Tandarts 'dreigt' met uitschrijving

Author:
Lecram
Posted:
ma, 01/29/2007 - 19:42
Wij zijn als gezin (man, vrouw, 4 kids) ingeschreven bij de plaatselijke tandarts. Mijn vrouw en kinderen gaan regelmatig daar naartoe en hebben zo nu en dan wat.

Nu heb ik zelf een zeer goed gebit. Het laatste gaatje is zo'n 24 jaar geleden gevuld. Daarna is een enkele keer tandsteen verwijderd. Zo'n 12 jaar geleden ben ik daarom voor het laatst bij de tandarts geweest. Nu hebben wij zo'n 3 jaar geleden ons in laten schrijven bij de huidige tandarts. Deze 'dreigt' mij uit te schrijven omdat ik niet op controle kom. Zij zeggen mij niet te willen helpen als ik plotseling last krijg.
Nu laat ik mij (en velen met mij) me zelf ook niet ieder jaar controleren door de huisarts. Die helpt mij ook gewoon als ik ineens last krijg van een lichamelijke kwaal.

Ik vind het daarom grote onzin dat de tandarts mij niet meer wil helpen als ik toch ergens last van zou krijgen. Ik vraag me zelfs af of hij/zij dat juridisch kan hard maken. Ik heb toch alle recht om ingeschreven te staan bij een tandarts? En als ik niet op controle kom, kan de tandarts iemand anders helpen?
Spiegeltje

Het onderwerp is al vaker op dit forum aan bod geweest. Zie bijvoorbeeld:

http://www.tandarts.nl/phpBB/viewtopic.php?t=9810&highlight=uitschrijven

Misschien is het bij wijze van compromis mogelijk om - vanwege je sterke gebit - minder vaak op controle te komen dan de gebruikelijke 6 of 12 maanden?

Als ik je bericht goed lees ben je al een hele tijd niet op controle geweest. Dan vraag ik me toch af hoe je zo zeker weet dat je gebit in prima staat is. Dat is niet alleen een kwestie van zichtbare gaatjes.
ma, 01/29/2007 - 20:55 Permalink
vV

wij geven bij inschrijving een praktijkfolder mee waar onder meer in staat dat de patient zich aan de praktijkregels moet conformeren. 1 van die regels is minimaal 1x per jaar op controle te komen, en de minimaal noodzakelijke behandelingen te laten uitvoeren.

Komt ie niet krijgt ie een brief met het verzoek binnen 2 weken kontakt op te nemen voor het maken van een afspraak. Wordt daar ook niet op gereageerd krijgt ie een brief dat ie wordt uitgeschreven tenzij er binnen 2 weken alsnog een afspraak gemaakt wordt voor de controle.

Helder en duidleijk. De patient verwacht bij problemen snel geholpen te worden, ik verwacht ook iets namelijk dat ik kan vaststellen of bewerkstelligen dat het risico op onverwachte problemen zo klein mogelijk gehouden wordt. Niet alleen in het belang van de patient zelf (die in dit geval dat belang blijkbaar niet zo groot acht) maar ook in het belang van mijn andere patienten (geen verstoring van het programma door onverwachtte klachten bij anderen) en van mijzelf. En dat zijn belangen die ik ook hoog acht...
ma, 01/29/2007 - 21:43 Permalink
mecánico para …

Jazeker. maarrrrrrrrrr: stel di eman heeft echt nooit iets, je kijkt geen caries, geen pockets, geen slijtage geen ellende.........lekker over 2 jaar terug komen, of 3. De kans dat iemand zo weinig heeft en houdt is miniem. En if so, kijk je toch effe.

de kans dat Harry de Carieskweker die wel elk half jaar komt klachten heeft is net zo groot zo niet groter. Wat een angst om nix.

nb: ik zou wel willen weten wat zijn plannen zijn overigens, want als iemand zomaar 2,5 jaar niet komt stuur ik altijd een briefje met plekkie warm houden of weggeven?
ma, 01/29/2007 - 22:10 Permalink
Lecram

wij geven bij inschrijving een praktijkfolder mee waar onder meer in staat dat de patient zich aan de praktijkregels moet conformeren. 1 van die regels is minimaal 1x per jaar op controle te komen, en de minimaal noodzakelijke behandelingen te laten uitvoeren.

Komt ie niet krijgt ie een brief met het verzoek binnen 2 weken kontakt op te nemen voor het maken van een afspraak. Wordt daar ook niet op gereageerd krijgt ie een brief dat ie wordt uitgeschreven tenzij er binnen 2 weken alsnog een afspraak gemaakt wordt voor de controle.

Helder en duidleijk. De patient verwacht bij problemen snel geholpen te worden, ik verwacht ook iets namelijk dat ik kan vaststellen of bewerkstelligen dat het risico op onverwachte problemen zo klein mogelijk gehouden wordt. Niet alleen in het belang van de patient zelf (die in dit geval dat belang blijkbaar niet zo groot acht) maar ook in het belang van mijn andere patienten (geen verstoring van het programma door onverwachtte klachten bij anderen) en van mijzelf. En dat zijn belangen die ik ook hoog acht...


