr, 11/30/2007 - 15:29 Permalink
IkkeLinnie

Oke, bedankt! Duidelijk. En hoeft idd niet gratis hoor! Het is en blijft werk wat ie aan me/ons heeft! :smt003 Maar dat zien we dan wel weer! Al kost het me weet ik veel wat, als ik maar een goed gevoel heb bij de desbetreffende tandarts heb maakt het mij niet uit! :D
vr, 11/30/2007 - 15:34 Permalink
IkkeLinnie

Nog even een klein vraagje, klopt het dat het niet uitmaakt hoever je bij de tandartsenpraktijk vandaan woont? http://cache2.hyves-static.net/images/smilies/default/smiley_chinrub.gif
Dit hoorde ik namelijk van iemand (pm, hihi). Het zou dus in mijn geval betekenen dat het ongeveeer 115km gaat worden.
Bij een huisarts mag dat natuurlijk niet, maar hoe zit het dus bij een tandarts?
Groetjes Linnie.
di, 12/11/2007 - 12:47 Permalink