Wil ik eigenlijk nog wel??

Author:
karamel
Posted:
di, 01/16/2007 - 20:41
Hoi,
ik ben 21jaar en zit dus ook met verschrikkelijke angst..
ik vraag mezelf eigenlijk af of ik nog wel WIL naar de ta gaan..
Ik heb een erg zwak gebit... mijn oude ta zat me altijd helemaal af te kraken etc.. en te zeggen dat ik niet poetste terwijl ik minstens 2x per dag poetste :( en altijd had ik wel wat met mijn tanden :o 2dagen voor ik naar de ta moest kon ik niet meer slapen, huilde gewoon, was chagrijnig...
Angst? Dat had volgens hem elke patient tegenwoordig en was volgens hem (en ook volgens mijn moeder) grote aanstellerij...
Ik ben ondertussen van mijn 17 niet meer geweest 4jaar dus al niet meer.. en ik weet nog steeds niet wat ik ga doen.. mijn tanden zien er eigenlijk zelfs niet eens heel erg uit.. dus waarom zou ik dan gaan?
Dit spookt dag en nacht door mijn hoofd.. maar ik wil niet geloven dat het MOET..
Ben ook bang om mijn zelfcontrole te verliezen aangezien ik vroeger de tandarts eens een klap verkocht heb.. hij zei dat ik er niets van ging voelen.. maar toch deed het pijn...
Sorry dit moest ik even kwijt..
:smt006 Lien
Moon

whahaha! Leuke beloftes maak jij!
Helemaal niet erg. Morgen is het valentijnsdag, de dag van de liefde en dan kan hij niet anders dan heeeel lief voor je zijn :)
Heel veel succes morgen!
di, 02/13/2007 - 18:12 Permalink
karamel

Hoi,
ik ben dus geweest vandaag. En het is tegengevallen. ik moest vandaag wel alleen gaan omdat mijn vriendin niet meekon, en omdat ik niet durfde wou ik weggaan maar net op die moment kwam de tandarts de wachtkamer binnen :o hij had dus gezien dat ik weg wou gaan :oops:
omdat ik echt niet wou heeft hij vandaag gewoon alle tandsteen verwijdert en volgende week gaat hij gaatjes vullen :oops: te beginnen met 1 natuurlijk :smt002
:smt006 Lien
wo, 02/14/2007 - 16:30 Permalink
scaredycat

Het is juist NIET tegengevallen; JE BENT GEWEEST!!!

Hartstikke goed juist! OK, dat je wilde opstappen is wat
minder, maar je hebt het nu wel even in je eentje gedaan!

Vast veel sterkte weer volgende week!
wo, 02/14/2007 - 18:25 Permalink
karamel

ik moet zo weer gaan :(
om 13.30 moet ik er zijn :-?
Als het niet tegenvalt ga ik straks nog een leuke wandeling maken met mijn paard :D
.. Nu ben ik weer zooo zenuwachtig :(
En mijn vriendin kon niet mee want ze ligt in bed met griep dus moet ik weer alleen gaan :(

xxLien
wo, 02/21/2007 - 12:15 Permalink
karamel

Hoi hoi :D
het is heel goed meegevallen :D
Ik was wel wat bang voor de verdoving maar hij had gezegd dat ik niets zou voelen en dat was niet gelogen :D (hij had wel met voorverdoving gedaan) dus hij heeft vandaag al 1 gaatje geboord :D
En volgende week woensdag mag ik terug en ik hoop dan 2 gaatjes te kunnen laten boren :)

xxLientje
wo, 02/21/2007 - 23:05 Permalink
takkie

Wat goed van je!!! Ik was dinsdag alleen voor het eerst maar het viel mee. Met verdoving ging het allemaal goed. Succes volgende week :smt006
do, 02/22/2007 - 10:35 Permalink
karamel

Dankje :D
Ik was nu al voor de 2de keer alleen :wink:
maar het viel best mee dus misschien dat ik gewoon volgende keer weer alleen ga :P
do, 02/22/2007 - 12:41 Permalink
Moon

:D hee wat super om te lezen dat je nu zelfs alleen gaat :D
Ik weet nog van mezelf hoe groot die overwinning was! Top hoor! Vind je een mega kanjer!!!! :smt008
do, 02/22/2007 - 14:27 Permalink
karamel

Ik ben zelf ook rustiger denk ik als ik alleen ga.. het feit dat er minder mensen bijzitten stelt me denk ik op een of andere manier een beetje geruster.. en natuurlijk ook dat ik een goede TA heb :D
vr, 02/23/2007 - 00:00 Permalink
karamel

er is sinds gisteren (ben er met opgestaan) een klein/groot probleempje.. ben opgestaan met een bultje op mijn tandvlees dat mijn tand al een beetje heeft losgeduwd en pijn doet..
nu heeft iemand gezegd dat ik daarvoor waarschijnlijk een wkb moet ondergaan :o :(
dus ik weet nog niet of ik woensdag ga.. Ik zit nu al te trillen.. het idee alleen al.. :cry:
vr, 02/23/2007 - 20:26 Permalink
karamel

Maandag kan ik terecht bij de TA ivm dat bultje aangezien die tand steeds losser en losser komt te staan..
Waarom kan de TA me toch altijd overtuigen te komen? :lol:
:wink: Lien
za, 02/24/2007 - 10:47 Permalink
Moon