Ik vraag me met die regels af: in wiens belang is dit echt? Waarom stelt de huisarts niet een dergelijke eis? Als ik ieder jaar bij de huisarts op controle kom, wordt er wellicht tijdig een ernstige kwaal tijdig ontdekt die met beperkte middelen behandeld kan worden. Als ik niet op controle kom, wordt er toch ook niet gezegd dat ik bij een kwaal maar had moeten komen voor regelmatige controle? Het feit dat de tandarts zich hier zo druk over maakt, doet vermoeden dat hij er zelf belang bij heeft. Ik geloof er echt niets van dat hij zo begaan is met mijn belang.
ma, 01/29/2007 - 23:29 Permalink
vV

dat belang van uw tandarts zal niet op zichzelf gericht zijn maar zijn praktijkvoering. Voor u tenslotte nog steeds 10 anderen.. tenzij hij echt een lege stoel heeft en op de volgende dagen kan plannen in plaats van wat meestal het geval is over meerdere weken zelfs maanden.

Uw tandarts wil gewoon helderheid en duidelijkheid en wat zijn belangen betreft: zie mijn eerdere bijdrage.

U wilt helderheid van uw tandarts, dat wil hij ook van u. Vergeet niet dat nog maar 10 jaar geleden in ieder geval de ziekenfondsverzekerde verplicht was elke 6 maanden langs te komen om de sanering niet kwijt te raken.

Dat is nu allemaal veel ruimer.

In principe kan een controle periode van 12, 24 of voor mijn part 36 maanden ingepland worden. Maar dan wel na onderling overleg met de tandarts hierover. Dus ga dat gewoon doen zou ik zeggen. En vind het het niet verantwoord maar wilt u er zelf wel aan vasthouden twijfelt u blijkbaar aan de beweegredenen van uw tandarts en is het tijd een andere te zoeken. Maar wees naar die nieuwe dan wel gelijk duidelijk over uw wensen mbt de recall termijn.
di, 01/30/2007 - 08:20 Permalink
Holmes


Ik vraag me met die regels af: in wiens belang is dit echt? Waarom stelt de huisarts niet een dergelijke eis? Als ik ieder jaar bij de huisarts op controle kom, wordt er wellicht tijdig een ernstige kwaal tijdig ontdekt die met beperkte middelen behandeld kan worden. Als ik niet op controle kom, wordt er toch ook niet gezegd dat ik bij een kwaal maar had moeten komen voor regelmatige controle? Het feit dat de tandarts zich hier zo druk over maakt, doet vermoeden dat hij er zelf belang bij heeft. Ik geloof er echt niets van dat hij zo begaan is met mijn belang.


Een huisarts heeft er belang bij dat een verzekerde ingeschreven staat, aangezien hij per maand een honorariumtarief krijgt per ingeschreven verzekerde. Een huisarts zal dus zoveel mogelijk patiënten als u willen hebben. Niets hoeven doen en wel elke maand kunnen "cashen".

De tandarts daaentegen wordt per uitgevoerde behandeling betaald. Als hij een nieuwe patiënt niet kan inschrijven omdat hij aan zijn maximum capaciteit zit, dan kan ik me voorstellen dat hij liever heeft dat hij patiënten heeft die wel (half) jaarlijks langs komt.
di, 01/30/2007 - 12:03 Permalink
fleetstone

Een huisarts zal dus zoveel mogelijk patiënten als u willen hebben. Niets hoeven doen en wel elke maand kunnen "cashen".
Niet helemaal eerlijk Holmes. Een huisarts is op die manier iig verzekerd van een basis. Hij kan moeilijk gezonde mensen dwingen bij hem langs te komen, nietwaar? En als je hem nodig hebt dan vind je het fijn als hij er is. En daar krijgt hij dan nog wat bovenop, financieel bedoel ik.
De tandarts daaentegen wordt per uitgevoerde behandeling betaald. Als hij een nieuwe patiënt niet kan inschrijven omdat hij aan zijn maximum capaciteit zit, dan kan ik me voorstellen dat hij liever heeft dat hij patiënten heeft die wel (half) jaarlijks langs komt.
Nou dan moet ie Lecram eigenlijk niet willen. Bezet wél zijn pc maar verdient er niet aan. :smt003

Eén geval, zoals dat van Lecram, stelt de praktijk natuurlijk niet voor problemen.
Het wordt pas vervelend als héél veel patiënten zo zouden gaan handelen. Dan krijgt het werk in de praktijk iets onvoorspelbaars. Dat willen tandartsen niet. Door iedereen te verplichten tot een (jaarlijkse) controle, zodat hij weet wat voor ‘vlees hij in de kuip heeft’, probeert hij grip op de zaak te houden. En zodoende dient hij zijn eigen zaak en daarmee het belang van de patiënten.
di, 01/30/2007 - 14:00 Permalink
admin

