de bibbers

Author:
saskia27
Posted:
wo, 08/02/2006 - 22:27
:( hhmmm morgen is het dan echt zo ver. de allereerste keer dat ik na 13 jaar voor het eerst weer de stoel in ga en dat er daadwerkelijk wat gaat gebeuren.
ik probeer er nu nog zo min mogelijk over na te denken, al lukt dat niet echt meer.
na vele gesprekken en een kennismaking met mijn nieuwe tandarts is het nu dan toch echt de bedoeling dat er wat gaat gebeuren. om half 2 moet ik er zijn maar ik wou nu op dit moment dat het al 3 uur was. dan was ik al weer thuis.
vanaf nu moet ik iedere week donderdagmiddag om half 2 daar zijn en heb ik een afspraak van een uur.
1 gerustelling is dat alles op mijn tempo gaat en op mijn manier, maar eerlijk...... zou ik niet weten hoe ik eraan moet beginnen.
ik hoop dat er iemand is die mij nog ff een hart onder de riem kan steken want geloof mij, ik kan het heel hard gebruiken op dit moment.
ik moest ff mijn ei kwijt hier en ik laat morgen wel weten hoe het me vergaan is.
ik hoop dat ik kan zeggen dat het me 100% is meegevallen
groetjes saskia
bange_mus

Hoi Saskia,

Dapper van je dat je nu toch de stap hebt gezet. De meesten hier kunnen meepraten over te lang niet naar de TA te zijn geweest, daardoor een verwaarloosd gebit en op een gegeven moment heel wat uurtjes in de stoel om alles te restaureren. Maar 1 ding staat vast. Nu je dit hebt gedaan, kun je straks weer oprecht lachen en daarnaast heel erg trots zijn op jezelf. EN vergeet niet: moedig zijn heeft niets te maken met heldhafitig, maar juist met het onder ogen durven zien van je angst en ondanks de angst toch doorzetten! Het gaat je vast lukken. Heel veel sterkte morgen! :smt006

groetjes bange mus
wo, 08/02/2006 - 22:31 Permalink
angstige patient

Saskia,

Ik vind het in elk geval enorm knap dat je de afspraak gemaakt hebt en dat je ervoor gaat. Je zegt al dat het in jouw tempo gaat en op jouw manier, dat kan helpen. Je staat er niet alleen voor, ook ik ben morgen aan de beurt (en ook net als jij de donderdag erop weer). Ik zal aan je denken. Je staat er niet alleen voor en ik vind het dapper dat je zo'n stap zet na nota bene 13 jaar!!

Ik wens je alle sterkte die je kan gebruiken; als het bij ons beide meevalt zouden we samen een feestje kunnen vieren.

Kop op en laat je hoofd niet hangen!
wo, 08/02/2006 - 22:36 Permalink
Isse

Wat vind ik dit ontzettend stoer van je!!! Echt ik hoop dat ik ooit net zo ver kan komen als jij!!! Maar ook voel ik je bibbers.

Ik wens je heel veel succes en sterkte morgen! Laat ff wat van je horen!

Isse
wo, 08/02/2006 - 22:36 Permalink
saskia27

dank jullie wel allemaal voor de fijne berichtjes.

ik ben nu inmiddels al sinds afgelopen oktober bezig met de tandarts maar dat waren alleen maar afspraken om te kijken wat er allemaal moet gebeuren en fotos maken en wachten tot de verzekering akkoord ging. loop bij het raboudziekenhuis in nijmegen bij het ctb. dus een angsttandarts. heb t nog een beetje gerekt maar nu is het dus zo ver.
iedereen zegt ook ik vind t zo stoer van je, maar zo stoer voel ik me op dit moment helemaal niet. ik ben 27 maar voel me net dat kleine meisje van 13 jaar terug wat zooo bang is dat ze alles en iedereen omverliep als het over de ta ging. heb vroeger alles al geprobeert voor de angst, een roesje algehele narcose maar niks hielp mij. ook nu had ik de optie algehele narcose maar ergens diep in mij kon ik nog relativeren dat als ik mezelf onde algehele narcose liet behandelen dat ik daarna nog niet wist hoe het daadwerkelijk was om door een tandarts behandelt te worden en heb er daarom om gekozen om het allemaal in de stoel te laten doen bij volle bewustzijn. als het dan nog niet gaat kan ik altijd nog onder narcosen das is ook als back-up aangevraagt bij de cz.
er moet heel veel gebeuren en een lange weg te gaan en ik zie er als een berg tegenop, maar ik hoop echt dat ik volgend jaar rond deze tijd weer een mooi gebit heb en dat ik mezelf een schouderklopje kan geven.

