:) Boer zoekt Tandarts :)

Author:
gekkebekketrekkert
Posted:
di, 08/14/2007 - 17:24
Hallo, laat ik maar direct met de deur in huis vallen:
Bijna 8 jaar niet bij een tandarts geweest, bang , word al zenuwachtig bij de gedachte aan de behandelstoel, en dus veeel te lang door blijven lopen met uiteenlopende klachten.
Ben nu op het punt gekomen dat ik alle schaamte voorbij ben, en wil dus heeel graag iets aan de situatie gaan doen.
Nu is mijn vraag: zijn hier mensen die goede ervaringen hebben met tandartsen uit de stad Groningen?
Ik wil voorkomen dat er straks alleen nog maar zwarte gaten in mn mond zitten, kiezen en tanden zijn mij zeer dierbaar, maar goed, de angst zit diep geworteld.
Het rare is dat ik mijzelf uitstekend verzorg, ook mijn gebit, dus het is allemaal zo krom als de pest.
Op een gegeven moment kom je gewoon op een dood punt en is het tijd voor actie, en dat punt heb ik nu bereikt.
Hopenlijk kunnen jullie mij verder helpen, want ik ben de wanhoop nabij.
wilcof

Hee,

Heb je in Groningen geen speciale tandartspraktijk voor angstige patienten? Ik zou als ik jou was daarnaar op zoek gaan. Ik vermoed dat je dan het angst probleem effectief kan aanpakken en je tanden kunt redden.

Ik weet zelf niet precies hoe je zo n tandartsen praktijk kunt vinden, maar andere leden van dit forum zeker wel!
wo, 08/15/2007 - 00:17 Permalink
Bangesiem

Hallo,

Ik kom zelf uit een klein dorp, en zonder het te weten zat er hier ook een angt-tandarts. Nota bene door google achter gekomen! Dus met het internet afstruinen kom je vaak een heel eind!

Ik heb zelf inmiddels de eerste stap gezet en over twee weekjes heb ik mijn eerste afspraak. Heel fijn, ze doen dan niks, maar alleen een beetje praten, en misschien een foto of even met een spiegeltje kijken. Ik moet zeggen: dit alleen al werkt zeer drempel-verlagend.
Succes!

groetjes Siem
wo, 08/15/2007 - 10:14 Permalink
gekkebekketrekkert

Nou, de eerste stap is gezet; ik heb gebeld, en ik moet eerlijk zeggen ; het voeld goed.
Mijn afspraak is gepland op 4 September, dus ik ga jullie op de hoogte houden van lopende ontwikkelingen.
Met lood in de schoenen heb ik het nummer vd TA gebeld, maar toen ik de man aan de telefoon had, en hem mijn situatie uitlegde was een deel van de onrust al verdwenen, dat voeld goed!!
Dit kwam mede door de reactie van de man; nix geen wijzend vingertje, maar een felicitatie met deze beslissing.
Vol vertrouwen kijk ik dan ook uit naar mijn eerste afspraak.
Voor de mensen die het niet over hun hart kunnen krijgen om te bellen: GEWOON DOEN!!!!!
Leg je situatie uit, en zeg wat je voelt, als je open en eerlijk bent krijg je er zelfs bij een tandarts veel voor terug :) lol :)
Het maken van de afspraak is de eerste horde, maar als die eenmaal genomen is:)
Ill keep u all posted.
Bedankt voor jullie steun.
wo, 08/15/2007 - 17:57 Permalink
Bangesiem

:smt041 :smt041 :smt041
Applaus!
Al weer een lid van de bijna-niet-meer-bang-voor-de-tandarts-club!
Het grappige is dat dit forum 'angst voor de tandarts' heet, terwijl er allemaal hele dappere mensen op staan die elkaar helpen de eerste stappen te zetten.

Hulde, hulde!

Laat je even weten hoe het je is vergaan de vierde?
wo, 08/15/2007 - 18:59 Permalink
gekkebekketrekkert

Uiteraard, de meeste mensen hebben een aantal duidelijke raakvlakken...LOL...
Dit schept een sterke band, en support die hieruit geput wordt is natuurlijk zeeeer positief.
Ok, het is anoniem, en dus veilig etcetera, maar waarom zo'n mooi resultaat stuk rationaliseren??
Het gaat tenslotte om het resultaat, dat geldt :)
Persoonlijk vind ik het geweldig om te lezen dat ik niet alleen sta, dat is wel wat waard.
Het lijkt de AA wel; hallo, mijn naam is gekkebekketrekkert en ik ben bang voor de tandarts..lol
wo, 08/15/2007 - 21:26 Permalink
oplossing

Ik ben weliswaar geen boer uit Groningen maar een uit Amsterdam. Ben wel op het zelfde punt aangekomen als mijn 'collega-slachtoffer' uit Groningen.
Bang voor pijnlijke en langdurige behandelingen. Maar ik wil er nu iets aan doen en ben daarom op zoek naar een praktijk waar flink rekening wordt gehouden met deze angst voor pijn en waar men mij tevoren ook vertelt wat er gaat gebeuren.
Wie heeft er goede ervaringen Amsterdam en omgeving?
do, 08/16/2007 - 12:07 Permalink
hello jozefien

ben er zelf niet geweest, maar ze hebben een hele mooi website. ook de dingen die ik er lees bevallen me. lees die maar eens ook, ze leggen b.v. heel goed een endo uit. ze zitten in Duivendrecht, ik mag hier geen namen noemen, maar als je b.v. endo googled vind je ze wel. succes! :smt006
do, 08/16/2007 - 12:20 Permalink
Bangesiem

Nou, das best een idee, een zusje van de AA, maar dan A.T.O. (anonieme tandarts ontwijkers) of iets in die trant..... :-?

