Hoi,
Ik ben net nieuw op dit forum, dus eigelijk heb ik geen idee waar ik dit moet bericht moet plaatsen.
het probleem ligt niet bij mijzelf, maar bij een vriendin van mij. Ze is eergister naar de tandarts geweest omdat er een klein stukje van haar voortand was afgebroken, de tandarts wou dit weer opvullen, maar zij vroeg of het niet mogelijk was om er een stuk af te slijpen van haar voortanden aangezien ze haar voortanden wat te lang vond. De tandarts heeft hiermee ingestemt en heeft er een paar mm van afgeslepen. Nu heeft ze voordurend last van haar voortanden, met ademen, eten, drinken enz... Haar vraag is hoelang ze deze pijn nog zal houden, en of ze hier wat aan kan doen. Ik hoorde ook van iemand anders dat het helemaal niet gebruikelijk is om er een stuk af te slijpen. Volgens haar is het na de tijd ook niet gesealed.
Moet ze hier nu mee terug gaan naar de tandarts?
Alvast bedankt,
Groetjes Mark
Ik ben net nieuw op dit forum, dus eigelijk heb ik geen idee waar ik dit moet bericht moet plaatsen.
het probleem ligt niet bij mijzelf, maar bij een vriendin van mij. Ze is eergister naar de tandarts geweest omdat er een klein stukje van haar voortand was afgebroken, de tandarts wou dit weer opvullen, maar zij vroeg of het niet mogelijk was om er een stuk af te slijpen van haar voortanden aangezien ze haar voortanden wat te lang vond. De tandarts heeft hiermee ingestemt en heeft er een paar mm van afgeslepen. Nu heeft ze voordurend last van haar voortanden, met ademen, eten, drinken enz... Haar vraag is hoelang ze deze pijn nog zal houden, en of ze hier wat aan kan doen. Ik hoorde ook van iemand anders dat het helemaal niet gebruikelijk is om er een stuk af te slijpen. Volgens haar is het na de tijd ook niet gesealed.
Moet ze hier nu mee terug gaan naar de tandarts?
Alvast bedankt,
Groetjes Mark
Re: Voortand bijgeslepen
En ongebruikelijk is het niet om iets langere tanden te beslijpen.
Ik heb een voortand die een stukje langer is dan de andere... Geen gezicht :D
Nou heb ik inderdaad gehoord dat ik er een stukje vanaf kan laten slijpen, lijkt me een enorme verbetering van mijn gebit!
Heeft iemand hier ervaring mee? Het klinkt nogal eng... afslijpen... Als ik dan bedenk hoe pijnlijk tandsteen verwijderen kan zijn, doet dit dat neit verschrikkelijk pijn????
Iemand die dit heeft laten doen en me een beetje kan vertellen wat ik kan verwachten?
groetjes.
Do
De tandarts kan dit fluorideren (Duraphat) of een klein laagje van bij Sensodyne aanbrengen, dat het dentine iets meer afdicht.
Daarnaast kan men zelf met Sensodyne of Elmex sensitive poetsen, deze dichten het dentine ook iets meer af.
Gr Irfan