Hoe nu verder.

Author:
madje
Posted:
za, 07/31/2004 - 14:42
Nou mijn behandeling is achter de rug. We zijn nu 48 uur verder. Maar ik zit met een paar kleine vraagjes en misschien weten jullie daar antwoord op.
Ik heb boven dus een volledig protese en onder een partiele protese. Mijn vraag is nu. Wanneer moet ik met ondergebit gaan poetsen. Kan dit gewoon nu al. Ondanks dat ik merk dat als ik spoel met water dat het allemaal gevoelig is. Of moet ik een paar wachten tot het iets beter genezen is. We zijn nu 48 uur verder. Nu let ik gewoon even op, op wat ik eet en drink.
Dus misschien een domme vraag. Maar wanneer kan ik poetsen. Want ik wil van dat beetje ondergebit wat ik heb geen puinhoop meer maken. Snap je.

Voor de rest probeer ik het zoveel mogelijk in te houden. Trouwens ik heb het liever in dan uit. Moet ik mijn gebit eigenlijk wel uit doen als ik slaap. Nu laat ik zowel het boven als onder gewoon in. Zo heb ik het ook het liefste.

Hoe zit het met bruistabletjes voor je kunstgebit. Nu poets ik het met een zachte borstel onder de kraan. Na iedere maaltijd maak ik het schoon.

Nou dit waren de vragen waarmee ik zit. Ik kan natuurlijk ook even de tandarts bellen. Maar dat gaat niet in een weekend.
Golden

Ik heb ook sinds maandag een gebit, alleen heb ik geen 'plaatje' boven mijn voortanden(de tandarts zei dat dit mijn lip niet zo vol maakt), op zich heel fijn, de eerste paar dagen sloot het mooi aan, maar nu begint mijn tandvlees te slinken, en mijn voortanden passen steeds minder in de 'gaatjes' waar mijn voortanden eerst zaten.

Nu ben ik bang dat over een week of 2, mijn tandvlees boven zo ver slinkt dat mijn voortanden gewoon niet meer passen, er zitten nu al kleine gaatjes tussen de tanden en het tandvlees.

Kan ik hierzelf nog iets aan doen, zoals s'nachts mijn bovengebit in houden of iets dergelijks?
do, 02/24/2005 - 12:29 Permalink
madje

Ik raadt je aan om een bezoek te brengen aan je tandarts.
Slinken kan erbij horen.
Misschien kan je tandarts je gebitje aanpassen.
ma, 02/28/2005 - 08:06 Permalink
Just.Danielle

Hai hai

bij mij worde vanaf 15 aug mn kiezen getrokken en ik heb jou verhaal even gelezen en het geeft me wel steun .
Zat ook maar over dat eten enzow
ik hoop dat het beetje lekker gaat lopen bij mij en dat alles wel weer goed komt :D

Groetjes Danielle
ma, 07/17/2006 - 13:44 Permalink