Wat doen tijdens wachttijd endo?

Author:
starsailor
Posted:
wo, 08/29/2007 - 20:45
Ik moet een wkb hebben maar de wachttijd bij de endontoloog bedraagt 7 weken. Intussen gaat het wel met de pijn maar moest het erger worden, wat kan ik dan best doen? Kan ik dan intussen bij mijn tandarts terecht en wat zal die dan juist doen om de pijn weg te nemen in afwachting van de endo?
hello jozefien

heeft de tandarts je doorgestuurd omdat hij het niet zelf kan? er is nog geen wkb gestart? heb je meer dan 1 endontoloog gebeld of werkt de tandarts met deze samen? eerst maar eens deze vragen, als we antwoorden hebben gaan "we" verder nadenken. :smt006
wo, 08/29/2007 - 22:33 Permalink
starsailor

Nee, de wkb is nog niet gestart, en aan mijn ta laat ik het liever niet meer over, ik heb niet zoveel vertrouwen meer in hem door recente ervaringen. Ik heb er meerdere gebeld in de omgeving maar de wachttijd is overal zowat hetzelfde.
Wat zijn mijn mogelijkheden en wat houdt een endo-start in?
wo, 08/29/2007 - 22:40 Permalink
Spiegeltje

Even algemeen: als u geen vertrouwen meer heeft in uw tandarts is het wijsheid om zo snel mogelijk een andere te zoeken!

In afwachting van de behandeling door de endodontoloog kunt u eventueel een pijnstiller nemen. Maar als dit niet meer toereikend is zal toch door uw eigen tandarts in ieder geval een endo moeten worden gestart en dat gaat u dan ook willen, geloof me, want het enige wat u dan nog wilt is van de pijn af (eigen ervaring :D). Hierbij wordt de kies opengeboord om de 'druk' er vanaf te halen, de ontstoken zenuw wordt verwijderd en de kies tijdelijk afgesloten. De pijn wordt dan, na enige tijd, draaglijk of verdwijnt. Het grondig schoonmaken en afsluiten van de wortelkanalen kan dan eventueel later plaatsvinden. Ik weet niet of de endodontoloog daar dan nog trek in heeft omdat ie zelf de behandeling niet is gestart.
wo, 08/29/2007 - 23:19 Permalink
2wortelpuntbeh…

Ik heb dat probleem ook gehad
Ik moest ook heel lang wachten, en de endo deed geen spoedjes, moest maar wachten en pijnstillers nemen :o
Vond het ook een beetje raar.
Ik heb doorgezet en maar gewacht, veel pijnstillers genomen en tegen de tijd dat ik aan de beurt was had ik gelukkig geen pijn meer.
En ik ben toch blij dat ik op de endo gewacht heb, want het daar een stuk netter en zonder haast!
do, 08/30/2007 - 09:09 Permalink
hello jozefien

als je geen vertrouwen hebt in je tandarts lijkt het inderdaad het beste om een andere tandarts te zoeken. Waarom zou een endodontoloog een wkb niet willen afmaken als de endo gestart is, je kan er niet op korte termijn te recht, een aantal weken wachten? pfff heb zelf een paar weken geleden kiespijn gehad, zat 's morgens om 8 u bij de tandarts, was er in mijn wanhoop gewoon naar toe gereden en wat was ik blij toen hij de endo startte, moet er niet aan denken al die weken te moeten doorlopen met die pijn, want pijnstillers hielpen niet genoeg. Nu kan ik dinsdag de endo af laten maken, gewoon door de tandarts, ik neem aan dat hij dit kan, anders had hij mij wel doorgestuurd( ja, beetje vertrouwen heb ik wel in hem). Kijk maar of je het redt met pijnstillers, anders bel je de endodontoloog toch op of hij de kies afmaakt na een endostart. Sterkte! :smt006
do, 08/30/2007 - 13:08 Permalink
hello jozefien

ja, ik snap dat dat de vraag was, maar het antwoord moet van de endodontoloog komen. dus is eigenlijk de vraag: als ik met mijn kop door de muur wil van de kiespijn :smt013 en de tandarts start een endo, wilt U hem dan nog afmaken? weet je als ik zo'n kiespijn heb maakt me dat niet uit, wil er gewoon heel erg snel vanaf en wie de endo afmaakt zie ik dan wel weer. :smt006
vr, 08/31/2007 - 00:03 Permalink