Nou dreigen of spijkerhard doen is 2..vorig jaar belde ik voor een controle afspraak, krijg ik te horen dat wij niet meer gewenst waren.
Reden omdat wij de 6000 euro in 3 keer betaald hadden.
Oke ik moet zeggen, het was via een incasso die sneller was dan wij
konden regelen. Maar wij hebben het in 3 x betaald. Geef ik je te raden wat er op ons dossier stond? Dubieuse betalers :o
Oorlog aan de telefoon vorig jaar en de afgelopen dagen ben ik maar bezig met uitleggen..dat we toen met 2 huizen zaten en die ene gelukkig weg is, ik nu een top verzekering heb van 1900 euro per jaar. :-? :(
Toen weer Fa-med opgebeld, kon ik een verzoek doen om van die dubieuse stand af te komen, en ze vonden het vreemd dat die vorige tandarts het is even toelichte bij mijn nieuwe tandarts, daar zij mijn vorige tandarts alles hebben voorgeschoten en hebben betaald en dat hij dat niet had te doen.
Hoe dan ook, de schok zit er nu nog in, daar ik nu door dat ik vorig jaar was weggestuurd nu met een tandvlees ontsteking zit en 2 wiebelende kiezen, en aan de Amoxxiline/claviaalzuur al een week loop te spoelen met spoelmiddeltjes en nu de schrik er zo in zit..en haast niet kan praten er van. {Typen nog wel]
Hoe dan ook alles betaald een super tandarts verzekering en een telefoontje krijgen dat de vorige tandarts zegt bij ons moeilijk aan je geld te komen, ik voel mij vernederd en zo onterecht behandeld..en ik moet behandeld worden :cry:
Fa-med gaf toendertijd weer dat ik rechtstreeks die termijnen bij hun had kunnen voldoen, t'ja en dat wist ik toen niet. Praat ik nu over 2 jaar geleden ook nog is..betaal hoge premies bij iak verzekeringen en word doodleuk de laan uitgestuurd door mijn vorige tandarts :cry: :o
En maakt ons zwart bij de nieuwe tandarts die zegt ons ook niet te willen door wat hij had gezegt tegen hun! :roll: Persoonlijk vind ik dat de tandarts regelrecht zijn declaratie's bij iak had kunnen deponeren, en mij op de hoogte had moeten brengen wat de mogelijkheden waren..dus niet..!!!
Twijfel trek ik nu ook in het trekken van 2 kiezen 2 jaar geleden...die notabene geboord waren een jaar ervoor! :roll: Niks geen wortelkanaal behandeling, nee er uit ermee... Nou ik jankte alles bij elkaar.. :cry:
Nu ben ik al 4 kiezen door tandartsen kwijt. 1 x door een Tandarts in Asten [ook geboord] en 3 kiezen door zo een in schiedam..[ook geboord] :cry: En ik kwam voor een frame met 2 kiezen om alles netjes
te maken.. :roll: Nou ik moest toen 1 zenuw behandeling toen.
Staat die boven mij te boren..zegt naderhand ik kan er niks meer mee? :o [schiedam dus] En hier in valkenswaard 2 gevulde kiezen..? Kon niks ,meer mee zei die..
Maar het dubieuse komt nog, hij zegt geen foto en gegevens te hebben..[is dat wel waar? :roll: ]
Ik twijfel nu gelijk aan alles..en hoe kom ik achter de waarheid?
Ik ga maar weer poetsen :smt001 en spoelen met Kamille thee en weer zo'n joekel van een Amoxxiline pakken..

Dus tandartsen hier HELP :smt005 :roll:
wo, 01/31/2007 - 15:39 Permalink
mecánico para …

Het zijn wel altijd de anderen die het gedaan hebben he?

Ik ken dat traject van FaMed en als je problemen had met betalen moet je niet 13 weken wachten, maar bij de eerste nota aan de bel trekken. Sterker, als je voor 6k gaat verspijkeren mag je dat bij de behandelaar ook wel melden.

En dan kan je stampij maken, persoonlijk ga je een tikkeltje te makkelijk over de rug van een andermans portemonaie heen. De nota's worden inderdaad betaald, maar met dergelijke debiteuren gaan de kosten voor de tandarts voor AL zijn declaraties dus weldegelijk omhoog. En dan praat je over procenten, en dat is niet gering.

En dan net doen of je slachtoffer bent en alles in twijfel trekken vind ik op zijn zachtst gezegd een beetje een vereenvoudiging van de werkelijkheid. Sorry maar geen bijval....
wo, 01/31/2007 - 16:10 Permalink
admin

Wij hebben aan de bel getrokken hoor 2 jaar terug
en zo'n bedrag in 3 mnd tijd betalen is best veel.
En Nee de rekening zagen we naderhand pas.
Van mijzelf wist ik het ongeveer en van mijn man
was nog pittiger..de fout is..we wisten niet wie
of wat Fa-med was..eerst dacht ik reclame zeker.
Tot ik het open ging maken..schrok ik mij suf :oops:
Gelijk Fa-med gebeld, ja en toen kreeg ik te horen
dat ik het met hun regelrecht had kunnen regelen.

te laat dus.... :cry:

bijkomende kosten hebben wij ook betaald dank U :roll:

Maakt niet uit hoor wij hebben het betaald. :smt001
wo, 01/31/2007 - 16:20 Permalink
admin

Het zijn wel altijd de anderen die het gedaan hebben he?

