Geachte heer/mevrouw,
Ik krijg bij mijn tandarts een wortelkanaalbehandeling en nu moet er volgens hem een kroon op geplaatst worden. Dit is een hoop geld wat ik dus niet heb, maar nu is dus mijn vraag!
Is het niet mogelijk om dan een normale vulling erin te zetten, of moet er in sommige gevallen echt een kroon geplaatst worden?
Mijn tandarts verkoopt het nu zo dat de kroon wel moet of anders verlies ik mijn kies en dit is wat ik uiteraard niet wil.
Gr,
Leo Kleijn
Ik krijg bij mijn tandarts een wortelkanaalbehandeling en nu moet er volgens hem een kroon op geplaatst worden. Dit is een hoop geld wat ik dus niet heb, maar nu is dus mijn vraag!
Is het niet mogelijk om dan een normale vulling erin te zetten, of moet er in sommige gevallen echt een kroon geplaatst worden?
Mijn tandarts verkoopt het nu zo dat de kroon wel moet of anders verlies ik mijn kies en dit is wat ik uiteraard niet wil.
Gr,
Leo Kleijn
Re: Moet je een kroon na een wortelkanaalbehandeling?
Een zenuwkanaalbehandeling kan de boel verzwakken.
Vuistregel = ½ jaar na endo beoordelen( röntgenologisch) dan indicatie wel/geen kroon.
Bedankt voor uw reactie, maar het is bij mij geen grote restauratie!
Sterker nog in eerste instantie stond de afspraak omdat het een klein gaatje zou zijn!
Als ik het dus goed begrijp kunnen ze dus gewoon na de wkb een vulling zetten en dan na een half jaar verder kijken of de kroon nodig is?
Vriendelijk dank van een zeer zenuwachtige tandartsbezoeker (terwijl ik altijd graag naar de tandarts toeging)
Leo Kleijn
Een heel fijn weekend en nogmaals bedankt.
Leo Kleijn
http://www.tandarts.nl
:smt004