Whhahaha! Omdat ze daarvoor allerlei workshops over krijgen tijdens de opleiding. Ze krijgen workshop "hoe versta ik mijn patiënt met hun mond open" en "hoe een patiënt overtuigen te komen"

Succes maandag!
za, 02/24/2007 - 10:56 Permalink
karamel

Verschrikkelijk, gewoon verschrikkelijk...
nooit meer, écht nooit meer...
ik had toen ik belde voor een afspraak gezegd wat het probleem was en gevraagd: Ik moet hier toch geen wkb voor hé? nou, hij wist het niet zo maar hij had gezegd als er een wkb nodig is dan is het best dat we die maandag meteen doen heb er dan genoeg tijd voor, en dan ben je er vanaf ;) ja natuurlijk stemde ik meteen toe..
iets meer dan een uurtje heb ik er gezeten.. omdat ik vooraf nog veel vragen had ;)
Het was erg pijnlijk.. maar dat was zijn schuld niet.. hij kan er niets aan veranderen dat mijn grootste angst de prik is.. hij had al 2 keer verdoofd maar ik had nog steeds pijn.. natuurlijk wou hij mij wel extra verdoven maar ik kon het niet aan om NOG eens die naald in mijn mond te hebben.. :roll: dus dan maar wat pijn geleden.. en met veel tranen erdoor gekomen.. de reden dat het een beetje lang duurde was omdat ik zo'n 5 keer heb gevraagd om heel even te stoppen :oops: (gewoon hand opgestoken) In de namiddag moest ik normaal gezien wel werken maar ik heb me ziek gemeld.... heb nog steeds heel veel pijn.. maar dit.. dit wil ik nooit meer...
ma, 02/26/2007 - 16:46 Permalink
karamel

Mijn tandvlees voel eigenlijk precies dik aan.. vreemd..
ohja morgen hoef ik niet ;)
ik moet volgende week maandag en vrijdag telkens 2tanden laten boren en dan moet ik daarna nog 1 keer terug om nog een tand en dan moest hij ook nog iets anders doen: sealen ofzoiets.. en dan zit het er dus voor even op :) ach, wat zal ik blij zijn dan..
di, 02/27/2007 - 16:36 Permalink
karamel

:smt121 Vandaag weer geweest..
nog méér: het viel zelfs super goed mee :D
heb 2tanden laten boren en de verdoving werkte meteen :smt045
We hebben het ook nog gehad over mijn wkb van vorige week..
vrijdag mag ik terug ;)
:smt006 Lien
ma, 03/05/2007 - 17:08 Permalink
Lijster

Heej Karamel,

Wat goed dat je nu al zegt vrijdag MAG ik weer... Volgens mij is het dan makkelijker om jezelf er toe aan te zetten ook echt te gaan. Verder vind ik het heel knap dat je nu al een aantal keer helemaal alleen bent geweest...zover ben ik nog niet, mijn vriend moet nog steeds mee, al laat ik hem nu wel in wachtkamer zitten.

Veel succes vrijdag!
:smt006
wo, 03/07/2007 - 13:49 Permalink
karamel

heb vandaag een nieuwe vulling gekregen omdat die dat hij er maandag had in gedaan eruit was ;)
viel wel een beetje mee..
vrijdag weer..

Lien
wo, 03/07/2007 - 20:50 Permalink
karamel

vandaag laatste gaatje gevuld.. 8)
zonder verdoving.. het was geen diep én ik had echt geen zin in die naald in mijn mond dus dan maar zonder en heb er gewoon niéts van gevoeld :D
ben nu wel erg blij want het zit er zo goed als op voor mij moet alleen nog de 23ste teruggaan omdat hij enkele tanden gaat sealen of wat het ook mocht zijn..
ben zo blij.. en vooral mijn tandarts dankbaar voor het geduld dat hij met me heeft gehad en dat hij me steeds weer wist te overtuigen etc..

:smt006 Lientje
vr, 03/09/2007 - 17:34 Permalink
karamel

vandaag ging ik naar mijn ouders toe..
en ja hoor :D
mijn moeder zag dat ik naar de TA was geweest :D
doet wel goed hoor als mensen dat zeggen :P
(ja, een van mijn voortanden zag er een beetje euhm.. verwaarloosd uit om het mooi te zeggen ;))
do, 03/15/2007 - 17:36 Permalink
karamel

omdat ik vrijdag niet kan had ik gisteren mijn afspraak afgebeld, en de TA wou meteen een nieuwe vastleggen en ik koos er dus voor om vandaag te komen..
mijn vriendje had vandaag vrij dus was zo lief om met me mee te gaan :D toen we in de wachtkamer zaten had hij me zo hard aan het lachen gebracht dat ik helemaal betraande ogen had :lol: dus toen ik bij de TA binnen mocht dacht hij natuurlijk dat ik heel erg bang was voor de behandeling :lol: naja, terwijl ik in de stoel lag waren de TA en mijn vriend heel de tijd aan het grappen, ik kwam haast niet meer bij :lol: de behandeling zelf viel ook heel goed mee hij heeft enkele tanden geseald..
voor mij zit het er dus weer op voor een half jaartje :D
en mijn vriend trakteerd me morgenavond op een etentje omdat ik dit heb gedaan :D :D
di, 03/20/2007 - 20:27 Permalink