Ik ken dat traject van FaMed en als je problemen had met betalen moet je niet 13 weken wachten, maar bij de eerste nota aan de bel trekken. Sterker, als je voor 6k gaat verspijkeren mag je dat bij de behandelaar ook wel melden.

En dan kan je stampij maken, persoonlijk ga je een tikkeltje te makkelijk over de rug van een andermans portemonaie heen. De nota's worden inderdaad betaald, maar met dergelijke debiteuren gaan de kosten voor de tandarts voor AL zijn declaraties dus weldegelijk omhoog. En dan praat je over procenten, en dat is niet gering.

En dan net doen of je slachtoffer bent en alles in twijfel trekken vind ik op zijn zachtst gezegd een beetje een vereenvoudiging van de werkelijkheid. Sorry maar geen bijval....


zeg is zelf..als jij alles in snel tempo hebt betaald binnen
3 maanden..en je krijgt een Nee omdat je zo snel was
hoe reageer jij dan???? :roll:

En ja ik ben slachtoffer van al deze misverstanden
en ook nog 4 kiezen kwijt door tandartsen.
:cry:
wo, 01/31/2007 - 16:25 Permalink
mecánico para …

Je wist niet dat de rekening 6000 euro (dat is 13500 gulden) was?
okee.......
...kan ik me niet zo snel iets bij voorstellen, dat kunt u zich dan ook wel voorstellen hoop ik.

en tja, de oorzaak van slechte kiezen........tiens tiens. Vraag het eens een andere tandenvriend hier. Gelet op de gemaakte kosten, is uw gebit niet je dat en die 4 zullen mogelijk ook geen schoonheidsprijs hebben gehad. Oorzaken ga ik hier niet naar gissen, maar u geloven op uw blauwe ogende dat de schuld van het probleem bij een behandelaar(s) ligt gaat me gewoon een stap te ver. Maar dat is slechts mijn 2 eurocent.
wo, 01/31/2007 - 16:38 Permalink
vV

En ja ik ben slachtoffer van al deze misverstanden


Tja welke misverstanden?? een rekening van Famed is voorzien op de achterzijde van de gedrukte betalingsvoorwaarden, betalingstermijn 1 maand. Daarna worden nog 2 herinneringen verstuurd waar geen schokkende gevolgen aan zitten.
Zeker bij zo`n bedrag gaat iemand toch even bellen voor het afspreken vann betalingsregeling, ipv niets te doen?

En het bedrag gaat niet bepaald om een controle of een consultje..

Het zou fijn zijn als mensen op deze aardkluit ook eens (eerst) bij zichzelf te rade gaan voordat men naar anderen gaat wijzen en verwijten gaat maken.

Overigens : een vetgedrukt lettertype is niet echt nodig, aan de ogen van de meeste van ons mankeert niet zoveel (niets wat niet met een bril of lenzen op te lossen is tenminste.)
wo, 01/31/2007 - 17:25 Permalink
Chris888

een rekening van Famed is voorzien op de achterzijde van de gedrukte betalingsvoorwaarden, betalingstermijn 1 maand.

Volgens mij was de envelop niet eens open gemaakt omdat ayla niet in de gaten had dat het een rekening betrof en het geen reclame was. Daar kan ik me wel een heel klein beetje iets bij voorstellen (heb ook wel eens gedacht: what the hack is DFA?), maar wel/niet openen van persoonlijke post is natuurlijk wel je eigen verantwoordelijkheid.
wo, 01/31/2007 - 17:38 Permalink
admin

Je wist niet dat de rekening 6000 euro (dat is 13500 gulden) was?
okee.......
...kan ik me niet zo snel iets bij voorstellen, dat kunt u zich dan ook wel voorstellen hoop ik.

en tja, de oorzaak van slechte kiezen........tiens tiens. Vraag het eens een andere tandenvriend hier. Gelet op de gemaakte kosten, is uw gebit niet je dat en die 4 zullen mogelijk ook geen schoonheidsprijs hebben gehad. Oorzaken ga ik hier niet naar gissen, maar u geloven op uw blauwe ogende dat de schuld van het probleem bij een behandelaar(s) ligt gaat me gewoon een stap te ver. Maar dat is slechts mijn 2 eurocent.


Kijk dat bedoel ik als je dit in 3 x betaald,
vind ik toch dat ik het netjes gedaan heb..inclusief de bijkomende
kosten. En dan als dubieuse betaler weg gezet te worden gaat wel
wat erg ver. Wat die man wilde is implantaten plaatsen.
En ach ja een implantaatje meer kan mevr toch wel betalen
zo kwam dit bij mij over..en ik maakte 1 hele grote fout
Naar een laser techneut te gaan..een goeie tandarts was stukken
goedkoper geweest. Ondertussen zit die tandarts niet eens meer
bij Fa-med..en maakte mij vanmorgen kachelzwart bij die nieuwe
tandarts..die spijkerhard zei..nou nee hoor we nemen jullie niet
als patient :o Ik wist niet wat ik hoorde, echt niet!!! :oops:

Trouwens mijn kiezen zagen er netjes uit, wel almogaam
en verder geen plekje te zien :smt003
wo, 01/31/2007 - 17:47 Permalink
admin

een rekening van Famed is voorzien op de achterzijde van de gedrukte betalingsvoorwaarden, betalingstermijn 1 maand.