enne.... angestige patient, ik wens jou ook alle succes van de werled morgen, ik weet ook zeker dat ook jij t gaat redden en idd als we klaar zijn misschien kunnen we zeker wel een feessie bouwen.
wo, 08/02/2006 - 22:51 Permalink
angstige patient

Saskia,

Je staat er niet alleen voor!! We zullen aan je denken, enne van dat feestje: we zullen het onthouden!
wo, 08/02/2006 - 23:02 Permalink
saskia27

oke dan we onthouden het zeker, alleen denk ik dat jij sneller een mooi gebit hebt als ik, gezien het feit dat jij binnen een week al aan de bak kan en ik er bijna al een jaar over doe
wo, 08/02/2006 - 23:04 Permalink
angstige patient

Saskia,

Angst heeft niet per definitie iets te maken met de toestand van je gebit!

Ik heb me vaak schuldig gevoeld dat ik angst had met een redelijk goed gebit terwijl ik alle schrijnende gevallen hier op het forum las. Echter, er zijn mensen met een slecht gebit die alles durven en mensen met een goed gebit die niets durven. De laatste categorie komt vanzelf weer op het forum als mensen met een slecht gebit die niets durven.

Ik blijf het dapper vinden wat je doet, en al laat het feestje langer op zich wachten. Op het moment dat het zover is vieren we de overwinning op je angst!

Echt waar, ik zal morgen aan je denken!!
wo, 08/02/2006 - 23:13 Permalink
saskia27

oke dan ik denk ook aan jou hoe laat moet jij eigenlijk morgen?

enne, ff wat anders tussendoor, wat gaan we doen dan als we onze overwinning gaan vieren?
wo, 08/02/2006 - 23:17 Permalink
ibrilman

Hoi Saskia,

ik wil je HEEL VEEL SUCCES wensen morgen!
Ik weet hoe je je voelt. Ik dacht ook altijd: ik wou dat het zo en zo laat was, dan was ik er weer van af. Ik ben zelf 10 jaar niet naar de tandarts geweest en sinds december ben ik geregeld behandeld bij een angsttandarts. Echt, als de begeleiding en het begrip er is, dan kun je het echt aan. De motivatie is er echt, dat blijkt heel duidelijk uit je verhaal. En dat is misschien wel het belangrijkste. Zo ging dat bij mij ook. Vooral in het begin was ik doodsbang (vooral van tevoren) maar dan hield ik mezelf elke keer voor: straks als ik hier weer weg ben is mijn gebit weer iets schoner/gezonder als hiervoor. Straks zal ik weer trots op mezelf zijn. Het ging zo goed bij de angsttandarts dat ik sinds eind mei weer naar een reguliere tandarts ga! Ook dat gaat goed, voor mijn doen. Mijn nieuwe tandarts is superaardig, en houdt alles goed in de gaten of het nog wel gaat en ze houdt zich aan stoptekens en zo.
Echt, je zult morgen ZO trots op jezelf zijn dat je bent gegaan! Dan kan je dag niet meer stuk, geloof me. Ik had een jaar geleden nog niet durven dromen dat ik alweer zover zou zijn als nu. Tuurlijk, de angst is nog niet volledig weg maar ik durf al wel te stellen dat ik al zo'n 75% overwonnen heb! Ik durf weer gewoon te lachen... ik heb zo lang met die angst geleefd (terwijl ik al een angststoornis heb) dat ik dagelijks nog het gevoel heb dat ik weer een stukje van mijn leven terug krijg. Klinkt misschien gek maar ik kan zelfs 'genieten' van het gevoel van een schoongepoetste mond en een frisse smaak...
Ik denk aan je, het gaat je lukken! HEEL VEEL SUCCES!
Zet hem op!

