Voor u 10 anderen

Author:
Sylvi@
Posted:
vr, 03/23/2007 - 15:27
"dat belang van uw tandarts zal niet op zichzelf gericht zijn maar zijn praktijkvoering. Voor u tenslotte nog steeds 10 anderen.. "

linkje

Grote schrik...

dit overkwam me dus vandaag......het andere topic hierover is gesloten.
Mijn verbazing is nog steeds groter dan mijn woede....het is mijn mond, maar lijkt eerder zijn inkomens zeker plan !!!


weet iemand nog een tandarts in de omgeving Zaanstad die wel om het gebit en de patient geeft......

PS die tandarts op dit forum...klinkt als degene die ons hele gezin vandaag heeft uitgeschreven :cry:
vV

het andere topic hierover is gesloten
lijkt mij moeilijk met maar 1 posting..
en ik kan ook nergens een topic vinden waar u naar verwijst??

Dus uw onsamenhangende verhaal kan ik eigenlijk niets mee!

PS die tandarts op dit forum...klinkt als degene die ons hele gezin vandaag heeft uitgeschreven
wie dan?? ben wel erg benieuwd namelijk.

Er zitten wel altijd 2 kanten aan een verhaal, en geen enkele tandarts mag ""zomaar"" iemand uitschrijven, daar zijn gewoon regels voor hoor.
vr, 03/23/2007 - 16:09 Permalink
Sylvi@

Uit het topic "tandarts dreigt met uitschrijven"

de tandarts die daar als eerste reageert.

Wij hebben te maken met een zelfde reden..... vreemd genoeg verlang ik erg terug naar de 'ouderwetse' tandarts.
Die zich bekommerde om zijn patienten.

Natuurlijk heeft ook dit verhaal 2 kanten, en wel een die al helemaal scherp was bij het intake gesprek (wat meer voelde als een gesprek bij een bank als een gesprek gezondheiszorg onderdeel.)
Als je dan na 3 jaar zoeken een tandarts vind die nog patienten wil, vergeet je je af te vragen waarom hij ze nog wil.
Zoals u merkt is mijn ervaring heel negatief over deze praktijk(en).

Dus nog maals, wie weet een lieve tandarts voor mij en mijn gezin......niet eentje die bij het eerste bezoek het werk van zijn voorganger prutswerk noemt en als voorwaarde stelt dat mijn gebit eerst aan zijn eisen moet voldoen voor ik me zijn patient mag noemen.
Het is en blijft mijn mondige mond tenslotte.
vr, 03/23/2007 - 16:56 Permalink
Irfan

Een erg vaag verhaal heeft u.

In Nederland is het zo dat tandartsen zijn eigen patienten hebben, waarvoor behandelplannen worden opgesteld om het gebit te saneren na een intake. Het behandelplan wordt opgesteld door de tandarts met alternatieven, zodat in samenspraak met de patient een behandelplan gekozen kan worden, dat bij de patient past en financieel draagbaar is.
Na het behandelplan komt de patient in de nazorg terecht en de halfjaarlijkse controles.
Op deze wijze kan een tandarts "garant" staan voor een goed en gezond gebit. Maar hiervoor dient een patient ook aan de voorwaarden van de tandarts te voldoen, zoals het nemen van rontgenfoto's op regelmatige basis, het controleren van het poetsgedrag van de patient, op de controles te verschijnen, zich te melden na een trauma etc.
Om deze redenen wilt uw (ex-)tandarts dat uw gebit aan bepaalde voorwaarden voldoet, voordat u zich zijn patient moet noemen.

Dus de kern is het is uw gebit, maar de tandarts is er ook verantwoordelijk voor, dus daar moet u samen met de tandarts uit kunnen komen, en geen stellige houding in nemen en hetzelde geldt voor uw tandarts.

Tandartsen uit uw omgeving die wel patienten aannemen kunt op deze site vinden.

Succes groet Irfan
vr, 03/23/2007 - 17:16 Permalink
Sylvi@

In uw ogen misschien een vaag verhaal, maar als bij intake een basis gelegd wordt die niet op vertrouwen berust maar op verwijten naar de voorganger (het was toevallig wel mijn tandarts voor 10 jaar, die met mij besluiten over mijn gebit heeft genomen) en daardoor bij mij ongenoegen, wantrouwen en een gevoel van dwang opwekt.....bah.

