Gebroken wortel, wie kan mij helpen?

Author:
gokevanspall
Posted:
wo, 11/14/2007 - 21:24
Ik ben vanmiddag bij de tandarts geweest, nadat ik zeurende pijn overhield nadat ik heel hard op iets in mijn krentenbol had gebeten.
Na onderzoek bleek er niks aan de hand, maar voor de zekerheid toch maar even een foto. Hieruit bleek dat mijn wortel gebroken is. Mijn tandarts wil het even aankijken of hij vanzelf weer "dichtgroeit"Anders zal hij een wkb doen en er daarna cement in doen om het zo op te lossen. Is dit wel de goede manier?
Graag advies.

Een bangerikje
IkkeLinnie

hangt af van de breuklijn maar in principe is daar niets meer aan te doen ben ik bang....

Richting apex kun je het nog wel eens afwachten, zit de breuk echter hoger richting glazuur-cement-grens dan helpt zelfs een WKB niet, en rest er nog maar 1 optie.

Ik vrees voor je (tand) dat de tandartsen het hier hebben over het trekken van je tand/kies.
wo, 11/21/2007 - 00:36 Permalink
vV

dus als de pijn aanhoudt wel even overleggen met de tandarts (als hij niet weet hoe het nu is kan ie ook niets doen..)

En ook een duidelijke vraagstelling, oftewel ik wil van die pijn af! Afhankelijk van de breuk kan ie dan dus of een wortelkanaalbehandeling doen, of hem eruit halen. Veel meer keuze is er ben ik bang dus niet.
wo, 11/21/2007 - 08:09 Permalink