dezelfde pijn

Author:
minkemuurtje
Posted:
vr, 08/17/2007 - 20:29
wat ik me nog afvroeg over de wkb ik heb nu dezelfde pijn als de hele week voor de wkb. En voornamelijk als ik er mee eet, als er iets tegenaankomt of er op komt, dan ga ik tegen het plafond, jeetje wat een pijn. Maar ik dacht dat het nu een andere pijn zou zijn die ik zou voelen, want het voelt nog precies als ervoor.. zou het niks geholpen hebben? de eerste helft van de behandeling heeft niks geholpen, had toen na de tijd ook nog precies dezelfde pijn. vooral als ik er mee eet. Is trekken van de kies ook een optie als de pijn blijft? het is de kies onderin, nummer 36 kan dat????
Thomas81

heb zoals je misschien gelezen hebt pas ook een WKB ondergaan...

tot dinsdag "controle" geen last van kies (althans, niet echt), WKB begonnen, nu wo en do veel last van gehad, kon idd ook niets eten... Was omdat noodvulling uitstak en als ik kauwde deze druk uitoefende op de kies (volgens tandarts was dat niets aparts).

vandaag de WKB gehad, eerste uur nadat verdoving weg was zat ik eraan te denken pijnstillers (op recept, werkt net wat beter) te halen.
toen maar gewoon in bed gaan liggen en na een tijdje werd het vanzelf een heel stuk minder
net wat gegeten en komt weer wat terug, maar over het algemeen heb ik wel het idee dat het weg gaat... denk dat gewoon hetgeen onder de vulling geirriteerd is door de behandeling en dat die irritatie ff moet zakken.

zoals hierboven al gezegd, weet niet wanneer het laatste deel van de WKB uitgevoerd is. Volgens mijn tandarts was het normaal (tenminste in mijn situatie?!) dat ik er nog een dag of 4 a 5 last van zou hebben, maar ook dit zal verschillen in mate van pijn icm je eigen lichaam en hoe de kies eruit zag.

dus ik zou iig willen meegeven: ik had zelf ook die verschrikkelijke pijn tot zeg maar een halve dag NA het afmaken van de WKB. Het is een geirriteerd stuk dat je door (kauw)druk ff "prikkelt" en die dan voor de pijn zorgt.

owja en sterkte natuurlijk!
vr, 08/17/2007 - 22:49 Permalink
minkemuurtje

heb de behandeling gister gehad, maar heb het gevoel of zit er een grote bal ofzo omheem, als ik met mn kaak beweeg, zou er een ontsteking kunnen zitten>>> werd vanmorgen vroeg al wakker met hevige pijn, kan het wel onderdrukken met ibuprofen, maar lijkt me ook niet goed om steeds te slikken. het is niet dik maar voelt wel heel dik. en als ik langs de buitenkant van mn tandvlees voel is het heel dik en pijnlijk.
za, 08/18/2007 - 10:40 Permalink
minkemuurtje

er zit ook een fisteltje op het tandvlees, of heeft het gewoon tijd nodig om te herstellen??? of zou ik een kuur moeten hebben?? helup, ik zit met pijn in het weekend, en weet niet wat ik moet doen. Mn vriend zegt afwachten, maar kan er niet eens mee kauwen, en wordt s nachts wakker van de pijn.
za, 08/18/2007 - 11:06 Permalink
Irfan

Beste Minke,

Na een wortelkanaalbehandeling kun je wel napijn verwachten, maar niet dat het gaat zwellen en er pus uitkomt. Ik zou even langs de spoedtandarts gaan voor controle, misschien is het een andere kies die ontstoken is. Evt. kan een abcesincisie (klein sneetje in het tandvlees om de pus weg te laten lopen, is druk ook weg, pijn een stuk minder) gemaakt worden en kun je daarna langzaam aankijken of het allemaal beter gaat.

Succes en groet Irfan
zo, 08/19/2007 - 14:58 Permalink
minkemuurtje

ben dus geweest en de ta heeft het open gemaakt, zodat er rommel uitkan, ook heb ik een ab kuur en bruis ibuprofen. Zal de pijn dan nu minder worden?? ik hoop het echt zo..
maar er zit ook een drain in, en die moet ik er zelf uithalen, wel wat eng...
ma, 08/20/2007 - 16:49 Permalink