Volgens mij was de envelop niet eens open gemaakt omdat ayla niet in de gaten had dat het een rekening betrof en het geen reclame was. Daar kan ik me wel een heel klein beetje iets bij voorstellen (heb ook wel eens gedacht: what the hack is DFA?), maar wel/niet openen van persoonlijke post is natuurlijk wel je eigen verantwoordelijkheid.


Chris ik zag het echt weer als reclame aan.
want who the Heck is Famed..weer zo'n bedelaar die voor geld
komt voor een 1 of ander goed doel..

Hier in Valkenswaard krijgen wij 10 to 12 kilo reclame binnen.
Wat zeg ik...zelfs uit Amerika..bedelbrieven.
Ik verwachtte nm de rekening van de bewuste tandarts.
Nou niet eentje, en als ik op Famed had moeten letten
nou reken maar ik wacht geen dag hoor

:o :smt001
wo, 01/31/2007 - 17:51 Permalink
admin

En ja ik ben slachtoffer van al deze misverstanden


Tja welke misverstanden?? een rekening van Famed is voorzien op de achterzijde van de gedrukte betalingsvoorwaarden, betalingstermijn 1 maand. Daarna worden nog 2 herinneringen verstuurd waar geen schokkende gevolgen aan zitten.
Zeker bij zo`n bedrag gaat iemand toch even bellen voor het afspreken vann betalingsregeling, ipv niets te doen?

En het bedrag gaat niet bepaald om een controle of een consultje..

Het zou fijn zijn als mensen op deze aardkluit ook eens (eerst) bij zichzelf te rade gaan voordat men naar anderen gaat wijzen en verwijten gaat maken.

Overigens : een vetgedrukt lettertype is niet echt nodig, aan de ogen van de meeste van ons mankeert niet zoveel (niets wat niet met een bril of lenzen op te lossen is tenminste.)


Nee want Famed gaf mij hier gelijk in, de tandarts had het moeten
zeggen waar de rekening van kwam..allicht dan had ik gelijk
en betaald en geregeld..die incasso eurootjes is putjes geld.
Oftw geld wat je zo in de put gooid..en daar ben ik juist fel
tegenstandster van... :smt002
wo, 01/31/2007 - 18:02 Permalink
fleetstone

Dan wordt het tijd dat je eens een uitgebreide brief schrijft naar de tandarts die jullie weigert aan te nemen en ‘m alles haarfijn uitlegt. Wellicht strijkt hij met de hand over zijn hart.
Overigens: patiënten zwart maken bij collega’s ?!?! Is not done !!
Enne ... mag die vogel weer naar huis? Jouw berichten vallen echt genoeg op.
wo, 01/31/2007 - 18:07 Permalink
admin

Dan wordt het tijd dat je eens een uitgebreide brief schrijft naar de tandarts die jullie weigert aan te nemen en ‘m alles haarfijn uitlegt. Wellicht strijkt hij met de hand over zijn hart.
Overigens: patiënten zwart maken bij collega’s ?!?! Is not done !!
Enne ... mag die vogel weer naar huis? Jouw berichten vallen echt genoeg op.


Nou ik had van de week alles eerlijk tegen die nieuwe tandarts
verteld, toen was er niks aan de hand en vanmorgen belde ze histirisch
naar hier op, ik kwam er niet eens meer tussen zo erg.. :o
Ze had even met mister Bigsmile gesproken, en die had gezegt
dat ze hier moeilijk aan haar geld kon komen. :x
Terwijl hij zelf geen euro miste aan ons, want hij werd van te voren
door Famed betaald namelijk, dat is wat Famed mij vertelde
vanmorgen. Nou ik viel hier haast van mijn stoel af!!! :o
En toen ik die tandarts BS belde zei ze mij spijkerhard
dat ze geen zaken meer deden met Famed..ook dat nog.
wo, 01/31/2007 - 18:43 Permalink
fleetstone

Beste ayla. Zou het kunnen zijn dat de boel dusdanig uit de hand is gelopen dat er voor jullie geen andere oplossing meer is dan een andere tandarts zoeken? Je hebt het tenslotte over 'oorlog aan de telefoon' gehad. Hoe fel moet die communicatie wel niet zijn geweest?

Wat je iig kunt doen is een brief naar Famed schrijven met het verzoek om eens alles netjes achter elkaar op papier te zetten, inclusief alle eventuele onderhandelingen met de (6000 euro)-tandarts. Bovendien wil je natuurlijk ook weten hoe het komt dat de tandarts, die kennelijk door Famed gewoon betaald is, negatieve informatie over jullie heeft kunnen doorspelen naar de nieuwe tandarts. Laat Famed dat maar eens uitleggen.

