Stramheid na trekken verstandskiezen

Author:
Mr. X
Posted:
zo, 10/21/2007 - 22:43
Na het trekken van mijn verstandskiezen kan ik nog altijd mijn kaken niet volledig openen. Dat is misschien een understatement want een kleine banaan of een vork/lepel met wat eten erop gaat practisch niet naar binnen. Om het anders te zeggen, mijn wijs- en middelvinger verticaal gedraaid krijg ik niet tussen mijn tanden door. Is dit normaal?
Donderdag 18 October zijn ze getrokken dus dat is al een paar dagen geleden.

Moet ik nog even wacht of is het verstandig nu al contact op te nemen met deze of gene.

Wat ik er wel even bij moet zeggen; mijn kaak kraakte/knakte als ik hem scheef opende. Dit deed hij al vóór de behandeling.
Heb het toen voorgelegd en kreeg te horen dat ze dacht dat het een overbelast kaakgewricht was. Maar nu lijkt het wel of hij op slot zit.

Zoals in een ander forum te lezen is heb ik totaal geen pijn of nabloedingen gehad en zelfs kunnen praten.

Meningen/ideeën zijn welkom!

Ps. nog een laatste vraag nu ik toch een topic open.
Ik heb mondwater meegekregen waarmee ik 4 maal daags moet spoelen. Mag ik hierna de smaak wegspoelen met gewoon water of moet dit juist inwerken?
Newtan

Beste X

Dit is normaal en verdwijnt met een week tot 10 dagen vanzelf. Warm houden of maken (met infraroodlamp) helpt.

Je mag altijd naspoelen met water als je het mondwater hebt gebruikt.
Alleen een fluoridespoeling moet een uur inwerken (of een half uur, dat onthou ik nooit zo goed).
ma, 10/22/2007 - 06:03 Permalink