Heel lief en aardig dat deze man er anders over denkt, een mooi (kostbaar) behandelplan opsteld en daarin eisen stelt waaraan ik niet kan voldoen....spijtig dat zo'n lieve ouderwetse tandarts als we in het midden van het land hadden, in het westen schijnbaar niet gevestigd is.

Zal eens neuzen tussen de tandartsen op deze site...wie weet.

Anders wordt de mars naar het midden maar weer elk half jaar ondernomen.

(mijn vaagheid komt omdat ik geen wijzende vinger wil maken, waar er twee kijven hebben er tenslotte 2 schuld)
vr, 03/23/2007 - 17:26 Permalink
vV

Uit het topic "tandarts dreigt met uitschrijven"

de tandarts die daar als eerste reageert.


:smt003 ah dat was ik zelf dus!

Maar ik zit wel in het miden van het land hoor, niet in het westen....

Even mijn mening: werk van een voorganger zwart maken is not done, gewoon niet netjes, tenzij het aantoonbaar prutswerk is, dan heb ik er weer wat minder moeite mee. Je moet die nieuwe patient namelijk wel (kunnen) uitleggen waarom dat hoge of ""hoge"" (zit verschil tussen, is namelijk relatief..) bedrag onderaan het behandelplan/offerte staat.
En dan moet je wel uit kunnen leggen waarom die wortelkanaalbehandeling over moet, waarom die kroon die net door de vorige tandarts na losgekomen te zijn na 15 jaar trouwe dienst beter niet teruggeplaatst had kunnen worden maar een nieuwe kroon toch echt nodig is.. (de caries zit er namelijk nog gewoon onder, en de kanaalbehandeling die in de kies gedaan is kan ook echt de toets der kritiek niet doorstaan, zeker niet wanneer het als basis voor een nieuwe kroon moet gaan dienen), waarom de eerste kennismaking met elkaar gepaard moest gaan met de start van een wortelkanaalbehandeling omdat de oude tandarts een bult vuil had laten zitten onder zijn...jawel...6 maanden geleden gelegde occlusale vulling die eigenlijk toch wat groter had moeten uitvallen (waar ie waarschijnlijk geen tijd voor had..)

Ik vind het best zo`n patient in te schrijven, maar dan wel onder de voorwaarde dat alle ellende (wat de oorzaak/reden daarvoor ook is, ellende blijft ellende..) opgeruimd gaat worden! oftewel een mond die aan mijn maatstaven voldoet, en niet aan de maatstaven van de voorgaande tandarts die niet alleen naar mijn normen, maar echt ook niet naar de algemeen aanvaarde normen de lat wel erg laag had liggen. en dan kom je dus aan een initiele behandeling van 1000,- en over de komende 2 jaar te spreiden vervolg van nog eens 2000,= (dus 1000,= per jaar).

Bovenstaande is dus een echt geval, net binnengekomen in de praktijk... Betreffende patient reisde overigens minimaal 3 x per jaar 200km (retour) naar zijn tandarts die hij in zijn vorige woonplaats aangehouden had (dossier van minmaal 15 jaar historie..), omdat ie in de veronderstelling verkeerde daar in goede handen te zijn... totdat hem met pijnklacht min of meer de toegang ontzegd werd, want die pijnklacht zou wel ontstoken tandvlees zijn, want hij moest toch echt beter gaan poetsen ... bel over een week maar terug als het niet beter is met poetsen en spoelen.. En die pijnklacht bleek dus een heuse ontstoken zenuw...door het vuil onder die redelijk nieuwe kleine vulling, wat nu dus een kanaalbehndeling geworden is met een eigenlijk onnodig grote vulling.

Dus voordat ik conclusies uit uw verwijt naar de nieuwe tandarts ga trekken, zou er inzage in uw behandeldossier van de oude tandarts moeten zijn, evenals dat van de nieuwe tandarts, en het behandelplan getoetst moeten worden aan de algemeen aanvaarde normen over een minimaal peil van mondgezondheid wat men na jarenlang onderhoud door wie dan ook mag verwachten. En een tandarts mag mi een patient weigeren in te schrijven als hij in de komende tijd veel ellende voorziet, maar de patient geeft aan niet mee te willen werken aan het voorkomen van die ellende.

