Ik moet een wkb hebben maar de wachttijd bij de endontoloog bedraagt 7 weken. Intussen gaat het wel met de pijn maar moest het erger worden, wat kan ik dan best doen? Kan ik dan intussen bij mijn tandarts terecht en wat zal die dan juist doen om de pijn weg te nemen in afwachting van de endo?
Re: Wat doen tijdens wachttijd endo?
Wat zijn mijn mogelijkheden en wat houdt een endo-start in?
In afwachting van de behandeling door de endodontoloog kunt u eventueel een pijnstiller nemen. Maar als dit niet meer toereikend is zal toch door uw eigen tandarts in ieder geval een endo moeten worden gestart en dat gaat u dan ook willen, geloof me, want het enige wat u dan nog wilt is van de pijn af (eigen ervaring :D). Hierbij wordt de kies opengeboord om de 'druk' er vanaf te halen, de ontstoken zenuw wordt verwijderd en de kies tijdelijk afgesloten. De pijn wordt dan, na enige tijd, draaglijk of verdwijnt. Het grondig schoonmaken en afsluiten van de wortelkanalen kan dan eventueel later plaatsvinden. Ik weet niet of de endodontoloog daar dan nog trek in heeft omdat ie zelf de behandeling niet is gestart.
Ik moest ook heel lang wachten, en de endo deed geen spoedjes, moest maar wachten en pijnstillers nemen :o
Vond het ook een beetje raar.
Ik heb doorgezet en maar gewacht, veel pijnstillers genomen en tegen de tijd dat ik aan de beurt was had ik gelukkig geen pijn meer.
En ik ben toch blij dat ik op de endo gewacht heb, want het daar een stuk netter en zonder haast!
kan me voorstellen dat die daar geen zin in heeft.