geen geld wel kiespijn

Author:
Vika
Posted:
za, 10/27/2007 - 21:55
weet iemand raad;
Ik heb mijn vergoeding voor de tandarts, bij Agis, al "opgebruikt" voor dit jaar, en moet nu de tandartskosten zelf betalen. (1 kroon, en een paar vullingen) Ik zit in de bijstand, en heb geen geld meer. De bijzondere bijstand, vergoed geen tandartskosten. Kent iemand dat probleem? is er geen tandarts die gratis een wortelbehandeling wil doen ? Ik heb veel pijn en hou dit niet vol tot januari. Graag hulp/advies
hello jozefien

Vika, wat een lastig probleem. geen idee, misschien kun je vragen of je alvast geholpen kan worden met de rekening op januari, heb geen idee of een tandarts dat doen kan. Vlgs mij kun je ook naar de acta waar de tandartsen worden opgeleid, is dat niet goedkoop? informeer er eens naar. of misschien even een bijbaantje? heb ik vroeger ook eens gedaan, gewoon een paar maanden schoonmaken of in de horeca. succes! :smt006
za, 10/27/2007 - 23:45 Permalink
fleetstone

of je alvast geholpen kan worden met de rekening op januari,
hello jozefien, je weet toch hoe dit heet??
Je maakt iemand blij met een dooie mus.
heb geen idee of een tandarts dat doen kan.
Kannie wel (effe andere datum invullen), maar zallie niet willen.
zo, 10/28/2007 - 00:17 Permalink
mecánico para …

Op de Universiteit betaal je gewoon de volle mep alleen de eigen bijdrage, doorgaans 25% wordt als korting gegeven (op de Radboud). Bij de ACTA was dat weer anders en hoe de RUG er overdenkt weet ik niet.
Wat je wel zou kunnen doen.............voorstel aan de tandarts: wel laten helpen en vooraf betalingsvoorstel doen. Dan zou je de klacht eventueel kunnen verhelpen en de behandeling in termijnen betalen. Misschien moet je, klinkt hard, overwegen de grote boosdoener er uit te laten halen. De toekomst met een kroon en een vulling geven aan dat je wel een boel wil investeren in het gebit, echter wensen en mogelijkheden liggen soms wat verder uit elkaar.

Maar gaat het slechts om het starten van een wortelkanaal behandeling, dan is temporiseren: dat betekent: nu starten en nota, en later afmaken of toch eruit halen van die tand/kies een goede optie. Let wel, na die wkb is slechts het begin van een restauratief en behandel traject van die kies. Dat kan zomaar oplopen tot dik boven de 300 euro.......en dan is alleen de wortel behouden en de vulling er maar net in aangebracht. En dat is geen eindfase!
zo, 10/28/2007 - 10:11 Permalink
Vika

Ja ik heb de acta hier in amsterdam al eens gebeld, die geven 10 procent korting op de behandeling. (plus meestal nog lange wachtlijst)
Heb toevallig morgen een keuring bij de soc. dienst, dus zal daar me muil nog eens opentrekken...


Heb ook gedacht aan kies trekken, het is toch al de laatste (linksboven) daarom heb ik de rechts een kroon laten maken, anders kon ik niet eten.
Maar.. ik ben bang dat ik dan nog met de pijn blijf zitten, mijn onderkaak doet ook pijn.

wordt vervolgd
zo, 10/28/2007 - 10:27 Permalink
hello jozefien

Vika, ik ben tegen kiezen trekken als het anders kan, maar de laatste kiezen trekken ze tegenwoordig vaak. Mijn tandarts heeft het bij mij dit jaar ook een achterste kies getrokken en vertelde dat het steeds vaker werd gedaan. een laatste kies kun je soms heel moeilijk schoonhouden en als ze eenmaal problemen geven....! dus misschien is wat mecanico zegt een goed plan, gewoon laten trekken deze keer. :smt006
zo, 10/28/2007 - 11:19 Permalink
mecánico para …


Heb toevallig morgen een keuring bij de soc. dienst, dus zal daar me muil nog eens opentrekken...



gewoon vragen naar de mogelijkheden is vaak de eerste stap, maar je blijft dan met het totaalplaatje zitten. ga je veel investeren in 1 kies of spreid je de kosten over je gehele gebit. soms is spreiden beter, soms ook niet :smt102
Maar de klacht uit deonderkaak kan ook uitstraling zijn van de lastpost boven.
Denk er maar niet te lang over, ook zonder die kies gaat het leven gewoon door.
zo, 10/28/2007 - 11:25 Permalink
Vika

aiai, wat een dilemma,

Ik heb nu dus nog 1 kies linksboven, als die eruit gaat, zou ik eigenlijk een plaatje/kunstgebit moeten hebben. (hij is nu 2 keer opnieuw gevuld, en idd nog steeds pijnlijk) In ieder geval goed idee om een betalingsvoorstel aan tandarts te doen, ga ik overleggen met mijn tandarts.
Ik ben 36, dus ik maak me beetje zorgen over de rest van mijn gebit..
In 2000 heb ik een flinke kaakonsteking gehad, linksboven.. div. zenuwbehandelingen, verstandskiezen eruit, heeft wel een jaar geduurd, ben echte pechvogel.

Dus ik wil toch graag de wortelbehandeling proberen (ook al is het misschien weggegooid geld) en tja mijn tandarts is ook erg tegen "trekken"
Pff, morgen bellen, wordt vervolgd..
zo, 10/28/2007 - 13:44 Permalink
vV

in mijn vestigingsplaats houdt de regeling bijzondere bijstand in dat de sociale dienst de eigen bijdrage van tandartsrekeningen, dus dat deel wat de verzekering deels vergoedt, bijlegt. Vallen posten buiten de AV, springt ook de SD niet bij. Wel een redelijk werkbare regeling. Overigens is het geloof ik zo dat de gemeente zelf mag bepalen hoe deze regeling eruit ziet, en het zou inderdaad zo kunnen zijn dat het anders werkt, bv inderdaad met lening, of een andere regeling. Vraag het eens goed na, misschien bent u verkeerd voorgelicht?

En verder sluit ik mij aan bij de collega hierboven..
zo, 10/28/2007 - 16:22 Permalink
Holmes

Vika, wat een lastig probleem. geen idee, misschien kun je vragen of je alvast geholpen kan worden met de rekening op januari, heb geen idee of een tandarts dat doen kan.

Goed idee. Wel eens van fraude gehoord. :smt017
Kun je je straks nergens meer (aanvullend) verzekeren.
di, 11/13/2007 - 15:52 Permalink
hello jozefien

sorry :-? , je hebt gelijk, soms wil ik te graag iets oplossen, je denkt wat maakt zo'n maandje dan uit, b.v. behandeling alvast starten en de rest in januari, ik bedoel niet echt alles op volgend jaar zetten. :smt006
di, 11/13/2007 - 21:30 Permalink
Vika

Nou, ik heb een brief naar de sociale dienst gestuurd, zal nog wel even duren voor ik antwoord heb. En ik heb de tandarts gevraagd om een deel van de rekening naar volgden jaar te verschuiven. (450 voor een wkb!)
Ik ben vorige week begonnen met de WKB en vervolgens met antibiotica, want het is ook nog ontstoken. Morgen verder met de wkb , heb nog veel pijn, dus vraag me af of het wel slim is om nu al de wkb af te maken?
NUja, bedankt voor de tips, en wordt vervolgd..
wo, 11/14/2007 - 11:35 Permalink