.

Author:
sandragerr
Posted:
ma, 03/05/2007 - 15:09
.
de digitale tandarts

Het is niet zo dat het Crownless Bridge Work niks is, maar het is een systeem wat niet heel veel wordt toegepast en ervaring (daarmee) vereist van de behandelend tandarts.
Ik weet dat bij de universiteit van Nijmegen veel onderzoek naar dat systeem wordt gedaan, mogelijk dat ze u daar verder kunnen helpen.
Zie ook het UDA systeem: http://www.tandarts.nl/phpBB/viewtopic.php?t=95&

Als ik een uitdagende implantologie patient behandel dan kies ik vaak eerst voor een botopbouw, wat tegenwoordig nog maar zelden uit de kin of de heup hoeft te komen, maar een mengsel van een botsubstituut/donorbot met eigen bot uit de regio van de verstandskies is meestal voldoende. Vervolgens kan rustig 4 tot 6 maanden afgewacht worden, waarna het implantaat geplaatst kan worden en indien er toch nog wat tekort aan bot is, zal het aanvullen met een botsubstituut over het algemeen voldoende.

Door op deze manier te temporiseren en 1 wonder tegelijk te verrichten is de voorspelbaarheid groot en kunnen teleurstellingen zoals bij uw eerste operatie vermeden worden.

Met vriendelijke groet.
ma, 03/05/2007 - 17:44 Permalink
BJN

De ruimtes kunnen ook met een beugel worden dichtgeschoven. Dat duurt ± 18 maanden. Zeker als de bovenvoortanden scheef staan ook een leuke oplossing. Dan geen gedoe met bot-opbouwen en vervangen van kroon/brugwerk. Maar het is niet voor iedereen een oplossing omdat de tijdsduur te lang gevonden wordt.
ma, 03/05/2007 - 18:33 Permalink