Ingrid
wo, 08/02/2006 - 23:23 Permalink
saskia27

dank je ingrid.

fijn voor jou zeg dat het allemaal zo goed gaat met je tanden en dat je je er ook zo sterk bij voelt.
misschien denk je nu dat ik niet zo moet zeuren maar hoeveel mensen in mijn omgeving en hier al tegen mij hebben gezegt dat ik het kan, dat ik stoer ben en dat iedereen zo trots op me is, ik weet het niet. zelf voel ik het namelijk helemaal niet zo en dat is het frustrerende ervan
ik zie er zooo tegen op dat kan ik haast niet vertellen. zit nu van de ellende maar snel nog een zak kroepoek naar binnen te werken hahaha want misschien kan ik dat morgen niet, weet ik veel.
dank je voor je lieve woorden, jij bent ook stoer en ben zeker ook trots op jou
wo, 08/02/2006 - 23:30 Permalink
Moon

oke dan ik denk ook aan jou hoe laat moet jij eigenlijk morgen?

enne, ff wat anders tussendoor, wat gaan we doen dan als we onze overwinning gaan vieren?


Een gezellig feestje op het forum! Wij hebben ook wel zin in virituele taart en champagne omdat jullie bij de tandarts zijn geweest.. Ok ok, jullie mogen echte taart eten!!! :D

Saskia ik ben supertrots op je. Heb een kaarsje voor je aangestoken. Zal heeeeel hard aan je denken vanmiddag om 13.30.
Heeeeeeeel veeeeeeeel sterkte!!!!
do, 08/03/2006 - 09:02 Permalink
Elvia

Hoi Saskia,

Ik vind het ook zeker stoer van je dat je er wat aan gaat laten doen! Je voelt het nu nog niet, maar wacht maar totdat je vanmiddag weer buiten staat. Ik vind het al helemaal stoer dat je het eerst zonder narcose wilt proberen! Ik juich dat alleen maar toe, omdat je dan ook face-to-face met je angst staat. Dat is alleen maar beter voor volgende behandelingen. Laat wat van je horen hè vanmiddag, over hoe het ging.

Ik ben zelf gisteren geweest voor 1 gaatje laten vullen en controle. Mijn gebit is nu helemaal goed. Moet nog 2 verstandkiezen laten trekken met beide een klein gaatje, maar daar heeft geen haast bij.

Groetjes, Elvia (ex-angst patiënt)
do, 08/03/2006 - 10:01 Permalink
Moon

dank je moon. bbrr dit wachten is verschrikkelijk hpen dat de tijd wat snel gaat des te eerder ben ik weer thuis


Ja, maar je gaat toch ook niet braaf zitten wachten tot het 13.30 is??? Dan duurt het inderdaad heel lang. Geef je woonkamer een goede sopbeurt, ga een lekkere film kijken, ga winkelen... Kortom... doe gewoon de normale dingen en vergeet niet, ALLES KOMT GOED!!!!

Sterkte meid!!!

:smt006
do, 08/03/2006 - 10:06 Permalink
wijnboom

Heel veel succes vandaag. Ik heb 6 weken geleden de stap gezet om na 10 jaar weer de tandarts te bezoeken. Een fijne tandarts die de tijd voor me nam, mijn angst begreep en duidelijk vertelde wat er moest gaan gebeuren. Er viel na dit een last van me af en ik was trots op mezelf dat ik de stap gezet had. Ook jij zult dit gevoel straks hebben!

Groetjes,
Emjee
do, 08/03/2006 - 10:14 Permalink
saskia27

je hebt gelijk moon, iets doen wat de tijd een beetje verdrijft is niet verkeerd nee. zet zo lekker filmpie aan heb ff een boodschapje gedaan, en ik hou me maar vast aan de woorden alles komt goed!

wijnboom ook jij bedankt voor de lieve woorden ik hoop idd dat ik over een jaar kan zeggen dat ik trots ben dat ik hieraan begonnen ben
do, 08/03/2006 - 10:26 Permalink
saskia27

