Ik heb afgelopen woensdag 2 verstandskiezen laten uitsnijden. Bij mijn onderste kies hebben ze een stukje van het bot weg moeten boren en hebben toen in de wond een gaasje geplaatst en eroverheen gehecht. Ik begon echt veel pijn te krijgen de dagen erna in die wond en toen is het gaasje verwijderd door de kaakchirurg. Deze zei dat het erg stonk en dat ik de wond moest schoonspoelen met corsodyl. Echter, de wond is gehecht en ik zie niet echt een gat waar ik met het spuitje in kan spuiten. De pogingen die ik gedaan heb resulteerden in bloedende wonden dus ik heb het maar gelaten en gewoon gespoeld. De genezing loopt verder prima. Ik heb geen echte pijn meer dus ik maak me niet echt druk om ontstekingen. Het ziet er prima uit. Nu heb ik echter wel last van een geur uit mijn mond, volgens mijn moeder (ik ruik zelf of proef zelf niets raars) Nu voelde ik zelf met mijn vinger aan alleen een hechting die om andere kiezen lag, en ik denk dat de geur van de hechtingen afkomt. Hoe kan ik dit wegkrijgen? Poetsen en spoelen helpt niet echt tot nu toe.
Re: Hechtingen na verwijderen verstandskiezen
Re: Hechtingen na verwijderen verstandskiezen
Met het hechtingsmateriaal heeft het niets te maken. Ik zou nog even een paar weken afwachten en dan kijken of je het nog hebt. Zoek maar eens op halitose als je er vanaf wilt, dat lukt bijna altijd wel als je het goed aanpakt.