geen geld toch tandarts.../veel pijn

Author:
Gretha
Posted:
zo, 05/28/2006 - 06:43
pff hele week al weer last van een mega ontsteking
er is nog wel veel meer mis met mn gebit, maar nu ontzettend last hiervan
zou t liefst alles in 1 x laten doen, onder narcose
keuze genoeg hiervoor tegenwoordig, daarna zou ik wel weer op controle durven bij een angsttandarts omdat er dan minder in 1x moet gebeuren...maar goed, dat is dus megaduur en ben omdat ik al 4 jaar niet naar tandarts geweest ben dus ook niet voor tandartskosten verzekerd...

dit omdat t toch allemaal niet vergoed wordt als je een jaar niet meer geweest bent

probleem is dus dat mn gebit slechter en slechter wordt en ik er behoorlijk depri van wordt dat ik er geen geld voor heb

ben al aan t zoeken of verstandskiezen laten verwijderen door kaakchirurg onder basis of tandarts verzekering valt, en in welke gevallen ze t onder narcose doen (bovenste 2 zijn beide bijna geheel afgebroken, onderste groeien horizontaal en ook al behoorlijk rot/deels afgebroken.....)
weet iemand dit? heb t ziekenhuis maar gemaild, aangezien ik geen tandarts heb ik t deze niet kan vragen...

weet iemand wat de mogelijkheden zijn als je zo bang bent maar als er toch echt wat aan je gebit gedaan moet worden, maar je verzekering vergoed dit niet/ik ben dus niet verzekerd
en zelf heb ik er echt geen geld voor

zal er vandaag al aan moeten geloven, pijn bij mn ontsteking is zo erg dat zelfs 2 ibuprofens rond 12 uur vannacht en weer 2 om 4 uur vannacht niet meer helpen
geen tandarts te bereiken zaterdagn8/zondagochtend, dus zit misselijk achter pc de tijd af te w88
ben doodsbenauwd, durf zelf niet te bellen, dus huisgenoten lekker wakker gehouden :(
wil eigenlijk nog niet naar tandarts, maar dit is niet vol te houden :(
om nog maar niet over de kosten te spreken
krijg mn vakantiegeld pas maandag/dinsdag op mn rekening, dus moet van mn laatste centjes naar tandarts, benieuwd wat we overhouden voor boodschappen :(
bah, waarom moet een tandarts zo duur zijn..
en waarom zo ontzettend eng....bah, heb er totaal geen zin in, maar zal moeten...de pijn is gewoon ondragelijk, maar de angst is zelfs nu nog bijna erger dan de pijn.....:(
Gretha

dank je!
dat gaat volgend jaar pas gebeuren, dan ben ik pas verzekerd
tot die tijd mag zij nog een noodvulling (van de wkb) vervangen voor de definitieve vulling en dan hopelijk verder niets dit jaar

of ja, eind dit jaar mn verstandskiezen en 1 naastliggende kies (helaas weet ik niet welke..stom stom stom..)bij de kaakchirurg ergens in november/december
wie weet moet ik dan ook nog naar ta, we zullen zien :p

maar thnx thnx!!
do, 07/06/2006 - 09:37 Permalink
Jenneke_20

Een vraagje en sorry als ik niet het hele forum heb door gelezen maar.. Enig idee of er een instantie is die in kosten helpt voor de tandarts als je geen verzekering hebt, of wat de kosten zijn voor het trekken van kiez/tand of het vullen ?? Ga nu al 3 maanden kapot van de pijn en zou graag naar tandarts willen maar kan het niet betalen en ook geen verzekering :(
di, 07/11/2006 - 19:49 Permalink
scaredycat

Hallo Jennneke,

Een precies bedrag is niet te noemen, aangezien er meerdere factoren spelen,
maar puur afgaande op de tarievenlijst is een "gewone"
extractie €18,70, maar bijv. een gecompliceerde kost €46,80.
Dat is excl. eventuele verdoving (€11,70) en een consult.

Vullen hangt af van hoeveel vlakken en welk materiaal,
daarover kan ik echt niets zinnigs zeggen.

Je kunt ook zelf zoeken op tarieven op tandarts.nl en op tandartsplein.nl
Hopelijk heb je hier wat aan. Blijf liever niet met je tandpijn rondlopen,
want dat is voor jou niet fijn en het kan volgens mij ook erger worden.

Het klinkt heel simpel, dat weet ik, maar als (voormalig) angsthaas durf ik dit nu toch wel te zeggen...
wo, 07/12/2006 - 00:49 Permalink
minique

Hoi Jenneke,

Heb je ook geen basisverzekering? De kaakchirurg wordt nl. vergoed vanuit de basisverzekering!

Anders misschien bij de gemeente proberen, vanuit de bijzondere bijstand?

:smt006 Monique
wo, 07/12/2006 - 07:05 Permalink
Holmes

Hallo Jennneke,

Een precies bedrag is niet te noemen, aangezien er meerdere factoren spelen,
maar puur afgaande op de tarievenlijst is een "gewone"
extractie €18,70, maar bijv. een gecompliceerde kost €46,80.
Dat is excl. eventuele verdoving (€11,70) en een consult.



Extracties zijn inclusief anesthesie (verdoving).
di, 07/18/2006 - 08:09 Permalink
scaredycat

Extracties zijn inclusief anesthesie (verdoving).

Is dat zo? Waarom dan apart op de prijslijst zetten
en maar 1 verdoving per twee elementen rekenen???
di, 07/18/2006 - 16:25 Permalink
Holmes

Extracties zijn inclusief anesthesie (verdoving).