Probeer dit eens. En als er weer problemen zijn, start dan een nieuwe topic hierover, want deze topic ging eigenlijk over een andere reden van weigering.
wo, 01/31/2007 - 20:12 Permalink
admin

Beste ayla. Zou het kunnen zijn dat de boel dusdanig uit de hand is gelopen dat er voor jullie geen andere oplossing meer is dan een andere tandarts zoeken? Je hebt het tenslotte over 'oorlog aan de telefoon' gehad. Hoe fel moet die communicatie wel niet zijn geweest?

Wat je iig kunt doen is een brief naar Famed schrijven met het verzoek om eens alles netjes achter elkaar op papier te zetten, inclusief alle eventuele onderhandelingen met de (6000 euro)-tandarts. Bovendien wil je natuurlijk ook weten hoe het komt dat de tandarts, die kennelijk door Famed gewoon betaald is, negatieve informatie over jullie heeft kunnen doorspelen naar de nieuwe tandarts. Laat Famed dat maar eens uitleggen.

Probeer dit eens. En als er weer problemen zijn, start dan een nieuwe topic hierover, want deze topic ging eigenlijk over een andere reden van weigering.


Hoi Fleetstone,

Nou hij wil mijn foto's en gegevens niet geven, en ik verdenk hem
2 kiezen te hebben getrokken die makkelijk een wortelkanaal
behandeling hadden kunnen krijgen, en dat kun je namelijk
op de foto's zien..snappie...en dan valt die door de mand
en dan komen die implantaat kosten en geleden kosten voor
zijn rekening..email is al onderweg naar Famed hoor.
Gaat nog een brief achteraan :smt002
wo, 01/31/2007 - 22:00 Permalink
admin

Hij is verplicht om foto's en gegevens naar de nieuwe tandarts op te sturen.


Hoi Robinson,

Nou mooi niet inplaats van dat hebben ze ons zwart gemaakt
bij onze nieuwe tandarts, die vanmorgen histerisch tekeer ging
ik wist echt niet wat mij overkwam, ECHT NIET!! :o
Die te kennen gaf dat ze ons niet wilden. :cry:
wo, 01/31/2007 - 22:30 Permalink
mecánico para …

Hij is verplicht om foto's en gegevens naar de nieuwe tandarts op te sturen.


Hoi Robinson,

Nou mooi niet inplaats van dat hebben ze ons zwart gemaakt
bij onze nieuwe tandarts, die vanmorgen histerisch tekeer ging
ik wist echt niet wat mij overkwam, ECHT NIET!! :o
Die te kennen gaf dat ze ons niet wilden. :cry:


Was je er al eens geweest? In de praktijk in de stoel bedoel ik.
wo, 01/31/2007 - 22:43 Permalink
admin

Hij is verplicht om foto's en gegevens naar de nieuwe tandarts op te sturen.


Hoi Robinson,

Nou mooi niet inplaats van dat hebben ze ons zwart gemaakt
bij onze nieuwe tandarts, die vanmorgen histerisch tekeer ging
ik wist echt niet wat mij overkwam, ECHT NIET!! :o
Die te kennen gaf dat ze ons niet wilden. :cry:


Was je er al eens geweest? In de praktijk in de stoel bedoel ik.


Nee nog nooit, ik had net telefonisch met hun een afspraak
gemaakt en ik en mijn man konden maandag komen.
Ik ben juist heel openhartig geweest en vertelde alles.
Nou dat was geen probleem, tot vanmorgen de telefoon ging :o
wo, 01/31/2007 - 22:46 Permalink
admin

Dreig dan maar eens met een klacht via ANT of NMT.


Robinson wat houd dat in als ik vragen mag,
mijn man zit hier naast mij en dan stuur ik het hem door :smt002
wo, 01/31/2007 - 22:48 Permalink
admin

Dreig dan maar eens met een klacht via ANT of NMT.

Las het net..ik denk dat hij zich er niks van aantrekt
omdat hij ook een praktijk in België heeft dus net over de grens.
Maar de tandtechnieker die ik ken en gebitten en frame's maakt
zei toen al : ik heb die gast niet zo hoog..klopt niks van
wo, 01/31/2007 - 22:58 Permalink
robinson

In de buurt,maar gesloten voor lastige patiënten :smt003
Hebben al geruime tijd patiëntenstop.

OT:
Moet lid zijn van beroepsorganisatie met klacht-geschillencommissie.
Moet u dit ook laten weten wanneer u van plan bent een klacht in te dienen.
Dus schriftelijk( aangetekend) laten weten dat de gegevens naar uw nieuwe tandarts opgestuurd moeten worden,andersdient u een klacht in bij zijn beroepsorganisatie.
wo, 01/31/2007 - 22:58 Permalink
mecánico para …


Nee nog nooit, ik had net telefonisch met hun een afspraak
gemaakt en ik en mijn man konden maandag komen.
Ik ben juist heel openhartig geweest en vertelde alles.
Nou dat was geen probleem, tot vanmorgen de telefoon ging :o


