2 hoektanden staan naar achter en nu?

Author:
tandstra
Posted:
zo, 10/08/2006 - 09:41
De tanden naast mijn voortanden staat naar achteren, nu twijfel ik.
Laten zitten of niet. Zo niet, dan heb ik 2 keuzes.
Ze laten opvullen d.m.v. plaatjes (Facings?) of een kroon die over de huidige tand wordt geschoven.
Mijn dantarts koos voor de laatste omdat deze niet verkleuren.

Wie heeft er ervaring?
Geke

In ieder geval laten zitten, niet omdat de stand niet helemaal optimaal is, tanden eruit laten halen. Om dit te corrigeren is natuurlijk de best oplossing orthodontie, maar omdat dit niet bij je opties staat zal dit voor jou wel al bekeken zijn en niet een goede optie zijn. Verder kun je natuurlijk de stand corrigeren door opplakken van composiet op de tanden (is gewoon witte vulling), het voordeel van deze oplossing is dat het reversibel is en als het dus niet bevalt, kan het er gewoon weer afgehaald worden. Een facing is ook wel een goede oplossing, maar daar moet de tand wel iets voor beslepen worden. Vaak kunnen ze de kleur wel mooier krijgen dan met composiet, maar er zijn ook mensen die met composiet een heel mooi resultaat kunnen bereiken. Een kroon zou ik niet snel voorstellen, behalve als er al vullingen in de tanden zitten, want hiervoor moet er best veel van de tand afgeslepen worden.

Ik hoop dat je wat kunt met deze informatie, mocht je nog vragen hebben kun je het natuurlijk laten weten.

:smt006 Geke
zo, 10/08/2006 - 22:00 Permalink