Ik denk dat je heeeeeeeeeeeeeel wat leden zou werven! (ik sluit me in ieder geval al aan)

Maar je hebt gelijk, alleen al te weten dat je niet alleen in de strijd staat, is al geweldig!
do, 08/16/2007 - 16:43 Permalink
inka1982

Nou, de eerste stap is gezet; ik heb gebeld, en ik moet eerlijk zeggen ; het voeld goed.
Mijn afspraak is gepland op 4 September, dus ik ga jullie op de hoogte houden van lopende ontwikkelingen.
Met lood in de schoenen heb ik het nummer vd TA gebeld, maar toen ik de man aan de telefoon had, en hem mijn situatie uitlegde was een deel van de onrust al verdwenen, dat voeld goed!!
Dit kwam mede door de reactie van de man; nix geen wijzend vingertje, maar een felicitatie met deze beslissing.
Vol vertrouwen kijk ik dan ook uit naar mijn eerste afspraak.
Voor de mensen die het niet over hun hart kunnen krijgen om te bellen: GEWOON DOEN!!!!!
Leg je situatie uit, en zeg wat je voelt, als je open en eerlijk bent krijg je er zelfs bij een tandarts veel voor terug :) lol :)
Het maken van de afspraak is de eerste horde, maar als die eenmaal genomen is:)
Ill keep u all posted.
Bedankt voor jullie steun.


goed gedaan!
vr, 08/17/2007 - 10:29 Permalink
evaatje

Echt toppie van je hoor!! :smt121 Wat fijn dat je ook zon begripvolle tandarts hebt getroffen dat maakt het allemaal veel makkelijker om er dan heen te gaan, als we een keer deze stap genomen hebben en straks alles weer netjes is dan zullen we heel blij zijn , dat weet ik zeker! DAPPER!!! :D
vr, 08/17/2007 - 11:34 Permalink
Bangesiem

Nou, geniet er maar lekker van!

Wel raar he, dat je eindelijk hebt gedaan wat je jarenlang doooooooooooood-eng leek en dat je je nu dus hartstikke goed voelt! Omgekeerde psychologie?

Tegen eind augustus zal het wel weer spannend worden (dan zit zowel jouw als mijn afspraak eraan te komen) maar we zetten allemaal toch door! Oftewel:goed bezig!

Fijn weekend!
za, 08/18/2007 - 19:47 Permalink
gekkebekketrekkert

Zo, ik ben net bij mijn nieuwe dentale superhelden geweest :)
Wat een verademing, echt geweldig deze mensen, na een gesprekje zijn ze begonnen om de schade op te nemen , foto's maken, tandsteen verwijderen, etcetera, allemaal helemaal goed, uitleg bij diverse handelingen, en de mogelijkheid om met een spiegeltje mee te kijken.
Verder gaven ze aand dat bij eventuele pijn ik mn hand op kon steken :)
Leuk detail: aan het plafond boven de behandel stoel hangt een tegeltje, je weet wel, zo'n plee tegel, met de volgende pakkende text: Even de tande op elkaar, dan zijn we zo klaar, of woorden van gelijke strekking :)
Ik ben echt heel blij dat ik geweest ben, ik heb echt het gevoel dat mijn gebit nu weer enigzins op de rit komt, het voelt nu al een stuk beter in mn mond.
Na deze inventarisatie is er direct een vervolg afspraak gemaakt, zodat er, zoals de beste man zei; "stevig doorgepakt kan worden ".
M.a.w; spijkers mer koppen slaan, en dat spreekt mij erg aan.
Een aanrader dit koppel, ze geven mij een goed gevoel.
ma, 09/03/2007 - 15:01 Permalink
gekkebekketrekkert

Heel veel succes!! Gaat vast helemaal goedkomen, maar ik zal voor je duimen hoor! :smt023

Wel laten weten hoe het was hoor! (ik mag woensdag ook voor 't eerst, dus ben zeer benieuwd...)

groetjes Siem


Siem, streep dat bang maar weg en zet er dapper voor in de plaats, zoals je hebt kunnen lezen is mijn ervaring zeer positief, doe er je voordeel mee, neem de stap, bel niet af, en laat weten hoe het gegaan is, heeeel veel succes toegewenst en knuffels van deze boer uut grunn:)
ma, 09/03/2007 - 15:03 Permalink
evaatje