Ik vind het nogal een vreemd verhaal. Ben jij overigens wel helemaal eerlijk en open geweest in je hele doen en laten. Kan me voorstellen dat het verhaal op geocity niet echt iets om vrienden mee te maken.
Wij zijn natuurlijk maar voo rde helft, in dit geval jouw helft, ingelicht.
wo, 01/31/2007 - 23:03 Permalink
admin


Nee nog nooit, ik had net telefonisch met hun een afspraak
gemaakt en ik en mijn man konden maandag komen.
Ik ben juist heel openhartig geweest en vertelde alles.
Nou dat was geen probleem, tot vanmorgen de telefoon ging :o


Ik vind het nogal een vreemd verhaal. Ben jij overigens wel helemaal eerlijk en open geweest in je hele doen en laten. Kan me voorstellen dat het verhaal op geocity niet echt iets om vrienden mee te maken.
Wij zijn natuurlijk maar voo rde helft, in dit geval jouw helft, ingelicht.

Ohw je bedoeld mijn Country site?
Nou die is zo eerlijk als het maar zijn kan!!
Maar met zingen betaal je zelfs online de tol.

Ongewild natuurlijk.
wo, 01/31/2007 - 23:16 Permalink
mecánico para …


Ohw je bedoeld mijn Country site?
Nou die is zo eerlijk als het maar zijn kan!!
Maar met zingen betaal je zelfs online de tol.

Ongewild natuurlijk.


Hoe bedoel je?
wo, 01/31/2007 - 23:20 Permalink
Holmes


Niet helemaal eerlijk Holmes. Een huisarts is op die manier iig verzekerd van een basis. Hij kan moeilijk gezonde mensen dwingen bij hem langs te komen, nietwaar? En als je hem nodig hebt dan vind je het fijn als hij er is. En daar krijgt hij dan nog wat bovenop, financieel bedoel ik.


De topic starter vraagt waarom een tandarts wel uitschrijft en een huisarts niet. Dan is mijn antwoord denk ik heel eerlijk. Een huisarts krijgt ook geld voor de patiënten die nooit komen. Hij zal wel gek zijn om die uit te schrijven. Hij hoeft ze ook zeker niet dwingen om langs te komen.
do, 02/01/2007 - 00:33 Permalink
Spiegeltje

De topic starter vraagt waarom een tandarts wel uitschrijft en een huisarts niet.

Een tandarts heeft te maken met gebitten die - helaas - niet zo goed bestand zijn tegen de moderne (westerse) levensstijl. De degeneratie is in de loop der jaren goed te zien en te volgen en de tandarts wil de schade zoveel mogelijk verhelpen (in wel in een zo vroeg mogelijk stadium). Dit wordt gefrustreerd als de patient die niet regelmatig op controle komt.

Dat geldt ook, maar doorgaans in mindere mate, voor de rest van het lichaam maar de schade is vaak niet zo goed te zien en te meten, en geeft vaak ook niet direct klachten. Voor een deel is het "normale" veroudering, althans dat wordt vaak door artsen gedacht. Vandaar dat de gemiddelde huisarts op dit punt niet zo 'lastig' is dan de tandarts :-).

De vraag is of je daar als patient wel blij om moet zijn.
do, 02/01/2007 - 01:10 Permalink
Lecram

Toch is het mij niet helemaal helder. Als ik geen tijd in beslag neem van de tandarts door niet te komen, waarom klaagt hij dan, hij heeft dan toch meer gelegenheid om anderen te helpen? Hij heeft het al heel druk, dan zit hij toch niet op mij te wachten? Waarom dan uitschrijven?

Stel dat ik over twee jaar een klacht krijg die hij in twee uur tijd kan verhelpen. Dan heb ik 14 jaar * 0,5 uur = 7 uur hem niet van andere klussen afgehouden.

Ik heb toch sterk de indruk dat het hem irriteert dat hij geen geld aan mij verdient. Ik zou geen andere reden weten waarom ik anders uit zijn kaartenbak moet verdwijnen. Alle rekeningen van ons gezin worden allemaal keurig betaald.
do, 02/01/2007 - 01:54 Permalink
admin

Voor alle goede orde's ik heb zelf mijn huisarts gebeld
2 dagen geleden wist ik niet beter of ik kon pas maandag
naar de tandarts. Maar met zo'n pijnlijke ontsteking nam
ik zelf liever geen risico's en de huisarts zei mij ook het
te laten zien..oeps dus raak en hij schreef en gaf mij gelijk
adviezen die de tandarts ook gegeven zou hebben.
Nu moet ik razendsnel een tandarts vinden voor
het weekend..hopelijk lukt mij dat ook.
Zo en nu effe tandjes poetsen :smt001 en spoelen :smt002

En naar mijn warme mandje :smt006

Truste allemaal en Robinson bedankt voor jou adviezen :smt006
do, 02/01/2007 - 02:05 Permalink
admin

Eerlijkheid on line loont niet?