Dus wilt u weten wie er gelijk heeft is een second opinion misschien een idee.
vr, 03/23/2007 - 18:04 Permalink
Sylvi@

Hmm, zal pogen wat begrip op te brengen voor het schijnbaar nieuwe beleid van de moderne hedendaagse tandarts...

(snap niet meer hoe mijn opa met al zijn tanden zo oud is geworden zonder deze nieuwe methoden :wink: )

Maar het is en blijft mijn mond!!! :smt018


Ik laat me door de huisarts ook niet een pre behandeling opleggen die me (financieel, mentaal ) niet past.

Blijft een apart deel van de gezondheids zorg. :cry:
vr, 03/23/2007 - 18:34 Permalink
Spiegeltje

Ik kan me voorstellen dat het schrikken is als je ineens bij een nieuwe tandarts geconfrontreerd wordt met een behandelplan dat flink in de papieren loopt, vooral als je denkt altijd goed te zijn behandeld door de oude ("lieve, ouderwetse") tandarts. Was die niet goed dan? Ben ik zo stom geweest daar niks van gemerkt te hebben? En al die anderen dan die bij hem al jaren "met tevredenheid" onder behandeling waren?

Dat komt echter vaker voor. "Don't shoot the messenger'. Veel patienten zijn dan, na een eerste teleurstelling, opgelucht dat het gebit eindelijk eens een keer grondig wordt aangepakt. Het komt echt niet vaak voor dat de tandarts - uit eigen belang - u dure behandelingen voorstelt.

Maar mijn vraag is wel: is dat behandelplan met u besproken en was daarbij ook ruimte voor (minder kostbare) alternatieven? Of was daar geen rekening mee gehouden en was meer sprake van slikken of stikken. Dat is niet goed.

Toch is er een ondergrens aan wat een tandarts nog aan behandelingen kan aanbieden. Het moet wel medisch verantwoord blijven De tandarts kan daar ook op worden aangesproken.

U schrijft terecht dat u baas in eigen mond bent, maar dat is niet hetzelfde als kunnen bepalen dat een tandarts u onder het niveau wat in het vakgebied geldt zou moeten behandelen.

Wat u is overkomen is - denk ik tenminste - typisch een gevolg van miscommunicatie tussen u en uw tandarts. Zowel de tandarts als de patient hebben hierin vaak een aandeel.
vr, 03/23/2007 - 19:34 Permalink
mecánico para …

U bent nogal van de "ik beslis zelf" methode. Maar als u een behandelovereenkomst aangaat.........met zijn tweetjes dus tandarts en patient, dan moet je het eens zijn over de randvoorwaarden.

Als u dat niet wilt, prima. Dan zoekt u toch gewoon een tandarst die wel met uw ideetjes in zee kan en wil gaan. Wat u wil is de tandarts vertellen hoe hij/zij u moet behandelen. En de inbreng van de tandarts is ondergeschikt.

Als behandelaar zou ik dan zeggen, ik vind het verstandig dat en dat te doen, want anders loopt u een aantal mogelijk niet door u te onverziene risico's. Wilt u dat dan niet, dan is de kans op verlies van regie door mij (de behandelaar) in gevaar en daar wil ik niet in mee gaan. Dit dus allemaal in het eerste consult!
Dus ofwel u heeft een vertrouwen in de voorgestelde behandeling, en weet dan misschien dat de voorganger wat achterstallig werk heeft laten liggen. (uw probleem overigens, niet het mijne nog!)
En vertrouwen in mij als nieuwe behandelaar, want wederzijds vertrouwen dat is de basis voor een succesvolle behandelovereenkomst.

Wilt u dat niet, prima, maar u kunt mij niet dwingen mee te gaan in uw ideetjes over hoe IK mijn werk zou moeten doen. Zo eenvoudig ligt het.

