zwanger en een hele lange behandeling

Author:
miranda met pijn
Posted:
ma, 07/30/2007 - 11:56
Hallo allemaal,
Ik ben nu bijna 10 weken zwanger, ik heb een slecht gebit en begon last van 1 kies te krijgen dus ik een afspraak gemaakt en moest vandaag heen.
Kom ik daar aan leg ik uit dat ik zwanger ben en dat ik gelezen heb dat er wel een aantal dingen zijn die dan vriendelijker zijn voor de baby zoals een zwangerschapsverdovinge n een lode schoort voor rontgefoto,s.
Toen begon de tandarts van ja maar wat er nnu in jou mond gebeurd in nog veel schadleijker voor de baby dan wat voor verdoving of rontge foto dan ook, wat ik al erg vreemd vond.
Hij is begonnen aan een wortelkanaal behandling voor nog geen 10 minuten toen heeft hij het dicht gemaakt en hij moest toch nog maar eve overleggen met een andere tandarts, en moest ik maar terug komen.
want waarschijnlijk willen ze nu al mijn kiezen boven en onder eruit gaan trekken en niets er voor in de plaats terug zetten en allemaal tijdens de zwnagerschap.
En nu kom ik thuis en merk ik dat de tandarts de verkeerde kies heeft behandeld, ik weet eve niet wat ik moet doen, kan iemadn mij misschien advies geven?
Sorry voor het lange verhaal
Groetjes miranda
Irfan

Beste Miranda,

Het is inderdaad een heel raar verhaal. Eerst even een goed gesprek aangaan met je tandarts. Een loodschort is wel zo vriendelijk om te dragen tijdens zwangerschap. Een gedurende zoveel weken mag je geen foto's maken tijdens zwangerschap. (Even ontschoten wanneer en kan het vanwege reis niet opzoeken). Verdoving kan wel tijdens de zwangerschap met articaine en moet men niet te veel doseren. Terughoudendheid is zeker geboden.
Na 10 min is die kies niet goed behandeld, dus die kan pijn geven of het is de verkeerde kies.
Dus even praten en anders naar een andere tandarts, want het is inderdaad een heel vreemd gebeuren.

groet Irfan
ma, 07/30/2007 - 14:21 Permalink
omaatje lief

Praten met die tandarts???? lijkt mij niet hoor! Ja, normaal wel, maar nu ...wegwezen en snel naar een andere tandarts! Sterkte en wees zuinig op het kindje in je buik en lees zoveel mogelijk over behandelingen tijdens zwangerschap. :o
wo, 08/01/2007 - 20:30 Permalink