ppppffffttt ben weer thuis, ben helemaal kapot maar ik ben er wel geweest.
ik kwam binnen en ik kon door de spanning mijn tranen niet meer in bedwang houden. had er gewoon maagpijn van gekregen. eerst even een gesprekje gehad over hoe het nu met mij ging en met mijn pijn. ik vertelde dat ik de afgelopen 2 weken erg veel pijn had gehad en dat links en rechts onder mijn achterste kiezen er allebei uit zijn gevallen en toen wilde hij eerst even wat nieuwe fotos laten maken. dat heb ik laten doen en toen vroeg hij of ik in de stoel wilde gaan liggen en dat hij even met een spiegel en een haakje kon kijken. nou die spiegel dat vond ik nie erg maar dat haakje heb ik hem weg laten doen dat was me toch ff te veel.
toen dat gebeurt was kon ik weer overeind en hebben we besproken hoe we het het beste konden aan aan pakken en hij vond het wel een goed idee om eerst mijn tandsteen te verwijderen omdat ik dat heel veel heb, en dat moet eerst weg omdat mijn voortanden tot aan mijn kiezen allemaal onder en boven behouden kunnen worden, en aangezien dat ik op het moment even geen heftige pijnen heb kunnen we daarmee gaan beginnen. hij zei die kiezen komen later wel.
nou ik weer in die stoel en hij vertelde wat hij ging doen en hoe dat voelde, hij vertelde dat dat ook geen pijn ging doen maar dat ik wel een heftige druk op mijn tanden zou voelen. jeetje hij begint ik schrik me dood zeg. 1 tand tandsteen verwijdert!!!! maar toen was ik er voor vandaag ook echt klaar mee. nu moet ik volgende week donderdag om 13.30 weer terug en gaan we steeds opnieuw verder. ik kon het niet opbrengen om nog een tand te laten doen hoor en ik zag en zie het diep in mijn hart nog steeds een beetje als een teluerstelling maar mijn tandarts vond dat ik vooruit ging. hij zei ik ken mensen die zie ik hier al een half jaar iedere week en die gaan nu pas voor de 1e keer de stoel in en jij, jij wilde vorige keer nog niet in die stoel en nu ga je erin en ben je al verlost van 1 tand met veel tandsteen petje af.
nu denk ik ja ja makkelijk praten, als dit zo iedere keer gaat ben ik over een jaar nog niet klaar maar ik probeer het gewoon weer volgende week.
we hebben wel alvast een aanvraag gedaan om na het tandsteen en behoud van mijn voortanden de rest onder algehele narcose te doen, maar eigenlijk ben ik daar ook kei bang voor en zie ik dat ook niet zitten.
maar hij vertelde dat die aanvraag wel eens een half jaar kon duren voor die erdoor was bij cz en dan nog 9 maanden wachttijd in het ziekenhuis, hij zei misschien ben je al wel klaar dan en is het niet nodig, maar mocht je t nou echt niet aankunnen allemaal dan is die mogelijkheid om onder narcose te gaan er wel. maar het hoeft niet.
nou ik zie t wel allemaal, ik ga volgende week maar weer en mischien laat ik dan wel 2 tanden doen wie weet!!!
het deed in ieder geval geen pijn daar ben ik wel over verbaast als ik terug denk aan vroeger deed alles pijn. ben alleen wel wat geschrokken, maar hopelijk is dat volgende week ook wat minder
groetjesss
do, 08/03/2006 - 15:50 Permalink
Elvia

Wat goed van je zeg! Ook al is het "maar" 1 tand: de eerste stap heb je genomen en daar mag je best trots op zijn hoor. Je weet in ieder geval dat het geen pijn doet, dus zal je misschien de volgende keer het minder eng vinden. Ik wil ook graag een pluimpje geven voor je tandarts (heb begrepen dat het een "gewone" tandarts is?), vind het echt lief dat hij zo geduldig en aardig is :D

Groetjes, Elvia (ex-angst patiënt)
do, 08/03/2006 - 16:15 Permalink
saskia27

nee elvia, dit is geen gewone tandarts, dit is een angsttandarts aangesloten bij het cbt in het radboutziekenhuis in nijmegen, maar toch idd dat pluimpje heeft die beste man wel verdient
do, 08/03/2006 - 16:28 Permalink
angstige patient

Saskia,

Ook leef nog! Maak je geen zorgen dat je "maar" één tand hebt gedaan. Die ene tand was voor jou waarschijnlijk moeilijker dan voor veel andere mensen een compleet gebit! Een heleboel kleine stapjes maken samen ook één grote en ik hoop dat het de volgende keer weer een beetje gemakkelijker gaat.

