Vraagje naar aanleiding voorbereiding brug

Author:
Berteke
Posted:
za, 11/17/2007 - 19:32
Ik heb een vraagje over een brug behandeling die ik nu onderga.
Ik heb een week geleden de twee kiezen waarop de kronen van de brug komen laten afslijpen (links achterste kies en de 3e van achter). Ik kreeg toen twee nepkronen op die twee kiezen. De nepkroon op de achterste kies verloor ik 4 dagen later. Maar op zich gaat dat prima. Ik heb alleen ontzettend veel last van de andere kies die is afgeslepen.

Terwijl daar dus nog een nepkroon op zit. Ik heb het er al over gehad met de tandarts en hij zegt dat dit er bij hoort, hij ziet geen irritaties oid. Maar ik vind het zelf erg vreemd dat ik bijna geen last heb van de kies die afgeslepen is en waar geen nepkroon op zit en wel van de kies die afgeslepen is waar wel een nepkroon op zit.

IK slik dagelijks pijnstillers. Niet meer dan de maximale dosis, maar neem ik ze niet dan heb ik het gevoel dat de kies onder de noodkroon op knappen staat. Vooral 's nachts doet het zeer. Heb ik een ibuprofen genomen dan heb ik nergens last van

Is het ook mogelijk dat je overgevoelig reageert op de klein waarmee de nepkroon wordt vastgezet..??

Afgelopen vrijdag heeft de tandarts de plaat gepast en die zat bijna helemaal goed dus moest de nep kroon er weer met klei en al op worden gezet en sindsdien is de pijn weer heftiger./ Mijn tandarts zei ook dat hij de brug eerst tijdelijk voor een paar mnd gaat vast zetten met deze klei om te kijken of mijn kiezen er allemaal goed op reageren etc. Dus ik zou wel graag willen weten of je overgevoelig op deze klei/cement variant kan reageren. Dan kan ik dat altijd aankaarten

Groetjes
Berteke
hello jozefien

weet je of de kiezen hetzelfde zijn behandeld? is de zenuw in beide kiezen dood? misschien wel in de achterste en niet in deze? het kan zijn dat, als de zenuw nog leeft, dat die nu gevoelig is, dit kan nog bijtrekken , maar anders moet er misschien alsnog een wkb. Zou in ieder geval wachten met het plaatsen van de orginele brug, inderdaad eerst maar een noodbrug. Ik ben geen tandarts, dus wacht ook even op antwoord van een van de tandartsen of de mondhygieniste. :smt006
za, 11/17/2007 - 21:44 Permalink
Berteke

Hoi,

In beide kiezen leven de zenuwen nog. De achterste kies heeft bijna geen gevoeligheid meer, zelfs zonder nepkroon dus. De andere met nepkroon gaat steeds meer pijn doen :-?

Ik zal morgen even de tandarts bellen. Liever een wkb dan zo doorlopen

Kan een brug wel gewoon geplaatst worden na een wortelkanaalbehandeling..???

Groetjes
Berteke
zo, 11/18/2007 - 15:28 Permalink
Berteke

Dank je!

het is inmiddels dinsdag en ik ga morgen weer heen omdat de pijn blijft en ik niet meer de dag en nacht doorkom met de maximale dosis ibuprofen. Ik wil gewoon graag dat er foto's gemaakt worden voor de zekerheid en gekeken wordt of ik wel tegen het materiaal van die noodkroon kan. Ik word hier iig moedeloos van, van die zeurderige pijn :( Ben wel benieuwd wat de tandarts morgen zegt!

Groetjes
Berteke :smt006
di, 11/20/2007 - 22:06 Permalink