hallo allemaal
ik ben nieuw hier en heb een vraagje(s)
Weet niet of ik het in een bepaalde topic moet plaatsen maar,...ik stel ze maar.
ik heb 5 dagen geleden bij de kaakchirurg een verstandskies laten weghalen(snijden,boren trekken)
Nu heb ik ook eens een verstandskies laten trekken door de tandarts maar de napijn was veel minder en korter.
Dit zal wel vrij normaal wezen.
Wat ik mij afvroeg is er ook een indicatie te geven hoelang die napijn duurt?
Het is nu 5 dagen geleden en het kloppende gevoel als ik ga liggen(slapen) is iets minder maar verder kan ik niet zeggen dat het minder word.Wel is de zwelling bijna weg.
Ik gebruik wel 1 keer per dag ibruprfen maar wil dat ook niet teveel gebruiken want, dan weet je ook niet of de pijn erger word ivm een ontsteking.
En hoelang moet je bang wezen dat er zich een onsteking kan vormen?
ook heb ik gehoord dat een verstandskies verwijderen beter voor je 25 jaar kan gebeuren waarom? Duurt de napijn dan langer?.
ps ik ben als een "gek" aan het spoelen met zout water kan je ook teveel spoelen?
Gr Gippy
ik ben nieuw hier en heb een vraagje(s)
Weet niet of ik het in een bepaalde topic moet plaatsen maar,...ik stel ze maar.
ik heb 5 dagen geleden bij de kaakchirurg een verstandskies laten weghalen(snijden,boren trekken)
Nu heb ik ook eens een verstandskies laten trekken door de tandarts maar de napijn was veel minder en korter.
Dit zal wel vrij normaal wezen.
Wat ik mij afvroeg is er ook een indicatie te geven hoelang die napijn duurt?
Het is nu 5 dagen geleden en het kloppende gevoel als ik ga liggen(slapen) is iets minder maar verder kan ik niet zeggen dat het minder word.Wel is de zwelling bijna weg.
Ik gebruik wel 1 keer per dag ibruprfen maar wil dat ook niet teveel gebruiken want, dan weet je ook niet of de pijn erger word ivm een ontsteking.
En hoelang moet je bang wezen dat er zich een onsteking kan vormen?
ook heb ik gehoord dat een verstandskies verwijderen beter voor je 25 jaar kan gebeuren waarom? Duurt de napijn dan langer?.
ps ik ben als een "gek" aan het spoelen met zout water kan je ook teveel spoelen?
Gr Gippy
Re: napijn?verstandskies kaakchirurg
weet iemand mischien een ander forum waar je wel andwoord krijgt?
Ik heb nog steeds veel pijn en weet niet of dit normaal is.
gr Gippy
je krijgt gewoon geen reactie
Als iemand het "recht" heeft mij te verwijderen /uit te schrijven graag :smt002
Tis toch niet normaal
zit je met een vraag krijg je geeneens reactie wat een flauwekul forum
Eerst heel veel sterkte
Ik ben nu zo`n 10 dagen verder en de pijn begint iets weg te trekken.
Gebruik voor het eerst geen pijnstillers.
Moet niet gekke dingen gaan doen bukken of kou in mijn mond maar, het is nu vol te houden.
Soms krijg ik een soort kramp ,ik heb dus ook goed gespoeld met zout water omdat ik doodsbang ben voor ontstekingen en mijn eten aangepast.(niet te harde korstjes en aan een kant eten)
ik denk dus als je geen dikkere mond(wang) krijgt en geen vreemde smaak in je mond dat het dan wel goed is .bij mij werd de pijn na 3 dagen ook erger ook omdat ik zoiets had van :na 3 dagen is het over .
En iedereen ook zei : wat duurt het lang bij jou.
En wat de pijn betreft ik kan veel pijn hebben (hoge pijngrens) maar dat het bij iedereen anders is.Wat de hoeveelheid pijn en lengte/duur van de pijn.
En jozefien bedankt voor een reactie maar, heb nog niet veel kunnen vinden op napijn maar ga zoeken :roll: Thanks.
gr gippy
Ik zit nu in hetzelfde schuitje, ik heb al 6 dagen om de 2 uur " klopaanvallen" waarbij ik alleen in bed lijdzaam kan afwachten tot ze overgaan.
Het enige wat ik kan zeggen is dat je tijdelijk bij erge pijn 5 keer per dag ibuprofen kunt gebruiken. Als je er maar een neemt helpt het niet zoveel, maar als je bijv. om de 4 a 5 uur neemt wordt de pijn beter opgevangen omdat de pijnstiller dan een bepaald level bereikt. Hopelijk heb je er iets aan.
Ik lijd en leef met je mee!
Mariska
ik hoop dat het snel beter gaat het is bij mij na de 10de dag telkens beter gegaan ik heb nu na denk ik een beetje te veel kauwen aan een kant wat last van mijn oor (die deed na het verwijderen van de kies ook al wat pijn) maar verder gaat het steeds beter alleen nu de hechting er nog uit :) En dan hoop ik dat ik overal vanaf ben.heb ook niet echt steken meer.
Mischien betekend die steken ook wel dat het aan het helen is(zegt mijn man)zou best kunnen omdat, het na die tijd beter is gegaan(geleidelijk)
Eet alleen nog wel aan 1 kant. Zit nu op de 12de dag.
Heel veel sterkte . Zal voor je duimen
Doet nog steeds pijn