Wees trots op jezelf, dit heb je toch maar mooi even gedaan!
do, 08/03/2006 - 17:05 Permalink
Moon

Heeej! Saskia!
Wat goed zeg. Wat nou, het was maar één tand. Het is EEN tand!!! Heel erg knap dat je dat hebt laten doen. Het is je eigen gevoel dat je "maar" één tand iets aan hebt laten doen. Het is een hele stap in de goede richting. En wat dan nog... al laat je elke week maar 1 tand doen zo wen je er wel heel langzaam aan. Misschien durf je over een paar behandelingen wel meer tanden aan. Elke stap in de goede richting is er één. Ik ben super trots op je dat je die stap hebt durven nemen!!!!
do, 08/03/2006 - 17:43 Permalink
saskia27

dank je moon en angstige patient!!! voor jullie lieve berichtjes.

zit nu ff midden in een enorme huilbui nu ik dit las over die ene tand.
ik weet ook wel dat dit al een hele goede stap in de goede richting is maar ik wou dat ik naar bed kon gaan en dat als ik wakker werd dat ik een puntgaaf gebit heb want dit kost me zo veel energie. het gaat erg lang duren vrees ik maar aan de andere kant heb ik het voor over. ik moet en ik zal van die angst af.
ben blij dat jullie me wat rede inpraten op deze manier want diep in mijn hart ben ik wel trots op wat ik heb laten doen vandaag, alleen t valt me allemaal zo zwaar
dank jullie wel xx sas
do, 08/03/2006 - 18:23 Permalink
Moon

Dat wil ik ook!!! Slapen en dan weer wakker worden met een puntgaaf gebit :D Maar helaas... dat gaat niet lukken. :( en nu kost het je allemaal nog heel veel energie, maar over een paar behandelingen gaat het je al makkelijker af, geloof me! Veel mensen op het forum zullen je verhaal herkennen van als bergen ertegenop zien en uiteindelijk wordt het makkelijker.
do, 08/03/2006 - 18:25 Permalink
angstige patient

Sas,

Kop op, jouw tijd komt ook nog wel. Ik voel me bijna schuldig als ik zie wat jij doormaakt terwijl het mij zo gemakkelijk (is ook niet helemaal waar) af is gegaan. Ik zou oprecht willen dat ik een klein beetje van de opluchting en het goede gevoel dat ik nu heb aan je over kon dragen. Echt waar, het heeft tijd nodig, maar het komt wel.

Zet em op en hou vol!!
do, 08/03/2006 - 18:59 Permalink
saskia27

dat hoop ik ook moon!!! dat het me iedere keer wat makkelijker zal vergaan. dat hoop ik echt.
in ieder geval bedankt voor je begrip en je lieve reacties xx
do, 08/03/2006 - 18:59 Permalink
saskia27

hey angstige patient, ik ga ook zeker door hoe dan ook, ben er aan begonnen nu ga ik het ook afmaken ook.

komt allemaal goed daar ga ik van uit!!

en ik ben oprecht blij voor jou dat het goed gaat met jou behandelingen echt waar. ben supertrots op je :wink:
do, 08/03/2006 - 19:12 Permalink
scaredycat

Hee Saskia, hartstikke goed joh!

Het is precies wat je TA al zei: vorige week wilde je
de stoel niet in en nu heb je zelfs al wat laten doen!

Hou vol, dan komt het helemaal goed!
vr, 08/04/2006 - 13:49 Permalink
Elvia

Hoi Saskia,

Natuurlijk kost het veel energie, maar geloof me als ik zeg: als alles achter de rug is, weet je pas precies hoeveel energie die angst kost! Je krijgt er een compleet nieuw leven voor terug, zonder dat je de hele dag aan de ta denkt!
Je bent al een reuzestap verder en je moet genieten van de euforie, omdat je die stap hebt aangedurft!

Groetjes, Elvia (ex-angst patiënt)
vr, 08/04/2006 - 20:53 Permalink
ibrilman

Hoi Saskia,

zal ik je eens wat vertellen wat er bij mij gebeurde bij de eerste behandeling bij de angsttandarts? Ze heeft tandsteen verwijderd ook van 1 TAND!!!! Zo zie je maar, je bent echt niet de enige. Daarna was ik thuis bekaf, het kost(te) me veel energie maar het is echt de moeite waard. Ben je nu niet enorm trots op jezelf?
Heb je ook msn trouwens? Als je vragen hebt of zo, gewoon doen hoor.

