bloed tijdens poetsen

Author:
excel
Posted:
do, 02/22/2007 - 17:37
Hoe komt het dat ik elke keer bloed tijdens het tanden poetsen? Ik heb een goede tandenborstel genaamd Aquafresh en ik druk ook niet te hard.
Spiegeltje

Je hebt het juiste forumonderdeel al te pakken dus ik denk dat je zelf wel weet in welke richting je het moet zoeken :)

Je hebt tandvleesontsteking. Dat komt waarschijnlijk omdat je poetstechniek nog niet goed genoeg is. Veel mensen weten ook nog niet dat je ook goed tussen de tanden (interdentaal) moet reinigen met een goede tandenstoker of speciale mini-borsteltjes (interdentale borstels of ragers) in verschillende maten. Een normale tandenborstel komt daar niet voldoende bij.

De praktijk leert dat goed poetsen met een elektrische tandenborstel wat makkelijker is dan met een gewone.

Je moet er ook wel minimaal 2 minuten over doen per keer en 2 x per dag poetsen. Of anders één keer per dag héél grondig.

Kijk hier maar eens: https://www.tandarts.nl/mondzorg/preventie/tandenpoetsen

Als het met goed poetsen en interdentaal reinigen niet vanzelf weggaat binnen 1 tot 2 weken zou je eens een afspraak kunnen maken bij een mondhygiëniste (al of niet via je tandarts). Die kan je voordoen hoe het moet.

Eventueel kan zij ook kijken of er meer aan de hand is dan een oppervlakkige tandvleesontsteking.
do, 02/22/2007 - 17:50 Permalink