En dan denken dat ik zou denken in termen van voor u 10 anderen is meer zoals u uzelf geplaatst ziet in de situatie. Misschien denkt iemand wel helemaal niets en wil gewoon zijn eigen niveau van zorg handhaven. Zo denk ik tenminste.

Overigens is de vergelijking naar de huisarts wat apart want die heeft weinig met eventueel werk van zijn voorganger te maken. Maar zal u zeker adviseren te stoppen met roken als u dat zou doen, meer te bewegen als u dat niet zou doen en regelmatig te eten en goed te kauwen als u dat niet doet.
Kunt u zeggen, dat bepaal ik zelf, dan zegt die dokter, jazeker, maar dat wil niet zeggen dat dat slim is. En daar is de kous dan mee af. Heeft dus nix met de vorige huisarts maar enkel met u te maken.
vr, 03/23/2007 - 19:41 Permalink
Sylvi@

"U bent nogal van de "ik beslis zelf" methode. Maar als u een behandelovereenkomst aangaat.........met zijn tweetjes dus tandarts en patient, dan moet je het eens zijn over de randvoorwaarden. "


Daar zijn we niet eens aan toe gekomen...een tandarts die zich bij de take in al gedraagd als onze lieve heer..nee dank je wel dus.


Gelukkig lees ik hier meer, begin een en ander te begrijpen, maar blijf er bij dat mijn lichaam mijn tempeltje is en omdat meneer de tandarts dat anders ziet ik als patient eigenlijk geen keus heb dan me te schikken daaraan. Vreemd heel vreemd.

Goed, de basis met de "hudige"tand arts is slecht en beginnen met een schone lei is schierlijk onmogelijk in deze tijd lijkt het wel.

Verder betreur ik het dat ik voor mijn gevoel door de mensen hier (geen patienten) in mijn idee, weer aangevallen wordt......

De uitspraak van "voor u 10 anderen" is een geciteerde uit eerder genoemd topic en niet een van mijzelf, geeft wel aan hoe wij ons na vandaag voelen.
vr, 03/23/2007 - 20:17 Permalink
vV

De uitspraak van "voor u 10 anderen" is een geciteerde uit eerder genoemd topic en niet een van mijzelf, geeft wel aan hoe wij ons na vandaag voelen.
_________________


ja geciteerd... maar helaas tevens behoorlijk uit zijn verband gerukt!! wat ik u overigens erg kwalijk neem...

want waar ging mijn betoog over:!
Helder en duidleijk. De patient verwacht bij problemen snel geholpen te worden, ik verwacht ook iets namelijk dat ik kan vaststellen of bewerkstelligen dat het risico op onverwachte problemen zo klein mogelijk gehouden wordt. Niet alleen in het belang van de patient zelf (die in dit geval dat belang blijkbaar niet zo groot acht) maar ook in het belang van mijn andere patienten (geen verstoring van het programma door onverwachtte klachten bij anderen) en van mijzelf. En dat zijn belangen die ik ook hoog acht...


Dat u mijn visie ( en die van anderen ) niet onderschrijft is duidelijk. Maar dat betekent nog niet dat U degene bent die gelijk heeft.. ik wil overigens ook niet beweren dat ik gelijk heb, maar het is wel MIJN toko, net als u hierboven stelt dat het uw lichaam is! en over mijn toko beslis ik zelf.

Als patient en ik het niet eens zijn over de te volgen weg.. dan is er toch maar 1 keuze? namelijk dat de patient een tandarts zoekt waar die weg wel dezelfde is.. (of een praktijk die zich er niet druk om maakt dat er misschien ook al is het eigen keus van patient een mond naar de filistijnen gaat, het dagprogramma ten koste van andere patienten regelmatig overhoop gaat vanwege onverwachte (of liever: wel te voorspellen pijnklachten op altijd voor iedereen een ongelegen moment, maar waarvan patient wel wil dat het snel verholpen wordt..). Want ik ga ten bate van die ene patient waarmee ik niet op lijn lig niet mijn overtuiging en beroepsvisie overboord zetten. Dan degradeer ik mij tot hetzelfde niveau als die tandarts waarvan ik hierboven een casus beschreef..en ligt herhaling of afglijden van mijn normen om de hoek.
vr, 03/23/2007 - 20:46 Permalink
mecánico para …


Verder betreur ik het dat ik voor mijn gevoel door de mensen hier (geen patienten) in mijn idee, weer aangevallen wordt......