Ingrid
di, 08/08/2006 - 01:06 Permalink
saskia27

hallo ingrid.

jawel hoor nu er een paar dagen voorbij zijn ben ik ergens wel trots op mezelf hoor. dat was meer mijn eigen 1e reactie op het hele gebeuren, maar nu er wat tijd overheen is gegaan denk ik er idd anders over. bbrrr een week stelt ook niks voor want over 2 dagen moet ik alweer.
jazeker heb ik msn: saskiavdeijzen@hotmail.com dus voeg me maar toe als je wilt en hopenlijk tot snel

groetjes saskia
di, 08/08/2006 - 07:39 Permalink
angstige patient

Saskia,

Nog anderhalve dag :-? , probeer je niet te veel zorgen te maken. De eerste stap is gezet en dat is de moeilijkste.

Sterkte, zal aan je denken donderdag!

En dat feestje? Dat komt wel, neem alle tijd die je nodig hebt. Dan komt dat feestje vanzelf wel! :wink:
di, 08/08/2006 - 21:59 Permalink
saskia27

dank je wel.

nee probeer me ook niet te druk te maken doe mijn best, maar t valt niet mee.

:smt113 die hou je tegoed zeker weten
di, 08/08/2006 - 22:30 Permalink
saskia27

bah bah een week stelt niks meer voor.
morgen ben ik alweer aan de beurt om half 2 en zit er weer erg tegen aan te hikken terwijl ik weet dat er niet echt veel gaat gebeuren maar toch.
ik hoop dat ik me morgen wat beter voel als ik terug naar huis ga, dat ik er een beter gevoel over heb als de vorige keer maar ik weet t allemaal zo net nog niet.

ik laat wel weer weten hoe het is gegaan
groetjes saskia
do, 08/10/2006 - 00:22 Permalink
minique

Heel veel sterkte toegewenst, Saskia!

Ik zal duimen... (ik hoop maar dat mijn duimen niet in de knoop raken van al dat duimen vandaag :smt002 )

:smt006 Monique
do, 08/10/2006 - 07:44 Permalink
Moon

Ach! Saskia, ik had helemaal gemist dat jij ook moest vandaag!!!!
Minique heeft al heel lief voor jou en angstige patiënt een kaarsje aangestoken. Ik zal aan je denken!!!! Heeeeeeeel veeeeeeel sterkte!

:smt026
do, 08/10/2006 - 08:08 Permalink
saskia27

dank je wel allebei, en moon, je kunt ook niet alles onthuoden he dus geeft niks.

maar wel lief dat je aan me denkt.
dadelijk maar ff naar de stad met moeders en dan maar hopen dat t snel weer half 3 is dan ben ik alweer op weg naar huis

liefs saskia
do, 08/10/2006 - 08:59 Permalink
saskia27

:( nah daar ga ik dan maar weer.

heb vandaag nog ff aan de huisarts een middeltje gevraagd waar ik inwendig wat rustiger van word en heb propranolol gehad, ofzo iets maar ik kan nu nog niet echt zeggen dat ik er wat van merk terwijl ik het toch al ruim een uur geleden ingenomen heb.
we wachten t maar af
do, 08/10/2006 - 12:34 Permalink
saskia27

:D joehoe, ik heb t geflikt.

tis echt supergoed gegaan en voor me eigen gevoel beter als vorige week.
ik vertelde dat hij vorige week aan 1 tand aan de voorkant tandsteen had verwijderd met een soort van haakje maar dat was toch niet helemaal weg nog niet.
hij wilde daar dus mee verder gaan en ik vertelde dat ik dat gevoel met dat haakje als naar had ervaren omdat hij zon kracht moest zetten dat ik het idee had dat hij mij onder gebit eruit zou duwen.
ik heb hem gevraagt of ie niet een andere manier had om tandsteen te verwijderen en dat had hij wel, maar hji vertelde ook dat de meeste angstige patienten dat als naar ervaarden omdat hij dat een soort van haakje op een machientje moest zetten( weet niet hoe ie zon ding noemt?) en dat zou het tandsteen eraf trillen als het ware en dan moest hij zo'n soort afzuigslang er bij gebruiken omdat er water uit dat machientje kwam, hij heeft me laten zien en voelen op mijn hand wat dat inhield als hij het op die manier zou doen en ik besloot dus om het zo te proberen.
nou zeg, wat een verademing.
heb nu vandaag 2 tanden aan de binnen en buitenkant laten doen en t was dat hij het zelf genoeg vond voor vandaag anders had ie nog wel een tand mogen doen van mij.
oow ik ben echt zo blij dat tgoed ging, dat geeft me weer moed voor de volgende keer :D
do, 08/10/2006 - 15:37 Permalink
angstige patient

Saskia,

Voelt goed hè :wink:

Heel goed gedaan hoor. Superfijn om te horen dat het je zoveel moed geeft voor de volgende keer; hoef je je volgende week niet zo druk te maken als de afspraak dichterbij komt.