Fleetstone uitzonderingen daargelaten hoor :smt002
Maar als je in de muziek zit en online kom je meer
gestoorden tegen dan je lief is.. :lol: :smt003
1 x zei er eentje of die even met mij kon chatten
op msn, nou ik was niet te beroerd hoor,en trouwens
mijn man zat naast mij, wat kon mij gebeuren...
Juist ja wat kon er gebeuren.. :smt003 :o
Zei die fan uit Australië of ik nog meer foto's had?
Wel hij vroeg of hij zichzelf mocht sturen..ach ja
dacht ik waarom niet ik deleted het straks wel..
Geef je te raden..hij stuurde foto's van zichzelf
in Hema onderbroek..in pose op bed.. :smt003 :smt005
Ik zei tegen mijn man moet je kijken.. :smt005 :smt005 :smt005
Ik lag blauw van de lach, en had het niet meer :smt003

Truste Tandarts lievertjes :smt001 :smt006
do, 02/01/2007 - 02:13 Permalink
admin

Zo en nu dan een positief bericht, na een gesprekje met
IAK verzekeringen blijkt dat mijn man ook voor 1900 euro
is verzekerd nu dat is dus 2 x 1900 euro= 3800 euro= F8.374.10 gld
Zo en dit geeft mij helemaal een happy gevoel :D :smt003 :smt001
En vanaf vandaag ga ik de eer is aan mezelf houden, Robinson
zette mij aan het denken.. :smt002
Zo en nu de rehabilitatie van Famed nog..en mijn dag kan
niet meer stuk :smt001 :smt008 music today for me
http://members.chello.nl/p.goolaerts/angel/m032.gif
do, 02/01/2007 - 12:35 Permalink
vV

ja dus 1900 voor u, 1900 voor uw man. Als er bij u 3800 werk nodig is betaalt u toch echt 1900 nog zelf.

Stel dat ik over twee jaar een klacht krijg die hij in twee uur tijd kan verhelpen. Dan heb ik 14 jaar * 0,5 uur = 7 uur hem niet van andere klussen afgehouden
dit is van de vragensteller, dus weer on topic.

Ik neem aan dat u op het moment dat u deze klachten krijgt ook een beetje vlot geholpen wilt worden..... De tijdsfactor voor behandeling op zich is het punt niet, maar de ruimte op de dag dat u belt met de dringende klachten...die u graag vlot verholpen wilt zien, en niet achteraan de rij sluiten over 6 of 8 weken. En daarom wil de tandarts graag zicht op uw gebit houden om onverwachte problemen te voorkomen.
do, 02/01/2007 - 12:55 Permalink
admin

ja dus 1900 voor u, 1900 voor uw man. Als er bij u 3800 werk nodig is betaalt u toch echt 1900 nog zelf.

Stel dat ik over twee jaar een klacht krijg die hij in twee uur tijd kan verhelpen. Dan heb ik 14 jaar * 0,5 uur = 7 uur hem niet van andere klussen afgehouden
dit is van de vragensteller, dus weer on topic.

Ik neem aan dat u op het moment dat u deze klachten krijgt ook een beetje vlot geholpen wilt worden..... De tijdsfactor voor behandeling op zich is het punt niet, maar de ruimte op de dag dat u belt met de dringende klachten...die u graag vlot verholpen wilt zien, en niet achteraan de rij sluiten over 6 of 8 weken. En daarom wil de tandarts graag zicht op uw gebit houden om onverwachte problemen te voorkomen.


Nee hoor zo erg is het niet, maar ik heb al een onderframe
en door Bigsmile kon ik die niet eens meer in, dus moet
bijgesteld worden..ik heb alleen een nieuw frame nodig
voor boven..met 3 kiezen that's all, en mijn man heeft
al een bovengebit..dus die moet alleen onder nagezien
worden..en misschien 1 frame of brug..geen idee want
ik ben geen tandarts uiteraard :smt002

ps en uiteraard zal er bij mij wel wat geboord moeten worden :roll:
do, 02/01/2007 - 13:07 Permalink
admin

Telefoon gaat net over..we hebben een tandarts in Veldhoven
die met de tandtechnieker hier in Valkenswaard samen werkt.
OK dan maar naar Veldhoven rijden, effe afwachten wat mijn
man hier van vind? :roll:
Maar dan is alles wel meteen geregeld:smt001
do, 02/01/2007 - 13:13 Permalink
vV

u bent erg met uzelf bezig geloof ik.. Maar is allemaal erg of-topic, heeft de vragensteller niets aan..

En wilt u ALSTUBLIEFT eens ophouden te posten in dat drammerige vette lettertype! nergens voor nodig.
do, 02/01/2007 - 13:25 Permalink
admin

ik zal het proberen met dit letter type..maar ik zie sávonds
dus echt niks..en die B staat er niet voor niets.. :(
En ik heb al een grotere resolutie met een enorm scherm.
maar de forum lettertjes blijven klein hier.

ps/ Mag ik vandaag nog blij zijn na gisteren??? :roll:
do, 02/01/2007 - 14:35 Permalink
fleetstone

ps/ Mag ik vandaag nog blij zijn na gisteren???

Best wel, maar dan start je vanaf NU een EIGEN topicje. Oké? Bedenk maar een hele leuke titel.
do, 02/01/2007 - 15:44 Permalink