Fluor M10 of M20

Author:
Holmes
Posted:
wo, 10/11/2006 - 13:12
Kan iemand mij het verschil uitleggen tussen de verschillende methoden van fluorbehandelingen M10 en M20.

Mijn dochter heeft onlangs een fluorbehandeling gehad. Zij kreeg daarbij 2 vormen, gevuld met fluorideapplicatie, tegelijkertijd in de mond. Op de rekening zie ik staan M10.

Als ik op de CTG lijst kijk zie ik staan dat bij M10 de onder- en bovenkaak afzonderlijk worden behandeld en bij de M20 de onder- en bovenkaak gelijktijdig.

Nu is het natuurlijk geen groot prijsverschil (€ 4,70) en wordt het wel vergoed door de basisverzekering, maar als ze dit bij iedereen doen dan maken vele kleinen wel 1 grote.
vV

hmm...""vroeger"" waren de omschrijvingen bij de codes duidelijker en ruimer toegelicht.

Volgens mij is het hoge tarief bedoelt voor applicatie met bv fluoride lak of gels (waarbij meer werk is en ook deels drooggelegd moet worden), waarbij er zeg maar actief geappliceerd wordt, en het lage tarief voor applicatie met met gel gevulde lepels.
wo, 10/11/2006 - 13:26 Permalink
Holmes

hmm...""vroeger"" waren de omschrijvingen bij de codes duidelijker en ruimer toegelicht.

Volgens mij is het hoge tarief bedoelt voor applicatie met bv fluoride lak of gels (waarbij meer werk is en ook deels drooggelegd moet worden), waarbij er zeg maar actief geappliceerd wordt, en het lage tarief voor applicatie met met gel gevulde lepels.


Mijn dochter kreeg 2 met een soort gel gevulde vormpjes die ze 2 minuten in haar mond moest houden. Als het wekkertje ging mocht ze ze uit doen. Is verder niets actiefs gedaan.
wo, 10/11/2006 - 13:35 Permalink