Hou vol en ga zo door!!
do, 08/10/2006 - 17:21 Permalink
angstige patient

Enne.... over die deal, inderdaad we helpen elkaar er wel door heen. Misschien dat Moon en Minique over een jaar wel de kaarjes op de taart aan willen steken :wink:
do, 08/10/2006 - 18:03 Permalink
minique

Wat over een jaar aansteken... Nu al hoor!!! :smt113
Jullie hebben het hartstikke goed gedaan, zijn hartstikke dapper geweest. Echt helemaal super!!!

:smt023 :smt038 :smt121 Monique
do, 08/10/2006 - 18:23 Permalink
Moon

Wauw! Saskia! Was niet thuis vandaag maar heb wel aan je gedacht hoor. Wat een superoverwinning! Ik ben mega trots!!!!
Heeeeeeel goed gedaan. (wanneer is je volgende afspraak???)
Kom maar op met die taart en dat feestje!!!! :D
do, 08/10/2006 - 21:31 Permalink
saskia27

hahaa mijn volgende afspraak is over 2 weken donderdag om 13.30 weer.
dus ik mag ff bijtanken.

en angstige patient, inderdaad moon en minique mogen zeker die overwinning mee vieren want die sleuren ons er toch maar weer iedere keer door heen.

nog ff een vraagje? als er tandsteen verwijderd is is dat dan ook normaal dat je er last van hebt met koud eten? is dat gewenning misschien?

groetjes saskia
vr, 08/11/2006 - 08:59 Permalink
Moon

ja, doordat de tandsteen van je tand/kies verwijderd is, kan het allemaal even extra gevoelig zijn. Dit neemt met een paar dagen weer af hoor. Niets om je zorgen over te maken!
vr, 08/11/2006 - 09:51 Permalink
saskia27

oke gelukkig, vond het al zo raar omdat ik daar nooit geen last van heb gehad. maar ben al heel blij dat ik weer 2 mooie tandjes heb dus dan is dit ook nog ff doorbijten maar komt dus ook wel goed
vr, 08/11/2006 - 13:13 Permalink
saskia27

:smt001 :smt001 :smt001 :smt001 :smt001

ik dnek dat ik paranoia aan t worden ben hihi.
heb ik eindelijk 2 mooie tandjes wil ik ze natuurlijk niet meer laten verslonzen dus ik poets er op los.
:D :D
zo, 08/13/2006 - 21:30 Permalink
bange_mus

Hey Saskia, hartstikke goed van je! En met alle kleine stapjes kom je er vanzelf. Ben zelf ook zo bezig, moest vandaag ook tandsteen laten verwijderen. Zag er als een berg tegenop, maar het viel me gelukkig mee, dus daar zal ik in de toekomst niet weer tegenop zien. En dat tandenpoetsen kan ik me voortellen. Ik heb zelf ook die neiging. Ik probeer hem toch maar een beetje in te dammen, heb ook een verstandskies laten trekken en ik kan me niet voorstellen dat zo vaak poetsen goed is voor de wond...

Maar kop op, het begin is er en er zal ook voor jou ooit een eind aan zitten! En dan is het inderdaad tijd voor een groot feest (nu eerst alle kleintjes, want elk TA bezoek is er wel 1 waard, ongeacht wat hij/zij doet)! Ik leef in ieder geval met je mee!

groetjes bange mus :smt006
ma, 08/14/2006 - 18:53 Permalink
saskia27

:D dank je bange mus.

goed om te horen dat bij jou de behandeling ook goed verloopt.
ik weet zeker dat t met ons allemaal nog wel eens goed gaat komen. misschien duurt het voor de 1 wat langer als de ander maar we komen er allemaal wel :D
ma, 08/14/2006 - 19:55 Permalink
Moon

Volgens mij mag je morgen weer he, Saskia???
Hoe laat moet je? Heel veel sterkte! En vergeet niet... elke stap vooruit is er één in de goede richting. Niemand die van je vraagt te rennen. Doe het allemaal maar in je eigen tempo!

Succes morgen! :smt006
wo, 08/23/2006 - 17:59 Permalink