Woensdag heb ik bij de endodont een WKB laten doen aan element 26. Er zat nog geen ontsteking aan de wortelpunt, de zenuw leefde nog maar was wel zwaar geirriteerd. Mijn kies bleek 4 kanalen te hebben dus ik heb wel een tijdje in de stoel gelegen. Tijdens de behandeling voelde ik af en toe wel iets: net speldeprikjes, het leek alsof er door de wortels heen werd geprikt in mijn tandvlees. De kies is al opgevuld met rubber.
Gisteren had ik weinig last maar vandaag toch al iets meer. De kies is erg gevoelig bij aanraken, of als ik er op duw. Ook de trillingen van de elektrische tandenborsel zijn pijnlijk. Er staat geen kies onder dus te hoog kan hij niet zijn. Warm of koud voel ik niet meer.
Is dit nog normaal of niet? Ik ben speciaal bij de endodont geweest omdat ik dacht dat het dan zorgvuldiger gedaan werd.... Kan dat dat de wortels geperforeerd zijn (want dat leek ik te voelen) door de vijltjes? Wat kan de oorzaak zijn van de pijn die ik voel? De pijn die ik nu voel is erger dan voor de WKB want toen had ik eigenlijk weinig last.
Gisteren had ik weinig last maar vandaag toch al iets meer. De kies is erg gevoelig bij aanraken, of als ik er op duw. Ook de trillingen van de elektrische tandenborsel zijn pijnlijk. Er staat geen kies onder dus te hoog kan hij niet zijn. Warm of koud voel ik niet meer.
Is dit nog normaal of niet? Ik ben speciaal bij de endodont geweest omdat ik dacht dat het dan zorgvuldiger gedaan werd.... Kan dat dat de wortels geperforeerd zijn (want dat leek ik te voelen) door de vijltjes? Wat kan de oorzaak zijn van de pijn die ik voel? De pijn die ik nu voel is erger dan voor de WKB want toen had ik eigenlijk weinig last.
Re: Is dit normale napijn na een WKB?
Erop tikken is nog gevoelig aan de binnenkant van de kies (tongzijde) maar niet pijnlijk. Als ik iets warms of heel koud drink heb ik soms het gevoel dat mijn kaak weer begint te zeuren, maar het is snel voorbij.
Behandeling is uitgevoerd bij de endontoloog met microscoop. Er zijn 4 kanalen gevonden en de prognose was ++ (aldus het verslag).
Moet ik nu ongerust zijn en nog een controlefoto laten nemen of is dit normaal?
Hoop dat alles snel genezen is :) (Nu ik nog)
Behandeling is gebeurt bij de endodont met microscoop en electronisch apexlocator, kan er dan eigenlijk wel iets mis gaan?