"Onstoken wortel/dikke" wang vraagjes

Author:
jwve
Posted:
wo, 07/05/2006 - 03:43
Hallo,

Sinds zaterdag heb ik last van een mijn kiezen, op zondag werd dit verergerd door het krijgen van een zeer pijnlijke dikke wang.

Maandag bij de Tandarts geweest en het blijkt dat de wortelkanalen in de pijnlijke kies leeggehaald waren, maar niet meer gevuld.
Daardoor zijn er bacteriën in terecht gekomen en is de hele boel ontstoken.
Mijn wang is erg dik en pijnlijk, als ik die kant beweeg gaat dit ook gepaard met pijn.

De tandarts heeft mij antibiotica kuur (amoxicilline) van 5 dagen en pijnstillers (600mg ibuprofen) voorgeschreven.
1 augustus kan ik bij hem terecht voor een wkb.

Ik ben nu 1,5 dag verder, qua antibiotica, en heb nog steeds heelveel pijn.
Het grootste probleem is dat ik gewoon niet kan slapen van de pijn(zoals nu)

Ik slik me krom aan pijnstillers, maar deze werken echt niet bij mij.
Ik combineer nu paracetamol met ibuprofen 600mg, maar de pijn blijft bestaan.

Mijn vraag is: "Hoe lang duurt het voordat de antibiotica zijn werkt doet?"
Wanneer kan ik aan de bel trekken dat het zo niet werkt of dat er misschien zwaardere pijnstillers zijn?
remco21

ik ben geen ta maar ik kan je wel zeggen hoelang het duurt dat de anti aanslaat dat duurt ongeveer 3 dragen maar aangezien je maar een kuur van 5 dagen hebt normaal is een kuur 10 dagen zal hij bij de tweede dag al moeten werken moet wel zeggen zal een zware kuur zijn oor wand het is maar 5 dagen dus zal een hefige kuur zijn
wo, 07/05/2006 - 07:58 Permalink
Sjagga

Het kan best 2 dagen duren voordat een 5daags Amoxicilline kuurtje aanslaat hoor. Ik heb er zelf ook een van 5 dagen gehad bij een fikse ontsteking, waarbij het ook pas op dag 2/3 voelbaar begon te werken. (500 mg 3maaldaags als ik me goed herinner).
Hou het nog even vol!

EDIT; gezien pijnstillers, ibuprofen en paracetamol werkten bij mij ook nagenoeg niet. Wat wel werkte was Naproxen 500mg. Ik weet alleen zo direct niet of je daar een recept voor nodig hebt.
wo, 07/05/2006 - 13:17 Permalink
jwve

Bedankt voor jullie tips.
Ik zal het nog een dag aanzingen, kijken hoe het dan gaat

Ik ga morgen gelijk naproxen halen, zie dat deze gewoon beschikbaar is zonder recept.
Want een pijnstiller die werkt spreekt me wel aan!
wo, 07/05/2006 - 18:26 Permalink