De uitspraak van "voor u 10 anderen" is een geciteerde uit eerder genoemd topic en niet een van mijzelf, geeft wel aan hoe wij ons na vandaag voelen.


Misschien ten overvloede, ik geef u de kaders waarin mensen in de zorg met elkaar om kunnen gaan. En waar ik me graag aan wil houden. Dat heeft u ook gedaan. Dat die twee meningen niet helemaal overeen komen mag u zien als een "aanval".........dan denk ik, dat is dan wel uw probleem wat u ook zelf veroorzaakt.
U praat wederom over "ik mag beslissen over mijn lichaam enz.". Daar is niets mis mee, maar respecteer dan ook dat degene waar u de eventuele zorg wil ook een mens met bijbehorende ethiek is.
Daar dwars doorheen stappen is net zo lomp als een tandarts die u alleen als patient wil als u een volledig onnodig dure behandeling aankletst terwijl er legio alternatieven zijn.

Een rondje saneren of puinruimen met een wortelkanaalbehandeling hier, een aantal vullingen een kies eruit en zorg voor het tandvlees is gewoon duur. En nu gaat u de oude tandarts bij wijze van spreken verdedigen en degene die de ellende moet opknappen aanvallen. En dat ook nog met een attitude van "ik bepaal lekker zelf".......dat is de wereld op zijn kop! En met zo'n houding mag u wat mij betreft bij iedereen in de stoel stappen als het maar niet de mijne is.

it takes two to tango. en als u niet kan leiden mag u volgen. maar het ziet er pas leuk uit als beiden zich kunnen uiten in het geheel.
vr, 03/23/2007 - 20:52 Permalink
karamel

De uitspraak van "voor u 10 anderen" is een geciteerde uit eerder genoemd topic en niet een van mijzelf, geeft wel aan hoe wij ons na vandaag voelen.

ik voel mij eerlijk gezegd niet zo hoor..
als ik TA was zou ik je toch ook niet graag in de stoel hebben hoor..
als je de hulp opzoekt van een TA aanvaard dan ook wat hij zegt/voorsteld..
ik ga er zelf altijd vanuit dat hij wel weet wat hij doet.. dat hij zijn "vak" écht wel kent hoor..
vr, 03/23/2007 - 21:00 Permalink
Spiegeltje

Ik ga er zelf altijd vanuit dat hij wel weet wat hij doet.. dat hij zijn "vak" écht wel kent hoor..


Dat doe ik ook altijd, maar helaas blijkt soms wel eens het tegendeel. Er zijn natuurlijk altijd 'zwakke broeders', dat is zo op elk vakgebied de medische wereld niet uitgezonderd. Lees de recente rapporten van de Inspectie voor de Gezondheidszorg er maar eens op na. Beetje off topic maar wel smullen :)

N.B. Vaak blijkt slechte communicatie de oorzaak van niet functioneren van een team maar soms gaat het ook simpelweg om structurele onbekwaamheid, leidend tot significant hogere operatiesterfte en veel meer complicaties..
vr, 03/23/2007 - 21:11 Permalink
karamel

ben denk ik nog nooit "slecht" of "bedrogen" uitgekomen zo verder ben ik een heel makkelijk patiëntje dat nooit tegenspreekt :lol: en gewoon met alles akkoord gaat :wink:
vr, 03/23/2007 - 21:19 Permalink
Spiegeltje

Ik ben ook een makkelijke voor de tandarts. Volg altijd het advies op maar wil er wel altijd 'even over praten'. Maar dat vindt de tandarts juist leuk. Ik heb dan ook wel een goeie vind ik :D
vr, 03/23/2007 - 21:47 Permalink
femm

Ik ben ook ooit eens van tandarts gewisseld en ging van 2 gaatjes en daarna een jaar niets gehad op controles naar in 1 keer zeven bij een ander..
Ook een leuk plaatje voor een student met de kleinste beurs mogelijk en tijdelijk werkloos..
Maar je kan en mag de nieuwe tandarts daar de schuld niet van geven. Ik heb gewoon aangegeven dat ik het erg duur vond (in mijn situatie kan het niet vergelijken met kronen natuurlijk maar dik 100 euro op een beurs van onder de 100 is veel)

Maar heb je al eens gedacht om ergens dan een second opinion aan te vragen als je het echt zo niet vertrouwd?? kijk ik ben leek, dus als de tandarts zegt dat dat niet kan in deze situatie, dan moet je het idee maar weer vergeten..