Is dat zo? Waarom dan apart op de prijslijst zetten
en maar 1 verdoving per twee elementen rekenen???


Omdat een verdoving ook gebruikt kan worden bij een vulling.
De achterliggen gedachte is denk ik dat een extractie altijd dusdanig pijnlijk is dat er een verdoving moet plaatsvinden. Bij een vulling is dit niet altijd nodig en ligt dit ook aan de pijngrens van de patiënt. Zelf heb ik niet zo'n hoge pijngrens en gaat de spuit er in. :wink:
vr, 07/21/2006 - 15:20 Permalink
Gretha

pfff ondertussen alle rekeningen binnen
totale schade 630 euro..
stom stom stom dat ik niet verzekerd was, terwijl ik dat tot vorig jaar wel gewoon was
maar door de extra kosten voor de basisverzekering en omdat ik zo bang was dat ik toch niet ging, verzekering opgezegd..had ik dat nu maar niet gedaan
heb gelukkig betalingsregeling kunnen treffen, maar dat bedrag minder elke maand is ook niet echt ideaal...:S
za, 07/22/2006 - 18:23 Permalink
Moon

owww! Dat valt nog reuze mee hoor!!!
Maar wel vervelend. Fijn dat je een betalingsregeling hebt kunnen treffen met de tandarts. En nu blijven gaan he!!!!
(vanaf volgend jaar ben je weer verzekerd toch???)

Gretha, ik vind je dapper :smt023
za, 07/22/2006 - 18:26 Permalink
Gretha

valt nog mee?
er is "alleen maar" een wkb uitgevoerd, en 1 naastliggend gaatje gevuld..
maar totaal daarvoor 4x geweest

1e x wkb startbehandeling + gaatje ernaast gevuld zodat ontseking niet zou uitbreiden

2e x iets van abces of wat dan ook verwijderd, of tandhals schoongemaakt, weet ik t :p, had nog heel erg veel pijn na wkb, ondraaglijk, niet te stillen met ibuprofen400, dus antibiotica en zwaardere pijnstillers meegekregen

3e x noodvulling

4e x uiteindelijke vulling

rest van mn gebit moet dus nog gebeuren, maar dat kan ik echt niet betalen nu, betalingsregeling met ta ben ik ook superblij mee, hebben al genoeg financiele problemen doordat huisgenoot zn loon niet krijgt, doordat zn baas problemen heeft..:( dus mijn inkomen is hard nodig, hoe weinig t ook is
za, 07/22/2006 - 19:06 Permalink
scaredycat

Fijn dat je met je TA wat hebt kunnen regelen, €630 is een hoop geld,
maar ik kan je verzekeren dat je daar later geen spijt van zult krijgen...
Mijn totale restauratie was ruim 4x zo duur
en ik heb er nog geen minuut spijt van gehad...

BBalen dat je 4x hebt gemoeten; mijn dubbele WKB was
"maar" €400 en kon in twee zittingen gedaan worden...
Kleine kanttekening: ieder bezoek aan mijn TA kost me ook
nog een tank benzine à ±€50 en die vergoedt niemand...
Maar ook dat is het me waard...
zo, 07/23/2006 - 00:15 Permalink
Elvia

Het is het inderdaad waard Gretha! Het is veel geld, maar als ik het zo eens lees over je huisgenoot....moet jij daarvoor opdraaien? Zou jij je gebit niet laten verzorgen, omdat je bang bent dat je huisgenoot iets tekort komt? Gezondheid gaat bij mij boven alles, dus ook boven "een huisgenoot-z'n baas-die-problemen-heeft"....
Laat je straks gewoon verzekeren, het scheelt zoveel!

Groetjes, Elvia
zo, 07/23/2006 - 09:55 Permalink
Gretha

mn huisgenoot is dan niet de enige die iets te kort komt
als de huur niet betaald wordt, sta ik ook op straat
is geen studentenhuis met ieder eigen kamer, maar normaal rijtjeshuis

zonder boodschappen heb ik ook geen eten..

dus we hebben er alle 3 last van, niet alleen zij, zo werkt t helaas niet

daarbij was dit dus niet een complete renovatie van mn gebit, maar echt maar 1 ontsteking die verholpen is, en 1 naastliggend gaatje
de rest gebeurd hopelijk pas volgend jaar, als ik verzekerd ben
hiervan wordt dus totaal niets vergoed
volgend jaar laat ik me dus echt wel verzekeren, t gaat me om t bedrag wat ik nu maandelijks aan de tandarts betaal..!!
50 euro minder per maand is flink veel geld, ons gezamelijk inkomen is maar zo'n 1800 euro, met zn 3en, waarvan nu de helft wegvalt omdat zn baas problemen heeft
en daarmee redt je t gewoon niet, zeker niet als je er nog eens 50 per maand afhaalt voor de tandarts (de betalingsregeling dus)
dus ik hoop gewoon dat er dit jaar niets meer direct nodig is aan mn gebit, geen pijntjes etc, en dat de rest tot volgend jaar kan w88 alsik verzekerd ben!!!

maar hopelijk is t zo iets duidelijker dat t inkomen van mn huisgenoot wel invloed heeft op mij, alle 3 de inkomens gaan op 1 hoop, ik betaal meestal de boodschappen, zij de rekeningen, gas water licht, huur, weet ik t wat
tja, als d ehuur niet betaald wordt, of electrisch terwijl je eigen bedrijfje online hebt, tja, dan heb je toch echt een probleem...
zo, 07/23/2006 - 10:33 Permalink