Hoeraaaa!!! :smt121 :smt121 :smt121 Wat goed van je dat je ook geweest bent!!Heerlijk dat het zo goed afgelopen is en je nu op het pad naar mooie tanden bent!! :D Ik hoef zelf pas weer over een half jaartje op controle ben vorige week geweest en alles is weer netjes, het is een heerlijk gevoel!! :smt002 Nu onze siem nog die gaat het ook redden hoor :D groetjes evaatje
ma, 09/03/2007 - 17:35 Permalink
hermina

Denk dat je bij mijn ta geweest bent, he? Zo klinkt het tenminste, die zijn echt met het hele team geweldig, ben heel erg blij dat het jou ook zo goed beviel! Ik vond het in het begin wel moeilijk, maar ze hebben me overal doorheen geholpen. De rest komt bij jou zeker ook wel goed :smt006 !
ma, 09/03/2007 - 19:21 Permalink
gekkebekketrekkert

Zoooooo, gisteren ben ik weer bij mijn dentale helden geweest, de bedoeling was om drie kiezen te trekken.
Met lood in mn schoenen naar de praktijk gefietst, eenmaal in de stoel probeerde ik ze nog wijs te maken dat er sprake was van een persoonsverwisseling, maar daar trapte ze niet in :)
Een heldere uitleg en toelichting gekregen bij iedere handeling die verricht wer zoals injectie tbv verdoving etcetera, naja, om een lang verhaal kort te maken, de drie kiezen zijn er uit, en ik heb er bijna niets van gevoeld, hoera, ik begin mij zolangzamerhand af te vragen waarom ik zo lang niet geweest ben, viel allemaal reuze mee!!!!
Ok, het zweet loopt nog steeds van mn rug, en al mn spieren staan als een snaar gespannen, maar het viel dus echt mee :)
Nogmaals, mensen, stel een bezoek niet langer uit, maar ga op zoek naar een TA waar je een goed gevoel bij hebt , en MAAK die afspraak.
Mijn vervolg afspraak staat gepland op de 12de, dan zijn de kiezen aan de andere kant aan de beurt.
Vervolgens gaan we kijken hoe we e.e.a. op kunnen lappen, zowel functioneel als estetish.
Resume; ik ben weer een blij mens, mn mond voelt echt een stuk beter nu, en het gaat alleen maar opwaarts :)
Ik hou jullie op de hoogte van verdere ontwikkelingen.
di, 10/02/2007 - 12:57 Permalink
hermina

Hoi Gekkebekketrekkert,

He, wat ontzettend goed van je dat je dat je geweest bent en ook eeeeeerg goed dat je in een keer 3 kiezen hebt laten trekken. Ik ben heel erg blij voor je dat je nu een fijne tandarts hebt waar je vertrouwen in hebt :D .

Nogmaals, mensen, stel een bezoek niet langer uit, maar ga op zoek naar een TA waar je een goed gevoel bij hebt , en MAAK die afspraak.
Je hebt helemaal gelijk, een tandarts waar je een goed gevoel bij hebt kan heel veel doen voor je angst.
Ik heb zelf hier op de site gezocht naar een angsttandarts in mijn omgeving, via telefoon gemerkt dat het klikte en ben zelf nog altijd heel erg blij dat ik gebeld heb (en die afspraak heb gemaakt) :smt045 .
di, 10/02/2007 - 22:55 Permalink
gekkebekketrekkert

Tja, wat kan ik zeggen; de 12de zijn er 4 kiezen getrokken :)
Een was wat eigenwijs, maar met techniek en vakmanschap werd ook deze laatste horde genomen, hoera :)
Nou, ik leg nog steeds verkrampt in de behandelstoel, maar laat het dus allemaal gebeuren, de hele behandeling was vrijwel pijnloos, en nu is het nog een kwestie van gaatjes vullen en renoveren enzo.
Ik heb er alle vertrouwen in , en ik kan maar een ding zeggen:
Mensen, MAAK die eerste AFSPRAAK!!!!!!!!!
Verder wil ik nogmaals de mensen hier bedanken voor hun steun, dank dank dank
De 25ste ga ik weer, ill keep u all posted :)
do, 10/18/2007 - 21:55 Permalink
gekkebekketrekkert

gekkebekkentrekkert, wat goed! :lol: prettig idee dat je het nu kan doorzeten zonder veel angst verder. ben je bij die tandarts in Duivendrecht geweest ? ik moet morgen wkb laten afmaken. :smt010 :smt006


Hoi, sorry voor mijn late reactie, maar viel de behandeling een beetje mee???
En nee, ik woon in Groningen dus, Duivendrecht; nono...lol
do, 10/18/2007 - 21:57 Permalink
gekkebekketrekkert

Denk dat je bij mijn ta geweest bent, he? Zo klinkt het tenminste, die zijn echt met het hele team geweldig, ben heel erg blij dat het jou ook zo goed beviel! Ik vond het in het begin wel moeilijk, maar ze hebben me overal doorheen geholpen. De rest komt bij jou zeker ook wel goed :smt006 !


Het zijn toppers, dentale superhelden, naja, ik ben heeel blij met ze :)
do, 10/18/2007 - 21:58 Permalink