Maar wat als die tandarts wel gelijk heeft.. ja dat is balen.. maar kan je dan niet beter je houding iets minder aanvallend maken en samen met een tandarts gaan nadenken over hoe het dan opgelost kan worden.. hoe je de betalingen misschien kan spreiden?? of je misschien eerst in overleg de allerbelangrijkste dingen kan doen zodat je kan sparen voor de dingen die een paar maanden langer zouden kunnen wachten??

Ik kan je garanderen dat deze aanvallende houding niets helpt.. Praten dat helpt.. tuurlijk ben je teleurgesteld. Maar ga het gesprek aan.. Boos zijn leid niet tot een oplossing..praten wel...Dus misschien als de ergste schrik en woede weg is een afspraak maken (zonder controle) om er over te praten.. of schrijf een brief waarin je uitlegt waarom je er moeite mee hebt, maar laat die brief wel even door iemand lezen zodat hij niet te aanvallend overkomt. Geef gewoon aan waarom je er moeite mee hebt ipv maar te blijven roepen dat je er moeite mee hebt..Dan pas komt er gesprek
za, 03/24/2007 - 09:35 Permalink
Lieneke

, maar blijf er bij dat mijn lichaam mijn tempeltje is en omdat meneer de tandarts dat anders ziet ik als patient eigenlijk geen keus heb dan me te schikken daaraan.


Behandel en bescherm het dan ook als een tempeltje en laat het behandelen als een tempeltje door een tandarts waarmee je samen kan werken. Klikt het niet? Gewoon een ander zoeken.
za, 03/24/2007 - 09:55 Permalink
Sylvi@

Was in eerste instantie mijn insteek: een andere zoeken, met een beetje hulp (van hier).


Helaas ben ik niet de enige die enigzins moeite heeft met deze tandarts (praktijk).
Een gesprek is er geweest, maar de hele gang van zaken in deze praktijk...ook de manier waarop een van de kids met zijn beugel geholpen wordt blijft ongemakkelijk. (dat heeft slechts met de 'plattegrond' van de praktijk te maken, maar toch, hij gaat met tegenzin...dat kan niet fijn zijn).
Wij zitten dus bij de voor ons verkeerde praktijk en gaan vol goede moed op zoek naar een andere...desnoods op wat km afstand.


Zal me eens op de verwijzingen hier storten, dan kan er wat mij betreft een slotje op.



(volgens mijn vader hoef ik niet met de hele wereld door 1 deur te kunnen :D , 1 tandarts is genoeg :wink: )
za, 03/24/2007 - 12:23 Permalink
vV

(volgens mijn vader hoef ik niet met de hele wereld door 1 deur te kunnen


klopt... de tandarts hoeft ook niet met alle potentiele patienten door 1 deur te kunnen, wel met de blijvers overigens.
Goede communicatie van 2 kanten is hierbij essentieel. En misschien is uw nieuwe tandarts niet zo heel bedreven in wat medici een ""slecht nieuws gesprek"" noemen, en is het ietwat bot gebracht.

Dus doe gewoon eens een nieuwe poging tot open communicatie. Overigens: wat anderen over een praktijk vertellen boeit mij niet zo, is altijd uit 2e hand, de andere kant van het verhaal ontbreekt en en het is makkelijk iemand zwart te maken wanneer ie er zelf niet bij is...
Misschien zijn het wel mensen die de deur gewezen zijn omdat ze herhaaldelijk afspraken niet nakomen...Maar dat zullen ze er nooit bij vertellen.

En dat uw kind met tegenzin gaat... is niet zo gek, de meeste kinderen gaan met tegenzin zeker wanneer er iets moet gebeuren. Wat de plattogrond van een praktijk ermee te maken heeft snap ik overigens niet. ROuting in een praktijk is belangriojk, maar wordt zeker bij een bestaand pand altijd beperkt door de plaats van buitenmuren en dragende binnenmuren..

Trouwens: als er midden in een orthodontische behandeling op initiatief blijkbaar van de behandelaar gestopt gaat worden zal hij wel zorg moeten dragen dat de behandeling zonder consequenties voor de patient elders voortgezet kan worden. En als er een lopende behandeling bij uw kind is, houdt dit tevens lijkt mij in dat u al langer in de praktijk ingeschreven staat, toch?? Want dat doe je niet in 2 weken. Hoe lang bent u bij deze praktijk ingeschreven, staat nergens in uw postings namelijk? Wel had u het erover dat het gelijk het intakegesprek betrof. En deze 2 kan ik niet met elkaar rijmen, vanwege gebrek aan info waarschijnlijk.

En ik ben overigens nog in afwachting, u weet wel waarvan...
dan kan er wat mij betreft een slotje op.
lijkt mij iets om af te handelen voordat dat slotje er komt.
za, 03/24/2007 - 12:31 Permalink
vV

En ik ben overigens nog in afwachting, u weet wel waarvan...Quote:
dan kan er wat mij betreft een slotje op.
lijkt mij iets om af te handelen voordat dat slotje er komt.


Sylvi@ is vandaag helaas nog erg stil.

zou wel prettig zijn als hierop wel gereageerd wordt op redelijke termijn.
za, 03/24/2007 - 20:07 Permalink
mecánico para …

Ik eigenlijk helemaal niet. als je bijval verwacht en dat gevoelsmatig niet krijgt is het doorgaans no-show meer.
za, 03/24/2007 - 20:28 Permalink
vV

doorgaans no-show meer.


helaas wel... jammer toch dat iemand niet het fatsoen op kan brengen even sorry te zeggen..in dit geval voor het uit het verband halen van mijn teksten.

Ik moet wel zeggen dat als iemand op deze manier in de praktijk met mij of mijn mensen omgaat het ook een situatie wordt van no-show...maar dan op mijn initiatief...
zo, 03/25/2007 - 10:59 Permalink
mecánico para …

doorgaans no-show meer.


helaas wel... jammer toch dat iemand niet het fatsoen op kan brengen even sorry te zeggen..in dit geval voor het uit het verband halen van mijn teksten.
.


doorgaans wekt een slachtoffer-rol slechts naar 1 kant, dus vV.....jammer, maar helaas
:smt004
zo, 03/25/2007 - 15:50 Permalink
vV

je meent het! misschien toch maar weer eens de boeken in... Staat in de laatste NT net een leuk stukje over mensen met een narcistische persoonlijkheid. Aanrader!

(daaruit blijkt ook dat wij (met name ik :wink: ) dit geheel verkeerd hebben aangepakt..!)
zo, 03/25/2007 - 16:15 Permalink
mecánico para …

Feit dat iemand een bepaalde persoonlijkheid heeft wil nog niet zeggen dat je daarin mee hoeft te gaan. Zeker als je niets anders wil dan alleen je eigen maatstaven handhaven.
Dat ze je daarna een eikeltje vinden is toch niet zo erg.

Als je daadwerkelijk wilde helpen was het een ander verhaal, maar de vraag is of dat haalbare kaart is.
Overigens is het eerder een vorm van neurotische beheersdrang en dwangmatig gedrag dan narcisme, maar dit terzijde.
zo, 03/25/2007 - 18:18 Permalink
vV

ah we gaan (zijn eigenlijk al..) op de psychologische tour.. :smt003

Of ik alles wil weten: nee...gezien het gebrek aan verder commentaar door vragensteller (of eigenlijk: plaatster van een stelling..)
weet ik wel genoeg. :(

En welke emotie: voornamelijk teleurstelling daarover...dat er mensen zijn die bij zoiets in eenrichtingsverkeer blijven denken.. :smt005

Maar ja die emotie heb je ook wel eens bij patienten waar je je tovh een keer in vergist blijkt te hebben toch?? :smt006
zo, 03/25/2007 - 19:23 Permalink